Lend Me A Tenor op West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze nieuwe musical gaat deze week in première daarom maar een nieuw topic aangemaakt. Inmiddels is duidelijk dat in het Gielgud vanaf 26 november het toneelstuk ‘The Ladykillers’ te zien zal zijn. Momenteel zijn de producenten van ‘Lend Me A Tenor’ in onderhandeling met Delfont Mackintosh Theatres met de hoop dat de musical vanaf december in een ander West End theater te zien zal zijn.

Na de voortijdige sluiting van ‘The Umbrellas Of Cherbourg’ biedt het Gielgud Theatre vanaf 2 juni 2011 huis aan de nieuwe musical ‘Lend Me A Tenor’ die deze zomer te zien zal zijn.

‘Lend Me A Tenor’ een comedy van de Amerikaanse schrijver Ken Ludwig was in 1989 te zien in New York en had in 2010 nog een revival op Broadway. De toneelproductie was in 1986 op West End te zien in hetzelfde theater als waar de musical nu te zien zal zijn. Al heette het Gielgud Theatre toen nog het Globe Theatre.

Het idee voor de musicalversie stamt al uit 2004 en werd voor het eerst uitgeprobeerd in een geënsceneerde reading op het Utah Shakespearean Festival in 2006 en een jaar later als volledige musical door hetzelfde gezelschap. De eerste Britse productie vond met veel succes plaats in september 2010 in Plymouth en maakt nu dus de transfer naar West End’s Shaftesbury Avenue.

‘Lend Me A Tenor’ heeft een script en teksten van Peter Sham en muziek van Brad Carroll

Het verhaal speelt zich af in 1934 in Cleveland alwaar wereldberoemde tenor Tito Merelli geëngageerd is om Othello te zingen in een benefiet en zo geld bijeen te brengen voor de Grand Opera Company. Maar nog voor er ook nog maar één noot gezongen is moet Max de dienstbare assistent van de regisseur Henry Saunders al op zoek naar een vervanger van de grote Merelli. Dat dat niet zonder slag of stoot lukt is het gegeven van deze musicalklucht waarin hij te maken krijgt met manipulatieve sopranen en jaloerse echtgenotes .

Hoofdrollen in de musical zijn voor Matthew Kelley als Henry Saunders, Damian Humbley als Max Garber, Michael Matus als Tito Merelli en Joanna Riding als zijn vrouw Maria Merelli. Cassidy Janson als Maggie Saunders en Sophie-Louise Dann als Diana Divane.

‘Lend Me A Tenor’ wordt geregisseerd door Ian Talbot (High Society, Anything Goes) en de choreografie is van Randy Skinner (White Christmas, 42nd Street) met een design van Paul Farnsworth en belichting van Tim Mitchell.

De previews beginnen op 2 juni, première is op 15 juni en het is vooralsnog mogelijk om te boeken tot en met 19 november 2011.

[ Gewijzigd: 13 June 2011 10:37 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 16 June 2011 04:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Simon Edge
Whatsonstage.com
★★★

“Ian Talbot’s production is faultlessly cast, with a lumbering, bearish Matthew Kelly as the neurotic impresario Henry Saunders; Michael Matus as the heart-throb Italian tenor Tito Merelli; Joanna Riding as Merelli’s jealous, vengeful wife Maria; Damian Humbley as Max, the geek with the voice of a god who ends up drugging and replacing Tito in Verdi’s Otello; and Cassidy Janson as Saunders’ daughter Maggie ... The sets, have been sumptuously dressed by Paul Farnsworth, and there are some shimmering moments. Sophie-Louise Dann, as the brassy diva Diana, stops the show with an audition number called ‘May I Have A Moment’, combining a medley of classical opera with low comedy to hilarious effect. Unfortunately the moments of originality are few in a show that could have been written any time in the past five decades… and the title song makes no sense when put in the mouth of Maggie, a character who has no need of anyone to lend her a tenor. There is too little of the hugely enjoyable choreography while the slapdash plotting of the original material breaks the cardinal rule of farce that, however preposterous the action, it must be entirely believable when you’re caught up in it. It’s all harmless … But ultimately it’s no more than impeccably directed fluff, which is frustrating given the talents on show.”

Libby Purves
The Times
★★★★

“Ken Ludwig play with Peter Sham’s book and Brad Carroll’s music is, like Phantom, a musical about opera. But while Lloyd Webber’s work… is a supreme emotional expression, this one assumes that it is mainly a preposterous world of divas and funny foreigners, where Otello rhymes with Jell-O. There are some lameish jokes… so that the immense Matthew Kelly and the slight Humbley are interchangeable with Merelli. But hell, this is farce ... There are some fine set pieces: a duet between Max and his deceived girlfriend Maggie Cassidy Janson shows his operatic tenor behind the musical-theatre lightness and her lovely romantic voice and ability to handle big character numbers. But Sophie-Louise Dann as Diana, the local diva, has the comic gem of the night. A spoofy surtitled operatic row between the Merellis is fun too, and Kelly, looking unnervingly like Lord Howe of Aberavon, is the beleaguered manager and milks it like a man. My fourth star hovered for a while, uncertain: it was won by the unforced glee of the preview audience. For it’s a good-hearted show with real laughs: not to be sniffed at.”

