Dit is mijn vader
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Dit is mijn vader, een voorstelling van Ilay den Boer. Geselecteerd voor Blind Date, een programma voor jonge theatermakers waarin ze hun voorstelling kunnen laten zien, en voor de Officiële Juryselectie van Het Theaterfestival Nederland 2010, waarmee de voorstelling tot de beste tien van het seizoen 2009-2010 behoort.

Je vader confronteren met de keuzes in zijn leven die jij nooit begrepen hebt. Als zoon zou je het immers allemaal anders doen. Ilay den Boer neemt deze kans. Hij heeft zijn vaders leven in kaart gebracht en geordend in een grote kast. Van zijn geboorte in Nederland, de jaren die hij in Israël leefde en daar zijn zoon op de wereld zette, tot nu. Aan de hand van zijn vaders levensloop gaat Ilay, samen met het publiek, op zoek naar de verschillen in levenshouding tussen hen. Niet alleen het verschil in generatie of politieke overtuiging, maar ook het verschil in cultuur. Ilay is joods en zijn vader niet. Hoe anders kijk je als niet-joodse Nederlandse man tegen problemen als discriminatie of haat aan? Ilay poogt, samen met de bezoekers, door de ogen van zijn vader te kijken naar hoe wij Nederlanders omgaan met complexe zaken die we liever van ons af schuiven.

Ik vond dit een fantastische voorstelling. Intiem, herkenbaar, grappig, maar tegelijkertijd ontzettend confronterend en rauw. Hij toert nog door het hele land in november en januari, dus mocht je de kans hebben: ga het zien!

Voor meer info en speellijst zie http://www.hetbeloofdefeest.nl

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

‹‹ Zing nog eens Louise      Schone Schijn ››