Hulp nodig voor auditie
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Nou de titel zegt het al: ik heb hulp nodig bij een auditie. Binnenkort heb ik die dus, het is voor een soort Night of the Proms, maar niet professioneel ofzo, gewoon op amateurgebied.
Ik moet 2 liedjes zingen,en in die liedjes natuurlijk zoveel mogelijk van mezelf laten zien, wat ik kan en welke kanten ik heb. Daarnaast moet ik ook liedjes kiezen in een genre waarvan ik denk dat het past in het programma. Nu vind ik dit een vage redenatie, want het programma is nog helemaal niet bekend en er zijn ook geen genres waar ik uit kan kiezen.

Maar goed, het eerste nummer wat ik wil doen weet ik al, dat is namelijk Mama Do van Pixie Lott. Ik heb dit op zangles al doorgezongen en kan hier heel veel kanten mee op, mijn zachte kant laten zien, maar ook flink uitpakken.
Nu is het ook zo dat ik meer ben van de nummers waarbij ik kan ‘knallen’ zeg maar, dan van het echt zachte zingen.
Ik twijfel dus over het tweede nummer wat ik wil doen. Eerst dacht ik ‘New York’ van Alicia Keys te gaan doen, ligt wel goed in mijn bereik, maar dan heb ik wel 2 popnummers en voor mijn gevoel kan ik daar niet al te veel in laten zien.
Daarna bedacht ik Take me or Leave me uit Rent te gaan doen. Heerlijk nummer, lekker uitpakken, veel interpratatie. Maar; moet ik de mensen in de zaal, die overwegend niet musicalfan zijn, gaan lastigvallen met een musicalnummer. Ik laat dan wel 2 verschillende genres zien op mijn auditie. 
Nu is de tijd nog maar heel kort dus een heel moeilijk nieuw nummer in gaan studeren gaat niet lukken. Ik heb ook nog zitten denken aan These Words van Natasha Bedingfield. Hallelujah zou ook een optie kunnen zijn, maar dat vind ik wel redelijk standaard.

Goed, de vraag dus: wat zouden jullie als tweede nummer kiezen, liefst uit deze nummers, maar een vergelijkbare optie die niet al te moeilijk instuderen is, is ook nog een mogelijkheid.
Bedankt alvast voor jullie hulp!

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 1 ] 19 September 2011 01:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Als je een musical nummer wilt doen en je kunt het goed overbrengen dan vindt niemand ‘t erg (muziekliefhebbers (in de breedste zin van het woord) al helemaal niet).

Ik heb ooit tijdens mijn eindexamen muziek van 6 vwo voor een klas + ouders waar niemand echt musical fan was, ‘mijn leven is van mij’ (toch wel écht musical) gezongen en dat vond niemand erg hoor!

  [ # 2 ] 05 October 2011 02:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Nog bedankt voor je reactie Annelot. Ik heb vanavond de auditie, en heb besloten om idd een popnummer en een musicalnummer te doen. Alleen is het musicalnummer niet Take me or Leave me geworden…maar For Good.
Ik ben echt ontzettend zenuwachtig…maarja…meer dan mn best kan ik niet doen…

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 3 ] 05 October 2011 02:29 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Toi toi toi 😊