Ramin Karimloo, Birmingham 30 oktober
change_status
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Hallo,

Ik ben meestal niet zo’n schrijver met verslagen van musicals etc welke ik heb gezien, maar dit keer wil ik graag de voorstelling bespreken waar ik gisteren, samen met mijn vrouw ben geweest.

Eerst iets over mijzelf. Inmiddels 38 jaar, getrouwd en 2 kids van 3 en 8. Tijdens een schoolreis, jaaaaaaren geleden was ik in Londen en stond Miss Saigon op het programma. Nooit een musical of theater gezien. Als ik daar toen niet was geweest zou ik van al het geld wat ik vervolgens aan theater heb uitgegeven aardig wat kunnen kopen…!

Dit was in 1989 met de originele cast, en inmiddels 22 jaar later heb ik zoveel gezien en beleeft dat ik mijzelf als een kenner durf te beschouwen. Minimaal 3x per jaar, maar vaak veel vaker naar Londen, reizen om concerten, musicals en ga zo maar door te bezoeken waar dan ook in Europa en ga zo maar door. Als ik de tijd vind zal ik nog wel eens wat meningen geven over de huidige voorstellingen, waarbij ik best wat pittige uitspraken zou willen doen.

Tijdens voorstellingen in het verleden kwam ik een zekere Ramin Karimloo tegen. Ik heb hem als eerste gezien als US Chris bij de Miss Saigon tour in de UK. Verder gezien in POTO als understudy Phantom, Les Miz en UK tour Sunset Boulevard.  Maar de echte ´ontdekking´ voor mij kwam bij Love Never Dies. Veel door iedereen over geschreven, bejubeld en de grond in geschreven. Ik heb LND 3 keer mogen zien, en alhoewel ik het verhaal niet denderend vind, is de muziek en performance van een top kwaliteit. Alleen al de uitvoering van Ramins´ Till I hear you sing once more again was voor mij de reis naar het Adelphi al de moeite waard.

Genoeg inleiding gegeven.. Toen ik begreep dat Ramin een aantal optreden zou verzorgen in de UK met en compleet orkest wilde ik hier graag heen. Zaterdagochtend naar Birmingham gevlogen, leuk hotel geboekt en na een prima diner begon om 07.30 in de Symphonic Hall (prachtige concertzaal) begon Ramin´s A Night with the Phantom.

Wat heerlijk om een concert te horen door een groot orkest met een prachtige akoestiek. Zowel oude als nieuwe nummers werden gespeeld, van Gerswin tot Rodgers & Hammerstein, van Bernstein tot Boublil & schonberg, nummers van zijn nieuwe solo album en met gasten waarbij Celia Graham ook een fantastisch aandeel had.

De avond was er een om nooit te vergeten. Oprechte en verdiende staande ovaties na ´Till you hear´, POTO, lover never dies (Celia) maar het meest memorabele memorabele van de avond was een onverwachte. Het is inmiddels bekend dat Ramin vanaf 29 november Jean Valjean gaat zingen in Les Miz. Hieruit zong hij Bring him home. Dit deed hij op zo´n fantastische wijze dat alleen al dit nummer de hele reis waard was. Dat wordt weer naar Londen in december… By the way, er staan op youtube een paar gefilmde nummers van gisteren en ook Bring him home van het eerdere concert in Bristol. Luister maar of je vind dat ik gelijk heb…

Er zijn nog 2 concerten gepland in Plymouth, en Ramin heeft verteld dat er volgend jaar ook een aantal concerten worden gegeven. Mocht je de kans hebben probeer hierheen te gaan!

Groeten,

Michael

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 1 ] 30 October 2011 11:08 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Hier een paar linkjes!

http://www.youtube.com/watch?v=cVmJpXcjBtY
http://www.youtube.com/watch?v=3lSixEhpF1A
http://www.youtube.com/watch?v=0bUiIxAJt-g
http://www.youtube.com/watch?v=ohhhBAqn7dk

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 2 ] 31 October 2011 10:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Nou jeetje ik krijg kippenvel over mijn hele lijf bij het luisteren van al die geweldige links en vooral van Bring him home.
Echt super, Ramin is een geweldig artiest.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 3 ] 22 April 2012 09:54 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Hi,

Ramin zal vanaf 1 mei een nieuwe tour starten. Vanaf vrijdag zit ik weer een kleine week in Londen, om onder meer Billy, Mathilda, Sweeney Todd en het concert van Ramin te zien. Ik zal proberen een aantal verslagen te maken.

Groet,

Michael

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 4 ] 22 April 2012 09:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Michael - 22 April 2012 09:54 AM

Hi,

Ramin zal vanaf 1 mei een nieuwe tour starten. Vanaf vrijdag zit ik weer een kleine week in Londen, om onder meer Billy, Mathilda, Sweeney Todd en het concert van Ramin te zien. Ik zal proberen een aantal verslagen te maken.

Groet,

Michael

Doet hij ook een concert in Londen dan, welke datum??

  [ # 5 ] 22 April 2012 12:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

clautje - 31 October 2011 10:54 AM

Nou jeetje ik krijg kippenvel over mijn hele lijf bij het luisteren van al die geweldige links en vooral van Bring him home.
Echt super, Ramin is een geweldig artiest.

hier nog eentje zit echt met kippenvel te luisteren wooooooooow

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 6 ] 22 April 2012 12:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

is zeker geen dvd van gemaakt

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 7 ] 22 April 2012 10:10 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

__niX - 22 April 2012 09:56 AM
Michael - 22 April 2012 09:54 AM

Hi,

Ramin zal vanaf 1 mei een nieuwe tour starten. Vanaf vrijdag zit ik weer een kleine week in Londen, om onder meer Billy, Mathilda, Sweeney Todd en het concert van Ramin te zien. Ik zal proberen een aantal verslagen te maken.

Groet,

Michael

Doet hij ook een concert in Londen dan, welke datum??

Jazeker, 1 mei in de Royal Festival Hall, zie http://ticketing.southbankcentre.co.uk/find/music/gigs-contemporary/tickets/ramin-in-concert-63402

Gr Michael

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 8 ] 23 April 2012 08:25 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Bedankt. Helaas ben ik er dan nog niet. Ik ben er 4 mei..

  [ # 9 ] 26 April 2012 10:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ga dinsdag naar Ramin! Ben erg benieuwd! :D

‹‹ Rebecca St. Gallen      War Horse ››