‘bare’ de musical - 11 & 12 feb in Velsen
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

Op 11 en 12 februari wordt bare voor het eerst in Nederland opgevoerd. Deze musical met teksten van Jon Hartmere en muziek van Damon Intrabartolo is hier vrijwel onbekend. Daar zal binnenkort verandering in komen want musicalvereniging Unidos speelt de eigentijdse musical in de stadsschouwburg Velsen.

bare vertelt over een groep jongeren in het laatste jaar van een katholieke kostschool en de geheime liefde tussen twee leerlingen, Peter en Jason. Terwijl Peter zijn moeder graag wil inlichten over hun relatie, knapt Jason af op het idee dat hun goedbewaarde geheim publiek zou kunnen worden. Wanneer ook de populaire Ivy haar zinnen zet op Jason moeten er keuzes gemaakt worden en laaien de emoties langzaam maar zeker op…

Met herkenbare thema’s in het leven van jongeren: seks, drugs, uiterlijk, groepsdruk, geloof en liefde, bevat bare alle ingrediënten voor een lach en een traan.  De show bevat meer dan 30 nummers en wordt bijna uitsluitend gezongen. Laat je meevoeren in een muzikale achtbaan van pop tot ballad en van rock tot gospel, verzorgd door een live band.


In 2000 speelde `bare, a pop opera´ zijn première in het kleine Hudson Theatre in LA waarna deze nog maanden voor overvolle zalen bleef doorspelen. In 2004 was de musical ook off-broadway te zien. Sindsdien verscheen een studio opname van de integrale show en blijft het aantal (school)producties en fans groeien. De musical wordt regelmatig opgevoerd in de US en meer recent ook in Canada, Australië en de UK. Volgende maand is Nederland aan de beurt!

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 1 ] 18 January 2011 08:56 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Interessant. Jammer dat de info rond wie er in gaan spelen en zo niet te vinden is.

  [ # 2 ] 18 January 2011 03:51 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

Deze info staat op de website van de musical. De cast lijkt in ieder geval erg op de rollen:
- Peter: Allard Derksen
- Jason: Martijn Tigchelaar
- Nadia: Marloes Verwoort
- Ivy: Ilse Corver
- Mat: Arjen Hinloopen

Voor mij staan er geen bekende tussen, maar dat kunnen ze wel worden. Ik ben heel erg benieuwd naar deze voorstelling en de vertaling, want het studio album heb ik al grijs gedraaid.

P.S. Lees op de website(s) niet het volledige verhaal als je de show graag wil zien. Hierin staat nl. elke plotwending.

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 3 ] 29 January 2011 06:59 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2011-01-29

Kom allen kijken naar deze geweldige show op 11 en 12 Februari 2011 te Schouwburg Velsen.

Ik speel zelf ook mee in dit fantastische stuk en kan jullie allemaal beloven dat
het beter is en wordt dan de gemiddelde amateurvereniging. Buiten dat is het de
Europese Premiére van dit stuk. Hoe mooi is het om daar bij te zijn, wetende dat
de komende 10 jaar dit stuk nog veel en veel vaker gespeeld gaat worden.

We zijn een leuke gemotiveerde groep van ong. 30 spelende leden die dinsdagavond
met hart en ziel repeteren voor deze show. Ik hoop dat jullie allemaal komen kijken!!!

Tot 11 of 12 februari in de stadsschouwburg te Velsen. http://www.stadsschouwburgvelsen.nl

  [ # 4 ] 31 January 2011 09:25 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

Hoi Daniël, als bare fan wil ik deze schow zeker natuurlijk niet missen. Super dat Unidos voor deze musical heeft gekozen! Het wordt ongetwijfeld een voorstelling om nog lang te herinneren.

Onderstaand artikel in de lokale streekkrant maakt me alvast heel benieuwd naar het resultaat:

Unidos met Bare the musical
Gewoon iets bijzonders

Driehuis - Op dinsdagavond repeteert musicalgroep Unidos in een lokaal van het Ichtus Lyceum. Meerstemmig gezang vult de ruimte: ‘We staan hier klaar om te biechten, uitgevonden door een stel smiechten.’

Muzikaal leider Arno Hillige onderbreekt: ‘Julie zingen over de meest vreselijke dingen, maar jullie doen net alsof je een boodschappenlijstje opleest.’ Dan gaat het opnieuw, de groep zingt nu met meer passie. Daarna gaan een aantal solisten verder, ze zingen dwars tegen elkaar in. Het klinkt prachtig. De zangpartijen zijn behoorlijk pittig, hier is duidelijk heel wat tijd in gaan zitten. Iedereen is erg geconcentreerd. Dan zet Baris Kirike, die drugsdealer Lucas speelt, de rap in. De hele groep swingt mee. Ondergetekende weet als snel: ze is hier getuige van iets bijzonders.

Dat wist ook regisseur Mark Schultheis, toen hij de musical op Broadway zag. Speciaal voor Unidos werd Bare the Musical in het Nederlands vertaald en op vrijdag 11 en zaterdag 12 februari is er de Europese première, in de Stadsschouwburg Velsen.

‘Het is onwijs gaaf’ zegt Ilse Corver, die het vriendinnetje van één van de hoofdrolspelers speelt. ‘Het is eigenlijk meer een popopera dan een musical. Straks zit er geen orkest in de bak, maar staat er een band op het toneel. Er zit echt van alles in: pop, rap, punk en musicalmuziek. Het is ook echt van deze tijd. Goed dat er aandacht besteed wordt aan dingen, die in de hedendaagse samenleving spelen.’
...
‘Voor Allard is het gesneden koek, ik moest wel even een drempel over’, vertelt Martijn over zijn rol. ‘Voor mij was het ook vreemd. We kennen elkaar al 19 jaar, ik heb Martijn nooit als eventuele partner gezien en dan sta je opeens zoenend op het toneel’, aldus Allard.
...
Wie iets bijzonders mee wil maken, moet er beslist bij zijn. (Carla Zwart)

Bron: De Jutter van 13 januari. Overgenomen met toestemming.

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 5 ] 02 February 2011 05:53 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2004-02-29

Oh, wat grappig. Ik wilde hier net een berichtje over gaan posten, dus ik was verrast dat het hier al stond. ^^

Ik speel zelf ook mee in bare en ik kan jullie beloven dat het heel bijzonder wordt. Het is echt een uniek stuk, dus ik kan echt iedereen aanraden om te komen kijken. Bestel dus snel kaarten op http://www.stadsschouwburgvelsen.nl en tot 11 en/of 12 Februari.

  [ # 6 ] 11 February 2011 12:00 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

De try-out was in ieder geval super geslaagd. Dat belooft voor de première morgen (11/2)! Een geweldige cast die het verhaal in alle energie en emotie weet over te brengen. Voor de late beslissers: beslist gaan!

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 7 ] 13 February 2011 02:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zo’n mooie voorstelling verdient een officieel verslag. Vandaar: http://www.musicalworld.nl/artikel/bare_fraai_en_meeslepend/

  [ # 8 ] 14 February 2011 06:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Jeroen - 13 February 2011 02:36 PM

Zo’n mooie voorstelling verdient een officieel verslag. Vandaar: http://www.musicalworld.nl/artikel/bare_fraai_en_meeslepend/

Of MusicalReports genaamd :sarcasme:  😉
Na het zien van de voorstelling de Engelse CD’s een geluisterd. Hoe meer ik die luister hoe meer ik de Nederlandse Bare waardeer.