Paar dagen Londen
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Nou, ik zal maar eens beginnen aan mijn verslag. Ik waarschuw jullie: het wordt een lang verslag

Dag 1: vrijdag 27/5: De busreis naar Londen
Om 23.00 uur zou de bus naar Londen vertrekken, ik was tegen 22.45 op het jaarbeursplein, maar de bus was weer iets te laat. De busreis ging op zich wel goed, mocht het niet zo zijn dat ik naast een man zat die ontzettend snurkte…nou en probeer dan maar eens te slapen. Mijn mp3 speler op het hardste volume, maar nog steeds hoorde ik hem er doorheen. Uiteindelijk maar via mijn telefoon muziek geluisterd, die kon namelijk nog harder en nu hoorde ik hem nog wel, maar niet meer storend en gelukkig viel ik zelf ook nog in slaap. De volgende morgen waren we al tegen 7.15 in Londen.

Dag 2: zaterdag 28/5 2x Wicked, 2 verschillende Elphaba’s
Ik besloot om eerst mijn bagage naar het hostel te brengen en dan terug te gaan om in de rij te gaan staan voor Wicked kaartjes. Ik was rond half 9 bij het theater en was toen al nummer 21. Uiteindelijk heb ik voor de matinee en de avond show mooie kaarten op rij A kunnen bemachtigen.

Aangezien Rachel Tucker 29/5 30 zou worden, had ik een kleinigheidje voor haar meegenomen. Nou, eigenlijk was het best wel groot. Het was een mand met allemaal typisch Nederlandse (en ook wel wat standaard) dingen erin. Wat zat er allemaal in: typisch Hollandse zeepjes, een snowglobe met het jongetje en het meisje (typisch Hollands), fa deo en douchegel, blokjes kaas, kleine stroopwafeltjes, geurzakjes, 3 repen chocola (wit, melk en puur) en een beker (troffee) waarop stond ‘Happy Birthday, you are great’. Ik had er een kaart bij gedaan met ‘30’ erop en een nogal groot stuk Nederlandse tekst, maar dat heb ik wel even naar het Engels vertaald en dat briefje heb ik erbij ingeplakt, wel zo handig voor iemand die geen Nederlands kan

Mijn plan was om voor de show naar de stage door te gaan en het dan aan Rachel te geven, maar ik had natuurlijk geen idee hoelaat ze in Engeland bij het theater zouden komen, dus ik stond er al rond half 12. Ik zag veel acteurs voorbij komen, maar geen Rachel. Toen ze om 1 uur nog niet gekomen was, werd ik bang dat ze niet zou spelen. En toen ik in het theater kwam bleek dat te kloppen, Nikki Davis Jones zou opgaan als Elphaba en Chloe Taylor als Glinda (maar dat wist ik al).

Nu eerst wat over de show:
Ik was ontzettend teleurgesteld dat Rachel niet zou spelen, want zijn is gewoon mijn favoriete Elphaba (met Willemijn natuurlijk ). Maar goed, je kunt niet oordelen over iemand als je diegene nog niet gezien hebt in die rol, dus ik besloot er net zoveel van te genieten als anders. En ik moet eerlijk toegeven dat ik Nikki ontzettend goed vond. Ze heeft een tamelijk jeugdige stem (geen idee hoe oud ze is) en daardoor vind ik haar heel overtuigend als student. Haar stem is minder krachtig dan die van Rachel, maar ook met No Good Deed wist ze me te raken en dat is mijn favoriete lied uit de musical. Volgens mij was dit de eerste keer dat Nikki en Chloe samen speelden en daardoor mistte ik de chemie een beetje tussen Elphaba en Glinda. Maar ook Chloe was weer erg goed als Glinda, maar toch minder grappig als Louise, vooral tijdens Popular. Verder speelde de hele eerste cast. Mark Evans als Fiyero is een genot om naar te kijken, al heb ik soms moeite met zijn stem…ik hou niet zo van zijn stemgeluid. Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat de As Long As Your Mine tussen Nikki en Mark de beste was die ik ooit gezien heb. Ze gingen zo in elkaar op dat je bijna zou denken dat ze echt wat samen hebben. Mark was heel veel aan het grijpen en legde zijn hoofd ook op de borst van Nikki. Geweldig! Ik had Zoe Rainey en Ben Stott de vorige keer ook al Nessa en Boq, maar het viel me nu pas op hoe goed ik ze eigenlijk vond, vooral tijdens de scene van Wicked Witch of the East. Nu kan ik wel helemaal de details gaan vertellen, maar dan ben ik morgen nog niet klaar Wat ik wel even kwijt wil is dat is de schreeuw van Nessa ‘It was Elphabaaaaaaaa’ echt hartverscheurend vind. Clive Carter is ontzettend grappig als Wizard, vooral als Glinda zegt ‘The Ga is silent’, dat gezicht en de bewegingen die hij dan maakt, net of ie er niks van snapt. En ook Julie LeGrand vind ik erg overtuigend als Madam Morrible, hoe hard ze schreeuwt als ze Elphaba voor het eerst ziet en als ze weggevoerd wordt door de bewakers.

