LOS muziektheater
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2003-01-31

Meest Veelbelovend Talent door Nederland!

LOS bestaat uit vier eigenzinnige meiden, die hun eigen losse talenten gebundeld hebben. De groep bestaat sinds 2006 en werd in 2009, na het behalen van de finale van het Groninger Studenten
Cabaret Festival, uitgeroepen tot Meest Veelbelovend Talent door humorTV van de VARA.
Lijf On Stage is de eerste avondvullende voorstelling van LOS Muziektheater.

“Lijf On Stage: Niets is vanzelfsprekend in de wereld van LOS, van je allereerste lied tot je allerlaatste rit. In een hilarische botsing van persoonlijkheden gaan de meiden een gezamenlijke strijd aan tegen de toekomst, die voor elk van hen een ander schrikbeeld oproept. Met krachtige zangstemmen en een piano blijft geen generatie gespaard.”

Maar wat wil LOS nou eigenlijk? LOS wil ontroeren, intrigeren, provoceren, lachsalvo’s en verbazing opwekken. En dat lukt. Muziek is de basis van de voorstelling. Moeiteloos zingt LOS haar eigen composities, terwijl ondertussen elk taboe in deze samenleving scherp wordt aangesneden. Sketches en liedjes volgen elkaar in rap tempo op en op geheel eigen wijze belicht LOS de meest uiteenlopende onderwerpen.

De jonge meiden nemen het publiek mee op een tijdreis op weg naar het onvermijdelijke: eenzaamheid, ouderdom, en de dood waren nog nooit zo leuk als in Lijf On Stage!
De voorstelling is dit seizoen in de theaters door het hele land te zien.

De Gelderlander: “Het viertal staat fris, onbevangen, en met lef op het podium. Aan attributen hebben ze niet meer nodig dan een piano, vier rollators en grote brillen met dikke glazen. Verder gebruiken ze vooral hun lijf - om mee te zingen, te spotten, te verleiden of de verschrompelde en wegkwijnende bejaarde uit te hangen. Sterk is het viertal vooral in spitsvondige liedteksten en meerstemmige zang.”
Regie: Joop van der Linden en Jan van Eijndthoven

Voor meer informatie kijk op http://www.los-muziektheater.nl

  [ # 1 ] 17 January 2011 02:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Gaat dat allemaal zien 😊! Ik heb ze een aantal keer van heel dichtbij zien optreden en ze zijn heel leuk ^^.

  [ # 2 ] 26 January 2011 03:14 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2003-01-31

Tof!

Waar heb je ze gezien?

Dit seizoen nog te zien in
Arnhem,
den Haag, Ulft, Huizen, Amersfoort, Linschoten, Oosterhout, en Apeldoorn.

  [ # 3 ] 17 February 2011 12:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

In de nul-gang van het ArtEZ conservatorium 😉. Ik kom vanavond kijken 😊!

Edit: Ik ben dus gisteravond naar LOS - Lijf On Stage geweest. Ik vond het een erg mooie, muzikale en grappige voorstelling. Alleen al om het prachtige slotnummer raad ik iedereen die nog niet geweest is aan te gaan kijken!

[ Gewijzigd: 18 February 2011 12:52 PM by Marik ]