1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Alleen naar Londen - Wie heeft het gedaan
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

Ik denk er over om voor een aantal dagen naar Londen te gaan om in korte tijd een aantal musicals te zien.

In mijn omgeving kan ik niemand vinden die meer dan 1 musical per trip wil zien, terwijl ik dat juist graag wil.

Wie is weleens Alleen naar Londen geweest? En wat zijn volgens jou de tips en Tricks of over het algemeen je ervaringen?

   Handtekening   

Maggots!

  [ # 1 ] 16 June 2011 10:51 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

3x gedaan. Eerste 2x in combi met talencursus, 3e keer alleen weekje toerist zijn.
Gewoon doen. Lekker kaartjes kopen voor waar jij heen wil. Vaak wil j ebuur wel even een praatje maken. In de pauze naar het toilet gaan. Sta je als vrouw een eeuwigheid in de rij, heb je altijd iets te kletsen.
Verder toeristische dingen: je loopt in een gebouw achter een gids aan en luistert, of je loopt met je audio-guide koptelefoon op je hoofd.
Alleen eten is wel minder leuk, maar een pub of McDOnalds achtig iets gaat prima.

Kies je slaapplaats in een buurt waar je ‘s avonds goed alleen overstraat kunt. Dat is wel echt belangrijk. En spreek af dat je een thuisblijver iedere dag een sms stuurt dat je nog leeft…

In ieder geval heel veel plezier en gewoon van gaan genieten.

  [ # 2 ] 16 June 2011 10:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb het een paar keer gedaan. Een vriendin van mij woont in Dublin en omdat tickets van Dublin naar London vaak erg goedkoop zijn is het voor mij een handige manier om op de terugweg nog wat musicals mee te pakken. Het voordeel is dat je gewoon lekker je eigen gang kunt gaan. Je kunt de toerist uithangen, maar je kunt ook gewoon met een boekje in het park gaan zitten tussen de voorstelling door. Ik heb altijd in hostels geslapen, dus dan heb je ook snel contact met mensen die ook alleen reizen, maar ik moet zeggen dat die gedeelde kamers me wel steeds meer tegen gaan staan naarmate ik ouder word. Wat ook een voordeel is van het alleen naar het theater gaan is dat er vaak nog wel goede losse plaatsten verkrijgbaar zijn voor shows die goed lopen. Ik was 19 toen ik voor het eerst alleen ging. Doodeng natuurlijk, maar ben inmiddels zo vaak in London geweest (alleen, maar ook met anderen) dat het een beetje als thuiskomen voelt.

  [ # 3 ] 17 June 2011 06:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik maak wel vaker alleen tripjes, dus zeker ook naar Londen. Nu ben ik niet het type dat zich zonder contacten ongelukkig voelt, dus zie ik ook het probleem niet zo. Bij de beleving vaneen show, of dit nu positief of negatief is, is het uiteraard leuker om dit te kunnen delen met een reisgenoot, maar als dat niet kan weerhoudt dat me dus niet.

  [ # 4 ] 17 June 2011 09:00 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  66
Geregistreerd  2010-12-27

Ik ga persoolijk ook eens liever alleen (zowel naar gewoon 1 voorstelling als tijdens een weekendje weg waarbij ik een stuk of 4 shows bezoek), dan met iemand te gaan wiens interesse niet strookt met de mijne of wie op voorhand al maar matig enthousiast is. Het is bovendien niet altijd even logisch om iemand mee te nemen die geen speciale interesse heeft in musicals omdat diegene dan toch aardig wat geld zou moeten uitgeven terwijl het hem/haar niet bijzonder aantrekt. Ik ben nu wel nog niet alleen in Londen geweest, maar ik ben wel in mijn eentje verschillende weekendjes naar Nederland geweest (ik kom zelf uit Vlaanderen) en dat is mij altijd heel goed meegevallen. De stukken van de dag dat je niet naar een voorstelling bent, zijn perfect op te vullen met toeristische bezigheden en/of een hapje te gaan eten, zeker in Londen volgens mij & ik zou zeker een boek meenemen om bvb te lezen tijdens de pauze v.d. voorstelling en evt je laptop en een serie ofzo meenemen om ‘s avonds in je hotelkamer of waar je ook overnacht te kijken. Die dingen heb ik toch altijd mee en ik heb me geen moment verveeld of alleen gevoeld ofzo. Dus als ik jou was, ik zou het zeker doen 😉!

  [ # 5 ] 17 June 2011 10:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Doen! Ik ga geregeld alleen naar Londen of Duitsland. Lekker vrij enzo. Overdag wat cultuur, winkelen, dan eten bij Garfunkels en vervolgens de musical. En daarna ben je toch kapot dus dan naar het hotel. En alleen gaan is een voordeel omdat je dan ook wel eens twee voorstellingen per dag kunt pakken.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 6 ] 17 June 2011 12:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Het zou mij ook niet afschrikken, als je echt zin hebt om het te doen denk ik dat je het gewoon moet doen: je bent vrij in de dingen die je doet, je moet geen rekening houden met de interesses van anderen en je kunt genieten van enkele shows
Ikzelf was vorig jaar op studiereis in Manchester en ben toen ook alleen naar een musical gaan kijken want niemand had interesse en ik heb mij super geamuseerd, en tijdens de pauze had ik ook nog eens een leuke buur die maar al te graag een praatje deed. Verder ga ikzelf ook regelmatig alleen naar musicals of op uitstap, ik vind het niet erg en soms zelf leuker dan met twee of een meer!

