De Russen van Toneelgroep Amsterdam
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Gisteren maar liefst 6 uur in de Stadsschouwburg gezeten bij De Russen van Toneelgroep Amsterdam. Het hele ensemble straalt in een fantastische bewerking van Ivanov en Platanov van Tjechov. Tom Lanoye heeft er een sappig modern drama van gemaakt met dreigende muziek van JunkieXL eronder. Sublieme theaterervaring…GAAT DAT ZIEN!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 18 June 2011 12:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik twijfel nog steeds. Ik weet het, het is bijna uitverkocht en kaarten zijn spotgoedkoop met CJP, maar ik kom echt om in de theatervoorstelling door het Holland Festival deze maand. Gelukkig spelen ze hem volgend seizoen weer, dus kan altijd dan nog gaan (als is het dan wel een stuk duurder.

  [ # 2 ] 18 June 2011 02:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Als je even de kans krijgt…
Ik zag er een beetje tegenop: 6 uur Tjechov, maar door de bewerking van Lanoye blijft het spannend.
En de acteurs zijn ongekend goed, maar dat is altijd wel zo bij TGA. Grootste pluimen voor Jacob Derwig, Marieke Heebring en Barry Atsma!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 3 ] 18 June 2011 09:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Kun je hem niet nog sprinten volgend jaar, Martijn? Ik moet ‘m nu ook missen (maar Oerol is ook niet heel vervelend..), maar ben wel erg nieuwsgierig!

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 4 ] 18 June 2011 11:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is ook nog een optie natuurlijk. Vanavond The Select gezien. Echt een briljante voorstelling. Morgen Fela!, volgende week The School for Scandal. Drukke maar mooie tijden dus tijdens het Holland Festival.

  [ # 5 ] 20 June 2011 08:35 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Ik ga er donderdag heen, ben echt enorm benieuwd. Alleen maar goede verhalen gehoord, dus ik heb goed vertrouwen.
Overigens blijkt de voorstelling wel al te zijn ingekort, tot de geplande 5 uur. Zou wel fijn zijn, laatste trein gaat om 1 uur!