1 of 3 |  1 2 3 > 
Master Class
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Maandag 28 februari gaat Terrence McNally’s toneelstuk Master Class in première, met Pia Douwes als Maria Callas.

Musicalworld.tv filmde een gesprek met Pia Douwes over dit stuk.
De reportage is te zien onder Artikelen
of op musicalworld.tv’s eigen plek.

Frans.

[ Gewijzigd: 06 April 2011 08:16 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 22 February 2011 07:31 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  164
Geregistreerd  2010-07-12

Erg leuke reportage van de repetities, en een fijn interview met Pia Douwes!
Het lijkt me een prachtige voorstelling. Pia gaat dit volgens mij ontzettend goed doen.

  [ # 2 ] 22 February 2011 05:07 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  70
Geregistreerd  2011-01-15

Ik heb nog met Maartje Rammeloo in een koor en op school gezeten, wat leuk dat ze nu in deze voorstelling staat! Het lijkt mij inderdaad ook een mooie voorstelling, ik wil er zeker heen!

  [ # 3 ] 22 February 2011 06:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Vond het een heel leuke reportage. Ik heb al kaartjes voor 2 keer, kijk er enorm naar uit!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 4 ] 25 February 2011 10:11 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-11-19

Leuk verslag! Ik ben vorige week naar Masterclass geweest. Pia doet het onwijs goed. In het begin zag ik nog even Norma Desmond erdoor heen. Maar al snel kon je je op de rol richten. Heel geloofwaardig, strak en ‘pinnig’‘. Vind het stoer dat ze deze discipline verdiept. Ben benieuwd hoe julile het hebben ervaren.

   Handtekening   

Live your life like it’s golden!

  [ # 5 ] 27 February 2011 06:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb vanmiddag de voorstelling in Breda gezien en heb erg genoten. ‘Master Class’ is een absolute aanrader. Mooi script dat de tragiek van deze legende schrijnend in beeld brengt. Verrassende overgangen tussen de werkelijkheid van de lessen en haar innerlijke gedachten. Maar gelukkig ook veel onderkoelde humor die ervoor zorgt dat het stuk niet al te zwaar wordt.

Pia Douwes is fenomenaal mooi als Callas. Al vanaf het eerste moment ben je gegrepen door haar performance en je krijgt een mooi en oprecht beeld van La Divina. Ik heb Pia Douwes in haar eerdere toneelstukken ‘Savannah Bay’ en ‘Jane Eyre’ gezien maar zo indrukwekkend als hier nog niet. Een waanzinnig mooie prestatie. Ga het zien ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6 ] 28 February 2011 05:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

eastwick - 27 February 2011 06:25 PM

Ik heb vanmiddag de voorstelling in Breda gezien en heb erg genoten. ‘Master Class’ is een absolute aanrader. Mooi script dat de tragiek van deze legende schrijnend in beeld brengt. Verrassende overgangen tussen de werkelijkheid van de lessen en haar innerlijke gedachten. Maar gelukkig ook veel onderkoelde humor die ervoor zorgt dat het stuk niet al te zwaar wordt.

Pia Douwes is fenomenaal mooi als Callas. Al vanaf het eerste moment ben je gegrepen door haar performance en je krijgt een mooi en oprecht beeld van La Divina. Ik heb Pia Douwes in haar eerdere toneelstukken ‘Savannah Bay’ en ‘Jane Eyre’ gezien maar zo indrukwekkend als hier nog niet. Een waanzinnig mooie prestatie. Ga het zien ...

Klein beetje off-topic:
@ Eastwick: mag ik jou complimenteren voor het feit dat je altijd zulke mooie recensies schrijft? Heel vaak kort en krachtig, en je behandelt in een paar zinnen de belangrijkste punten. Bovendien schrijf je het op zo’n manier dat het nog steeds respectvol is voor de show/artiest(en) in kwestie, of je het nou wel of geen goede show vond. En als jij iets schrijft, dan geloof ik ook écht dat ik hier wel, of juist niet naar toe moet.

In het geval van Masterclass dus wel 😉

  [ # 7 ] 01 March 2011 10:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Blij te horen dat het zo’n mooi stuk is! Ook blij te horen dat Pia het zo goed doet 😊
Hoe waren de andere castleden?
Kan niet wachten tot ik kan gaan kijken. Kijk er echt naar uit!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 8 ] 01 March 2011 11:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Ik kon geen topic vinden voor dit prachtige toneelstuk dat gisteren in Premiere ging.
Ben zelf gisteren op de premiere geweest, en daarom ben ik ontzettend benieuwd of er al iemand is geweest en wat jullie ervan vonden.
Ik ben weggeblazen door Pia gisteren. Vooral in de 2e akte. Waarin een ontzettend emotioneel stuk zit, zal niet verder in detail treden ivm spoilers enzow maar echt ik ben weggeblazen en heb zelfs zitten huilen, zo geloofwaardig en echt kwam Pia met haar emotie bij me binnen.
Prachtig!!