Michael Billington
Guardian
★★★

“First-rate musical farces, are rare for one obvious reason: the songs tend to hold up the action. But… Ken Ludwig’s 1986 play doesn’t avoid all the pitfalls, it gets by on period charm and one dazzling knockout number ... The high point comes when the company’s Desdemona turns up in Morelli’s bedroom to demonstrate her operatic wares. Sophie-Louise Dann seizes her moment and gives wonderfully over-the-top potted parodies of Tosca, Violetta and Carmen, while hugging the walls and clawing the furniture ... Ian Talbot’s production does all it can to keep the plot boiling with an orgy of door-slamming, and there is a good moment when tapdancing bellhops and pirouetting chambermaids remind us that everyone in America thinks they’re in show business. Matthew Kelly huffs and puffs a lot as the dyspeptic theatre manager, but there are good performances from Damian Humbley as the bespectacled nerd who takes on Otello, Michael Matus as the authentic Italian article, and Joanna Riding as his explosive spouse.”

Dominic Cavendish
Telegraph
★★★

“This is a new souped-up, song- and dance-spiced version of Ken Ludwig’s 1986 comedy … Putting the ooh-er into opera, the play…orchestrates an old-fashioned imbroglio of flimsy disguises, mistaken identities and bedroom farcicality. Composer Brad Carroll, with Peter Sham supplying book and lyrics, pick up on the conceit of imposture. The added numbers borrow and steal the jazzy rags of Twenties and Thirties standards and old-style show tunes… to pleasing ersatz effect ... It’s all passably entertaining — if you’re prepared to accept this light-hearted and sometimes laboured mix of high art, high jinks and hokum for the fluff and nonsense it is. The songs — with flip, throwaway lines — are barely memorable, the dance sequences fine but infrequent and emotions are brought to the boil with all the sophistication of four-minute pasta.”

Nick Curtis
Evening Standard
★★

“What to say about this polished but instantly forgettable musical? ... It skips along breezily without a single memorable tune or unforced rhyme. It has farcical moments, but only Matthew Kelly, as the opera house manager, imbues them with the right sense of sweaty desperation. The romantic leads are melodic but insipid, and the comedy honours are stolen by Joanna Riding and Michael Matus as caricature fiery Italians with shaddap-you-face accents. The whole thing is slickly enough directed by Ian Talbot, who was in the original play, although he does tend to crowd his cast into corners. But it took a concerted act of will to remember anything more than the broadest details on the way home. The arc of the story is almost embarrassingly predictable ... Brad Carroll’s music and Peter Sham’s lyrics are full of guff about being yourself and following your dreams. Incidentally, none of Carroll’s own compositions compares to the pastiche medley of arias he crafts for an otherwise underused diva character ... There’s a disjunction here between retrogressive comedy and modern musical sentiment, and the result is blandness. I did like the tap-dancing bellboys, but that’s faint praise, I know.”

Bron http://www.whatsonstage.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 16 June 2011 04:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Gezien en goedgekeurd! Leuke show, hoewel ik na de eerste 2 scenes echt mijn bedenkingen had over het verdere verloop. Matthew Kelly vind ik zelf niet erg sterk, hij speelt echt een karikatuur; een soort Ron Boszhard op het toneel (niet lullig bedoeld, maar you get the picture).
Uiteindelijk eindigt het echt in ouderwetse slapstick, en vind ik zelf dat op het einde alles opeens wel heel erg snel goed en afgerond is. Zo zingt Max nog een solo over dat hij Maggie eigenlijk niet meer kan vertrouwen door de hele persoonsverwisseling etc, maar een scene later heeft hij haar alweer vergeven.

Overall een leuke show, zeker voor de prijs van 10 pond, lachen gegarandeerd en met Cassidy Janson, Damian Humbley, Joanna Riding en Michael Matus in de cast, alleen daarom al de moeite waard om het te bekijken.

  [ # 3 ] 17 July 2011 11:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De CD voor deze productie komt binnenkort uit op het label van First Night Records (CASTCD112)

Tracks :
1. Overture
2. Otello Opening
3. Where The Hell Is Merelli?
4. Fling
5. How ‘Bout Me?
6. For The Love Of Opera
7. Facciamo L’Amor
8. The Last Time
9. Be You’self
10. Before You Know It
11. How ‘Bout Me? (Reprise)
12. Act 1 Finale
13. Entr’acte
14. Otello (Final Moments)
15. Il Stupendo
16. Lend Me A Tenor
17. May I Have A Moment?
18. Il Stupendo (Reprise)
19. Knowing What I Know
20. Act 2 Finale
21. Exit Music

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 24 July 2011 07:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens de laatste berichten speelt ‘Lend Me A Tenor’ al over 2 weken op 6 augustus de laatste voorstelling. Ik had geboekt voor september dus het is erg jammer dat ik deze musical niet heb kunnen zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 28 July 2011 10:08 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Heel jammer inderdaad, daarom gaan wij morgen nog snel een keertje kijken voor het te laat is.