Tijdens de pauze vroeg een bezoeker aan een medewerker of Rachel die avond wel op zou gaan, maar die medewerker zei dat ze niet op zou gaan, dus ik baalde nog meer, want nu had ik alleen maandag nog om dat cadeau te geven en wat als ze dan ook niet zou spelen, ik wilde het toch het liefst persoonlijk aan haar geven. Ik besloot om het zelf ook even bij de kassa na te vragen, want als ze niet op zou gaan kon ik dat cadeau in het hostel laten, daar moest ik toch nog even naartoe. Maar die bij de kassa zei dat ze wss wel op zou gaan, ze had de middag niet gespeeld omdat ze zich niet goed voelde, maar ze wilde wel proberen de avond te spelen. Dus het cadeau ging gewoon weer met me mee. En toen ik eenmaal bij theater terug was, stond er al op wie er die avond zouden spelen. Chloe weer als Glinda, maar Nikki stond er niet meer op, dus ik was heel blij want dat zou betekenen dat Rachel toch op ging.
En jaaa, ze was er. Helaas was wel te horen dat haar stem niet helemaal was wat het moest zijn, soms sloeg haar stem over en de hogere noten kon ze maar net halen (maar ze haalde ze wel ), maar ze was weer fenomenaal. Nou, de rest van de cast heb ik net allemaal al benoemd dus die ga ik niet weer allemaal noemen. Dus na de show was het op naar de Stage Door. Ik had mijn programmaboek ook bij me en daar wilde ik toch wel de handtekeningen in, voor de foto’s zou ik maandag wel gaan. Toen Rachel kwam zei ik dat ik wat voor haar had, maar dat ik wel zou wachten totdat ze klaar was met signeren.
Haar reactie op het pakket: ze vond het heel erg leuk en lief. Ik liet ook maar even zien dat ik de kaart vertaald heb en zag toen ik dat zo dom was om er geen naam in de te zetten Ze vroeg nog wel naar mijn naam, maar die was ze vast 5 minuten later al weer vergeten
Ik vroeg nog of ze maandag zou spelen en dat zou ze. Ze zei dus idd wel dat ze 2 shows niet aan zou kunnen die dag, maar gelukkig was ze er wel 1 van de 2 shows, want ik vond Nikki goed, maar hoefde haar nou ook weer geen 2x op 1 dag te zien. Met Rachel nog wel even op de foto gegaan. Ik had een foto van haar met het pakket willen maken, maar dat ben ik vergeten. En toen naar het hostel om eindelijk eens goed te slapen.

Dag 3: Zondag 29/5: Hyde Park en Slapen, slapen, slapen
Nou, ik dacht dat ik deze dag een beetje uit kon slapen, maar dat viel tegen, want omdat de stroom er in het hostel af zou gaan, moest iedereen voor 10 uur het hostel uit. Ik bedacht dat ik wel eens even naar Hyde Park kon gaan. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want het is een erg mooi park. Maar wat ik toch wel het hoogtepunt vond was de Princess Diana Memorial Foutain, wat is dat een mooie fontein zeg. Prachtig. Ik ben ook nog even naar Tower Hill gegaan om de Tower Bridge te zien, maar ik heb er niet veel van gezien, volgende keer beter. Tegen half 3 was ik weer in het hotel. Ik had mijn laptop meegenomen, omdat ik niet wist wat ik op zondag toch allemaal zou doen, dus ik was even wat filmpjes aan het kijken, maar viel elke keer in slaap, dus ik besloot tegen 16.00 uur om maar even te gaan liggen…nou uiteindelijk werd ik om 00.45 wakker, dus toen ben ik maar naar het toilet gegaan, tanden gepoetst en dacht je dat ik toen weer in slaap kon komen??? Niet dus.

  [ # 1 ] 20 June 2011 08:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Dag 4: Maandag 30/5: dagje niksen en ’s avonds wicked
Ik had mijn wekker op 6.30 gezet, maar was al eerder wakker, dus ik ging maar vast naar het theater gegaan. Er was mij verteld dat het een ‘bank holiday’ was en het was ‘half term’ dus het kon nog wel eens druk worden en nu wilde ik toch wel eens echt in het midden zitten. Ik dacht dat er al mensen in de rij stonden, maar dat waren een paar daklozen die daar hadden geslapen. Er sliepen ook 2 meiden, maar dat waren geen daklozen, die waren er voor kaartjes, ze gingen er niet speciaal voor kaartjes slapen, maar dat is een lang verhaal. Nou, die meiden waren nog voor mij, dus ik was de 3e in de rij. En het vreemde was dat het pas tegen 9 uur echt druk werd. Maar goed, het lukte me wederom om een kaartje te krijgen en deze keer meer in het midden . Toen ben ik eerst maar even de theater af gegaan om te vragen hoe duur rolstoelplekken zijn, dat moest ik nog weten voor als ik in juli met Lotte naar Londen ga. Alleen het theater van the Lion King kon ik niet vinden, dus dat moeten we maar afwachten.

