Een avond rond Stephen Sondheim, 29 oktober 2010
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Op vrijdag 29 oktober vindt in het Vredenburg in Utrecht een bijzonder concert plaats, waaraan het Metropole Orkest, Ernst-Daniel Smid en Noortje Herlaar hun medewerking verlenen:

West Side Story, Sweeney Todd, A Little Night Music en Into the Woods. Het zijn inmiddels klassieke musicals die telkens opnieuw mensen raken en ontroeren. Op West Side Story na (hiervoor schreef hij alleen de lyrics, de muziek is van Leonard Bernstein) zijn ze allemaal gecomponeerd door Stephen Sondheim, die talloze successen vierde op Broadway. De Amerikaanse componist viert dit jaar zijn tachtigste verjaardag en dat is voor het Metropole Orkest aanleiding voor een groots Amerikaans musicalfeest. Rasverteller en zanger Ernst-Daniel Smid is solist en kruipt in de huid van diverse musicalsterren. Speciale gast is Noortje, winnares van Mary Poppins en intussen zelf een ster in musicalland.

Bron: http://www.vredenburg.nl/agenda/concerten/1677/Metropole_Orkest/Een_avond_rond_Stephen_Sondheim/

  [ # 1 ] 06 August 2010 09:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2009-02-14

Ik weet niet of het al ergens geplaatst is maar onderstaande kwam ik vanochtend tegen:

Speciaal concert eert Stephen Sondheim
 
UTRECHT (ANP) - Zangers Ernst Daniël Smid en Noortje Herlaar brengen op 29 oktober in Vredenburg in Utrecht een eerbetoon aan componist Stephen Sondheim, die dit jaar tachtig wordt. Dat meldt Smid op zijn website.

De Amerikaanse componist Sondheim was de afgelopen halve eeuw mede verantwoordelijk voor een groot aantal beroemde musicals, zoals West Side Story, Sweeney Todd en Into the Woods. Smid en Herlaar zullen op de avond een groot aantal nummers uit musicals van Sondheim ten gehore brengen.

Smid werd bekend met hoofdrollen in musicals als Les Misérables, Sweeney Todd en The Sound of Music. Herlaar is vooral bekend door haar hoofdrol in de musical Mary Poppins, die momenteel in het Circustheater in Scheveningen te zien is.

http://www.pzc.nl/algemeen/cultuur/7086958/Speciaal-concert-eert-Stephen-Sondheim.ece

  [ # 2 ] 06 August 2010 09:59 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  242
Geregistreerd  2009-06-03

Stond er al 😉
http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/12662/

  [ # 3 ] 06 August 2010 04:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ernst Daniel Smid…
Oy oy oy… Die wil ik al tijden graag live zien….!!!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 4 ] 15 August 2010 02:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Speelt Irene of Sophioe dan Mary?
En gaat William kijken of zal hij moeten spelen ?

  [ # 5 ] 15 August 2010 02:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

@sky14: Lijkt me een beetje vroeg en voorbarig om daarover nu al te speculeren.

  [ # 6 ] 25 October 2010 09:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Speellijst:

http://www.radio4.nl/gids-en-gemist/2010-10-29/gids-en-gemist.html

En kijk dan bij 20.00 uur De Vrijdag van Vredenburg - meer informatie

  [ # 7 ] 26 October 2010 05:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Wat goed gevonden! Ik had trouwens niet begrepen dat dit live uitgezonden zou worden. Zeker mooie nummers, maar op zich een weinig verrassende lijst.

  [ # 8 ] 29 October 2010 10:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Het was een goed concert vanavond en wat jammer toch (en meer dan dat) dat de aangekondigde bezuinigingen ook het Metropole Orkest treffen. Ernst Daniel Smid vroeg hiervoor aan het einde van het concert nog aandacht, waarop ten slotte het orkest, de solisten en het publiek toepasselijk eindigden met Side by Side.

Dave ten Kate heeft mij enorm verrast als countertenor, wat een hoge stem heeft hij. Noortje blonk echt uit in zang en expressie. Ook ‘Send in the clowns’ wat natuurlijk al zo vaak en door zo velen is gezongen, deed ze prachtig.

Edit: alles werd overigens in het Engels gezongen en dat was prima, al had ik het stiekem ook wel leuk gevonden als ze een paar vertalingen van Koen van Dijk hadden gedaan.

[ Gewijzigd: 29 October 2010 10:05 PM by FanuitAmsterdam ]