Verslag dagje Londen
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Dagje Londen

Aangezien een busreis naar Londen zo goedkoop is (en de musicals ook) ging ik donderdag een dagje naar Londen. Ik wilde ’s avonds sowieso naar Wicked, dus ik stond om half 10 bij het theater in de rij voor een day-seat (voor 27,50 op de eerste rij).  Ik heb een kaartje kunnen bemachtigen en toen ben ik naar het theater er tegenover gegaan, want ’s middags wilde ik graag naar Billy Elliott. Ze hadden nog een hele mooie plek op rij 1, maar er was een probleem, want ik kon er niet contant betalen en ook niet met mijn pinpas, leuk als je geen creditcard hebt
Ik ben toen maar naar de ticketbox op Piccadilly Circus gegaan om te vragen wat de kaarten daar kosten, die waren voor Billy Elliott 45 pond, dus 17,50 pond duurder. Ik wist dat Legally Blonde ook een matinee had op donderdag en die kaarten waren 39,50. Voor Billy Elliott hadden ze nog plek in de Dress Circle en voor Legally Blonde voor de Stalls. Dus uiteindelijk ben ik maar naar Legally Blonde gegaan. Daar hoefde ik eigenlijk niet meer in, omdat Sheridan er niet meer in mee speelt en die nieuwe Elle Woods leek me niet zo leuk. Maar ik wilde ook niet die hele reis gemaakt hebben voor maar 1 musical. Dus het werd ’s middags Legally Blonde, Stalls rij G = rij 7 en ’s avonds Wicked rij A = rij 1.

Legally Blonde
De show vond ik toch weer erg leuk, ik zag veel ‘nieuwe’ mensen in rollen. Suzan Mc Fadden speelde Elle Woods. Ik vond haar toch erg goed. Sheridan leek in het begin van de musical echt een onvolwassen dom blondje (wat naar mijn idee ook moet), maar Suzan leek meteen al heel volwassen en dat vond ik erg jammer. Maar naarmate de voorstelling vorderde vond ik haar steeds beter.  Ik wist al dat Alex Gaumond niet zo spelen, maar zijn understudy was ook erg goed. Mijn favoriete Emmett blijft toch Christian Borle (Broadway). Tamara Wall speelde Brooke Windham en die vond ik echt niet leuk, ik vond haar heel mannelijk overkomen. En ik vind haar ook geen mooi figuur hebben voor de rol van Brooke. Natalie Casey was Paulette en ook haar vond ik in het begin niet denderend. Ik weet dat het pas haar 1e week was, maar ik heb de eerste show van Denise gezien en die vond ik meteen fenomenaal. Maar ook Natalie vond ik steeds beter worden, maar niemand kan tippen aan Orfeh, die vrouw was briljant als Paulette.
Ik heb toch wel weer erg genoten van deze show, al vond ik het echt heel jammer dat ik bij het theater van Billy Elliott niet contant of met pin kon betalen.

Wicked
De mooiste show ooit en dat vanaf rij A. Om 6 uur zou er een papier in het theater hangen met welke understudies er die avond zouden spelen en ik hoopte vurig dat Rachel en Louise op zouden gaan. Helaas, de rol van Glinda werd die avond gespeeld door Chloe Taylor, maar…Rachel speelde wel en daar was ik natuurlijk heel erg blij mee.
De show was weer super. Ook hier waren een aantal nieuwe gezichten. Chloe Taylor speelde dus Glinda en dat deed ze erg goed. Ze kan erg goed en hoog zingen en ook acteren deed ze prima, ik vond alleen dat ze iets minder grappig was dan Louise. Zoe Rainey speelde Nessarose en ook haar vond ik erg goed, maar ik vond het jammer dat ze ouder leek dat Elphaba (geen idee of ze dat in het echt ook is). Nessa is het jongere zusje van Elphaba en ik vind dat je dat ook moet kunnen zien, dat was bij Zoe helaas niet het geval, maar ze speelde de rol erg goed. Boq werd gespeeld door Ben Stott, waar ik eigenlijk niks op aan te merken heb. Mark Evens speelde Fiyero en ik kan alleen maar zeggen: wat is hij HOT:P Nee, hij was ook erg goed, zang goed en acteren goed, ook goede chemie met Rachel.
Rachel Tucker speelde dus gewoon Elphaba en ik vind haar echt onwijs goed. Wat ik zo mooi vind bij Rachel is dat je bij de ‘dansscene’ echt ziet dat ze enorm gekwetst en dus verdrietig is. Dat vind ik bij Rachel het beste overkomen van alle Elphaba’s die ik gezien heb.
De catfight scene vind ik zo leuk. Deze keer was hij extra leuk. Chloe gooide de hoed naar Rachel, maar die vind hem niet, ze probeerde hem snel op te pakken maar deed dat te snel waardoor ze hem weggooide, hij kwam tussen de bewakers terecht, ze moesten echt moeite doen om hun lachten in te houden.