Het was mooi weer, dus ik wilde voor de show even naar de stage door gaan, was toch wel benieuwd wat Rachel van de kaart vond en of ze de kaas al had geproefd. Dus tegen 4 uur stond ik er weer. Maar toen veranderde het weer ineens, het ging hard waaien, waardoor het koud werd en toen begon het ook nog eens te regenen. Maar gelukkig kun je bij de stage door overdag nog onder een afdakje staan. Zoe kwam al tegen half 5 en die zei dat Rachel meestal ook tegen die tijd kwam. Ik was toch een beetje bang dat het niet beter zou gaan met haar stem en dat ze niet zou spelen. Louise was er gelukkig ook weer en die had haar schattige hondje Alan mee, alleen haar mistte ik nog in mijn boek, dus die is nu compleet (met de handtekeningen van de hoofdcast dan, ensemble ken ik toch niet ). Het was inmiddels al kwart voor 6 en Rachel was er nog niet. Maar niet veel later kwam ze er toch aan. Ik natuurlijk helemaal blij, want naast het feit dat ik haar de beste vind, had ik ook al een hele tijd niet meer samen met Louise zien spelen en die 2 zijn top samen. Eerst dus gevraagd of ze die kaart nog had gelezen en dat had ze, ze vond hem heel erg leuk. En ze hadden op haar verjaardag de kaas gehad met toastjes en crackers en weet ik veel wat allemaal en ze vond het ‘lovely’. Het had geen zin meer om terug te gaan naar het hostel, want het was al bijna half 7, dus ik ben maar meteen het theater in gegaan.

Deze show was misschien wel de beste die ik ooit. Louise en Rachel hebben de beste chemie die ik ooit tussen een Elphaba en Glinda gezien heb (wat zal hun laatste show een jank spektakel worden). Nu ik Louise weer zag, merkte ik dat ik haar toch echt wel heel erg gemist heb, ze is wel stukken beter dan Chloe, veel grappiger en lekker hysterisch tijdens Popular. Rachel was weer beter bij stem dan zaterdag, 1x tijdens The Wizard and I sloeg haar stem over, maar dat maakte ze helemaal goed met No good deed, ongelovelijk wat voor stemgeluid er uit zo’n kleine vrouw (want ze is niet lang ) kan komen. Ze blaast me altijd al helemaal omver tijdens The Wizard and I en Defying Gravity, maar bij No good deed zit ik altijd met (bijna) open mond te kijken. Die vind ik van haar zelfs nog beter dan van Willemijn En dan die catfight tussen Rachel en Louise…geniaal. Combinatie van Mark en Rachel vind ik ook erg leuk om te zien, maar toch vond ik dat tussen Mark en Nikki nog beter. Na As long as your mine werd er niet gezoend (ja, een klein kusje op de wang), later bleek dat Rachel een koortslip had Toen ze wegrende naar Nessa, kon er nog wel een klein kusje af Over de rest van de cast hoef ik niks te zeggen, het was dezelfde cast als zaterdag.

Na de show nog weer even naar de Stage Door. De 2 meiden die naast me zaten hadden beren bij zich, 1 normale beer met een roze jurk en een toverstaf (een Glinda beer) en die andere 2 beter waren groen en daar hadden ze zelf zwarte jurkjes voor gemaakt, heel leuk. De cast vond ze ook helemaal geweldig. Louise is nog op de foto gegaan met de Glinda beer en Rachel met de Elphaba beer. Ik zei nog voor de gein tegen Rachel dat zaterdagmiddag de beste show was die ik ooit had gezien, dus zei meteen: ‘Oh toen speelde ik niet’. Maar ik zei er maar meteen achteraan dat het een geintje was. Ze bedankte me nogmaals voor het cadeaut(tje). Toch jammer dat ik er geen foto van heb gemaakt.

Dag 5: dinsdag 31/5: de busreis terug naar Nederland
Hier valt eigenlijk weinig over te vertellen. De reis verliep veel beter dan de vorige keer. We waren nu tegen half 7 in Utrecht, de vorige keer was dat kwart over 9.
Ik heb iig weer geweldige dagen gehad. Nu is het wachten tot ik in Juli met Lotte ga, hopelijk speelt Rachel dan wel als we naar Wicked gaan, maar dat is gewoon weer afwachten.