Geniet er gewoon van en als je het niet probeert weet je ook niet of het iets voor jou is dus gewoon doen zou ik zeggen!

  [ # 7 ] 17 June 2011 02:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Ga eind augustus weer 4 dagen alleen naar Londen.

Vind het heerlijk.

Hotel om de hoek bij We Will Rock You (bijna alles op loopafstand)

Programma:
- ochtend: uitslapen / ontbijt / beetje winkelen
- middag: kleine lunch / biertje / musical
- avond: snelle hap / biertje-wijntje / musical / biertje-wijntje

Voor de snelle hap ga ik naar: http://www.jdwetherspoon.co.uk/ Zitten op verschillende plaatsen in het centrum dicht bij de theaters. Redelijke kwaliteit voor een goede prijs en vooral heel snel (dus goed te doen tussen 2 voorstellingen in).

In theater even rondkijken of er iemand alleen staat, moed bij elkaar rapen, op die persoon afstappen en een praatje maken.
Lijkt eng maar je zult ontdekken dat de ander je dankbaar is (want hij/zij mist de moed om zomaar op iemand af te stappen en is nu blij dat hij/zij een gesprekje heeft).

Veel plezier,

Jo

  [ # 8 ] 17 June 2011 09:40 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

WOW, wat een goede reacties. Ik denk dat ik het na het lezen van jullie ervaringen en tips wel aandurf.

Of er moet iemand zijn die alsnog mee wil, naturlich…

   Handtekening   

Maggots!

  [ # 9 ] 18 June 2011 08:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ik zou best mee willen maar mijn portomonee vind dat een iets minder goed plan

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 10 ] 18 June 2011 09:00 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

Ivje, Het hoeft niet meteen volgende week he.

   Handtekening   

Maggots!

  [ # 11 ] 18 June 2011 09:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

Gewoon lekker doen, alles heeft zijn voor en nadelen. Voordeel van alleen gaan is, dat je precies doet waar jij zelf zin in hebt wanneer jezelf wilt. Soms mis je wel eens aanspraak, maar dat houd in dat je sneller contact legt met andere mensen. En dat is superleuk. En nog wat leuke tips in Londen ga ´ns eten in het rainforrest cafe in het trocadaro centrum, op picadilly circus en sinds deze week is de 4e m&m store ter werld geopend op leicester square.

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 12 ] 18 June 2011 09:58 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik ben inmiddels ook al 3x alleen naar Londen geweest, de eerste keer vond ik het best eng, maar dat was maar voor 1 dag en het ging hartstikke goed. De 2e keer ging ik ook weer voor 1 dag, maar de 3e afgelopen mei ben ik meerder dagen geweest. En wat de meesten hier al zeggen, je kunt doen en laten wat je zelf wilt. Ik had eigenlijk elke keer wel iemand om ff mee te kletsen. Ik doe het zeker nog wel vaker 😄

  [ # 13 ] 18 June 2011 10:20 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Shine - 18 June 2011 09:00 AM

Ivje, Het hoeft niet meteen volgende week he.

als je een keer volgend jaar wilt
dan bied ik me graag aan als reisgenoot of wat later in het jaar (lees in dec)

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 14 ] 18 June 2011 10:32 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik ga ook vrij makkelijk alleen, vind het niet zo’n probleem. Maar gelukkig is één van mijn beste vrienden ook theater/musicalliefhebber en met hem doe ik meestal Londen, dus daar heb ik dan weer minder ervaring mee. Londen voelt voor mij ook als thuiskomen, hoef er niet de toerist te zijn, dus als ik alleen zou zijn, zou ik een boek meenemen en tussen voorstellingen door lekker in het Hyde Park gaan lezen of ergens in een heerlijk foute smoezelige pub. Maar denk dat het een beetje van je persoonlijkheid afhangt: de één is makkelijker/liever alleen dan de ander. En het is ook iets wat je misschien een beetje moet leren, al of niet noodgedwongen. Mijn tip zou zijn: wees eerlijk naar jezelf wat voor type je bent (kun je goed alleen zijn of juist niet) en als dit je eerste trip alleen is: maak ‘m niet te lang, begin met een weekendje weg: als het goed bevalt kun je de volgende keer langer gaan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 15 ] 18 June 2011 11:02 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

Goede tip Mark,

Ik kan aardig goed alleen zijn, echter alleen naar theater, of alleen in een hotel zijn voor mij net wat anders, spannender en nieuwer…

   Handtekening   

Maggots!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4