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 9 ] 01 March 2011 08:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

meloca - 01 March 2011 11:09 AM

Ik kon geen topic vinden voor dit prachtige toneelstuk dat gisteren in Premiere ging.
Ben zelf gisteren op de premiere geweest, en daarom ben ik ontzettend benieuwd of er al iemand is geweest en wat jullie ervan vonden.
Ik ben weggeblazen door Pia gisteren. Vooral in de 2e akte. Waarin een ontzettend emotioneel stuk zit, zal niet verder in detail treden ivm spoilers enzow maar echt ik ben weggeblazen en heb zelfs zitten huilen, zo geloofwaardig en echt kwam Pia met haar emotie bij me binnen.
Prachtig!!

Ik ga volgende week vrijdag, hoelang duurt de show??

  [ # 10 ] 01 March 2011 09:09 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2010-07-21

Ik ben ook gisteren geweest!
Ik zat op de 1e rij en vond het werkelijk prachtig!!!

De show begon om half 9, en was volgens mij tegen 2300uur afgelopen!

  [ # 11 ] 02 March 2011 08:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

annemieke2509 - 01 March 2011 09:09 PM

Ik ben ook gisteren geweest!
Ik zat op de 1e rij en vond het werkelijk prachtig!!!

De show begon om half 9, en was volgens mij tegen 2300uur afgelopen!

Inderdaad inclusief pauze ongeveer 23.00uur afgelopen….En idd de moeite waard he!... ik ga 13maart weer, zit dan ook vooraan… zat bij premiere 4e rangs en zat al te janken….

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 12 ] 02 March 2011 06:37 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2010-07-21

Ja het was absoluut de moeite waard, en ik ga misschien begin April nog een keer! ik vind het echt een geweldig toneelstuk! Op sommige momenten Hilarisch, en andere momenten heel erg emotioneel!

  [ # 13 ] 03 March 2011 11:49 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2008-11-16

Ook ik ben weg geblazen na voorstelling (en dat was nog een try out in Almere) , wat mij betreft was deze try out de mooiste; Ik zat op de eerste rij en er was geen podium, maar vloer waarop gespeeld werd was zelfde niveau als waar de stoelen op staan, zonder ruimtes ertussen enz. Kleine zaal en erg intiem. Kortom errrug dicht op het spel.
De manier waarop de voorstelling begint maakt je nieuwsgierig naar de rest en wat mij betreft werd het steeds beter. Ik heb echt sprakeloos zitten kijken en werd meegezogen in het spel van Pia.
De komische noot van Babette en de zang van Maartje zijn ook zeer de moeite waard!!

Gelukkig kaarten voor de premiere van afgelopen maandag kunnen krijgen; dit keer mooie loge plaatsen. Mooi om af en toe reacties uit het publiek ook te kunnen zien; mensen zaten er vaak compleet in (oa Noortje en OZNZ Ruud). Ook hier weer op het puntje van mijn stoel gezeten en genoten

Nu maar besloten om ook naar de la mar te gaan en laatste in Arnhem!

Veel plezier en geniet voor de mensen die nog gaan…

   Handtekening   

Seize the day

  [ # 14 ] 06 March 2011 02:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

@Quin Dank je en graag gedaan hoor.

Ook een beetje off topic maar ik las dat er een nieuwe verzamelaar is waarin Pia een keuze heeft gemaakt uit het repertoire van Maria Callas. Pia’s Choice is onder andere te bestellen bij Bol.

Pia Douwes kruipt vanaf 28 februari 2011 in de huid van operalegende Maria Callas in het theaterstuk ‘Master Class’ van Terrence McNally.
Ter voorbereiding op het theaterstuk heeft Pia Douwes veel naar Maria Callas geluisterd. Op de cd Maria Callas: Pia’s Choice vindt u Pia’s favoriete selectie, geïnspireerd door de doordringende en emotionele stem van de operadiva. Het resultaat is een veelzijdige cd die een breed publiek zal aanspreken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 15 ] 11 March 2011 05:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

loop de show trouwens goed??

 1 2 3 > 
1 of 3