Ik weet zeker dat ik dit nog vaker ga doen, zo even een dagje naar Londen:P

  [ # 1 ] 02 May 2011 05:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Sandra12 - 02 May 2011 11:21 AM

al vond ik het echt heel jammer dat ik bij het theater van Billy Elliott niet contant of met pin kon betalen.

Dat heeft voor mij ooit de doorslag gegeven om een creditcard aan te schaffen; vrijwel nergens in Londen kun je zonder creditcard de theaters bezoeken.

Wel cool, zo’n dagje Londen 😊
Woon je zo centraal dat je dat kan doen?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 02 May 2011 05:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Vroeg me ook af hoe laat de bus dan ‘s avonds terug gaat?
Bij welke busmaatschappij cq reisorganisatie heb je het geregeld?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 3 ] 02 May 2011 05:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

@Heidi: nee, ik woon in Overijssel, dus niet bepaald centraal, maar met de trein ben ik zo in Utrecht. Welk soort creditcard heb je?

@Jasper: Ik heb de busreis geboekt bij Eurolines en het hostel heb ik online via de site van het hostel geboekt. Ik ging woensdagavond met de bus van 23.00 uur en ik ben vrijdag met de bus van 8.30 weer terug gegaan.

  [ # 4 ] 02 May 2011 05:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

ok, kreeg de indruk dat je op 1 dag heen en weer naar Londen was gegaan en 2 shows had gezien 😊 vroeg me al af hoe dat kon met de bus 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 5 ] 02 May 2011 07:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ja, die indruk kreeg ik ook! Maar dat is duidelijk dus.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 20 June 2011 05:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

nog een tip voor iedereen die ook geen credit card heeft. Bij alle grenswisselkantoren in Nederland kan je een debit card aanschaffen. Eigenlijk een prepaid credit card, om maar zo te zeggen. De kaart kost 10 euro en kan 5 jaar mee. Je moet er eerst zelf geld op storten , dus zo kan je ook nooit schulden maken. Voor de rest kan je hem gewoon gebruiken als een credit card. Kosten van het storten zijn min. 5 euro tot een bedrag van 500 euro en daarna voor elke 100 euro exrtra 1 euro. tot een max van 10 euro. Is je saldo op dan stort je er gewoon weer op. Handig toch.

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 7 ] 20 June 2011 05:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

En laatst hadden ze hem in de aanbieding; gratis.
Al weet ik niet of die net zo werkt als een creditcard; het is meer een pinpas die niet aan een rekening gekoppeld is, maar als dat werkt dan zou je gewone pinpas i.p.v. een creditcard ook moeten werken en dat is niet zo.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 20 June 2011 06:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

wat ik er juist uit begrepen heb is dat ie gewoon als een visa credit card werkt en je online ook aankopen e.d. ermee kan doen. volgens info op hun eigen website. Iemand al ervaring met deze kaart, want ik ben van plan aan te gaan schaffen

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 9 ] 20 June 2011 07:17 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

Sandra, dat klinkt SUPER zeg. Ik ga ook zo’n tripje maken.

Goed dat ik dat van Billy weet, want ik wilde er een dayseat voor zoeken…

   Handtekening   

Maggots!

  [ # 10 ] 20 June 2011 08:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik zal mijn andere verslag ook nog even plaatsen. Ik zeg nu alvast dat ik helemaal Wicked fan ben (vooral van Rachel en Willemijn) en dus nogal vaak ga, kijk dus niet raar op van mijn verslag :tong: