Rebecca St. Gallen
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Afgelopen zaterdag vond de premiére plaats van Rebecca in het Zwitserse St. Gallen met Maya Hakvoort in de rol van Mrs. Danvers.

Ik heb een paar recensies en reacties gevonden en als je die mag geloven is Maya Hakvoort de ster van de show. Zij schijnt een letterlijk waanzinnige Mrs. Danvers neer te zetten.
Ik ben benieuwd naar eventuele reacties hier op het forum van hen die deze productie gezien hebben. Ik ben zelf helaas niet in de gelegenheid er naar toe te gaan.

Hieronder de links:

http://www.kleinezeitung.at/nachrichten/kultur/2860853/wiener-musical-rebecca-begeisterte-st-gallen.story

http://www.imscheinwerfer.ch/musical/berichte/1006-rebecca.html

http://www.musicalzentrale.de/index.php?service=0&subservice=2&details=4095

Groeten, Jan-Willem

  [ # 1 ] 25 October 2011 02:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Bedankt voor de links! Leuke foto’s en verslagen 😊 Ben vooral benieuwd naar Lisa Antoni als Ich. De eerste keer dat ik haar zag, wist ik meteen dat ze die rol nog ooit zou spelen! Hoop erg op een castalbum!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 2 ] 19 September 2012 09:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Vanaf eind September keert Rebecca terug naar Theater St. Gallen (Zwitserlanden dat van 29 september tot (voorlopig?) Do 9 mei 2013.

De data zijn :

29 september 2012
6, 14,27 & 31 oktober 2012
6,17 november 2012
1,23 & 27 december 2012
12,19 & 26 januari 2013
9 februari 2013
9 mei 2013 ( niet in verkoop om 1 of andere reden)

De cast is nog onduidelijk op sommige vlakken dit valt te lezen in een pdf op de site :

Ich - Lisa Antoni
Maxim de Winter - Thomas Borchert
Mrs. Danvers - Maya Hakvoort
Jack Favell - Andreas Wolfram & Tim Reichwein
Mrs. Van Hopper - Carin Filipcic
Beatrice - Kerstin Ibald & Sonja Schatz
Ben - Oliver Heim
Frank Crawley - Fernand Delosch & André Bauer
Oberst Julyan - David Steck

http://www.theatersg.ch/sites/default/files/richtext/thsg_wsw_rebecca-2012_web1.pdf

En dit valt te lezen op de site :

«Ich» - Lisa Antoni
Maxim de Winter - Thomas Borchert | Florian Fetterle
Mrs. Danvers - Maya Hakvoort | Kerstin Ibald
Jack Favell - Andreas Wolfram | Tim Reichwein
Mrs. Van Hopper - Carin Filipcic
Beatrice - Kerstin Ibald | Sonja Schatz
Frank Crawley - André Bauer | Fernand Delosch
Ben - Oliver Heim
Oberst Julyan - Christian Hettkamp | David Steck

Ensemble : Heidy Suter | Ariane Swoboda | Florian Fetterle | Ivo Giacomozzi | Andreas Kammerzelt | Alexandra Farkic | Sonja Schatz | Franziska Lessing | Christian Sollberger | Tim Reichwein

http://www.theatersg.ch/spielplan/rebecca-0

  [ # 3 ] 04 January 2013 12:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ben ontzettend in een Rebecca-bui… Zou hem bijzonder graag nog gaan zien met deze cast!!!

  [ # 4 ] 04 January 2013 04:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Lijkt me ook geweldig om te zien 😊
Al zou ik persoonlijk eerder opteren voor een datum waar Kerstin Ibald Mrs. Danvers speelt 😊

Jammer dat het zo ver is !

  [ # 5 ] 08 January 2013 02:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  256
Geregistreerd  2008-10-08

Spelen ze elke dag een show Rebecca omdat ik paar datum’s van speeldate zie met welke cast enzo?

   Handtekening   

Je kunt het wonder pas beleven, als je in wonderen geloofd.

  [ # 6 ] 08 January 2013 04:49 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik heb de stem van Maya Hakvoort altijd al heel prettig en warm gevonden Op You Tube even naar haar Rebecca geluisterd en die is inderdaad voor mijn gehoor vele malen prettiger dan die van Douwes. Kan natuurlijk niks zinnigs zeggen over de rolinterpretatie, Gezien heb ik alleen Susan en die vond ik waanzinnig goed. Jammer dat Hakvoort nooit in Nederland te zien is.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 7 ] 08 January 2013 10:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Tdamen - 08 January 2013 02:19 PM

Spelen ze elke dag een show Rebecca omdat ik paar datum’s van speeldate zie met welke cast enzo?

Neen, ze spelen maar af en toe een voorstelling van Rebecca in St. Gallen 😊

Mark - 08 January 2013 04:49 PM

Ik heb de stem van Maya Hakvoort altijd al heel prettig en warm gevonden Op You Tube even naar haar Rebecca geluisterd en die is inderdaad voor mijn gehoor vele malen prettiger dan die van Douwes. Kan natuurlijk niks zinnigs zeggen over de rolinterpretatie, Gezien heb ik alleen Susan en die vond ik waanzinnig goed. Jammer dat Hakvoort nooit in Nederland te zien is.

Dat is pure smaak 😊 Ik heb namelijk niets met de stem van Maya en vind Pia dan weer een stuk beter 😊
Vind het daarmee ook zeker niet jammer dat Mevr. Hakvoort nooit in Nederland te zien is 😛

Maar Susan is wat ik heb kunnen zien en horen online en op cd’s de beste Danvers denk ik….
Heb hem helaas nog nooit kunnen zien. Hoop dat hij ooit eens naar Nederland gaat komen (maar dat zit er wel dik in aangezien de rechten bij Stage liggen).
En hopelijk met Pia 😊

  [ # 8 ] 09 January 2013 02:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Tuurlijk is dat een smaakverschil zou eng worden als dat absolute waarheden zouden zijn 😊

Ik zie Pia trouwens over het algemeen graag spelen hoor, maar in sommige nummers is haar stem net iets te schel voor mij, anderen ook weer niet, maar Rebecca is zo’n nummer dat ik haar niet echt lekker vind zingen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 9 ] 09 January 2013 05:23 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Pia zingt vals en heeft een ontzettend scherpe stem.
Maya zingt alles op kop wat normaal wordt gebelt en klinkt daar vervolgens wat vreemd in.

Susan all the way 😄

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Pia en Maya zéker de moeite waard zijn als Danvers. Overigens zijn Kerstin Ibald en Femke Soetenga vocaal ook heel sterke “Danny’s”.

  [ # 10 ] 09 January 2013 07:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  256
Geregistreerd  2008-10-08

Joriss - 09 January 2013 05:23 PM

Pia zingt vals en heeft een ontzettend scherpe stem.
Maya zingt alles op kop wat normaal wordt gebelt en klinkt daar vervolgens wat vreemd in.

Susan all the way 😄

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Pia en Maya zéker de moeite waard zijn als Danvers. Overigens zijn Kerstin Ibald en Femke Soetenga vocaal ook heel sterke “Danny’s”.

En Petra Clauwens die ook soms de rol van Mrs Danvers heeft gespeeld?

   Handtekening   

Je kunt het wonder pas beleven, als je in wonderen geloofd.