1 of 8 |  1 2 3 >  Last ›
Yab Yum
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Circus van de nacht - Circus der verleiding — Circus van het verlangen - Circus van illusies — Circus van het gevaar — Circus der eenzamen

Circus staat voor spanning en sensatie maar ook voor schoonheid en poëzie. Daarbij dekt het de lading van de aanwezige (top) circusacts, maar ook van het wonderlijke “circus” dat Yab Yum is. Yab Yum, de exclusieve seksclub, is het onderwerp van een zinderende spektakel dat volgend jaar zomer in het Koninklijk Theater Carré in première zal gaan.

Henk van der Meyden en Monica Strotmann hebben de rechten gekocht van de bestseller Yab Yum. In dit boek verhaalt Yab Yum oprichter Theo Heuft over het succes en het wel en wee van ’s werelds meest beroemde bordeel. Daarbij geven de dreigementen en terreur van de Amsterdamse onderwereld, die tenslotte zou leiden tot het sluiten van de club, een spannende lading aan het verhaal.

Juist de circus vorm; in de sfeer van Moulin Rouge, Burlesque en Fellini,  biedt de mogelijkheid om alle extravagante facetten van werelds beroemdste bordeel te laten zien. 

Naast de soms onverbloemd realistische scènes, zijn er spectaculaire dansnummers en bekroonde circusacts. “Alles is komedie” in Yab Yum, waarin elk meisje haar eigen rol vervult. Niets is wat het lijkt in de beroemde Amsterdamse seksclub. Mooie illusies staan vaak haaks op de rauwe werkelijkheid. Grimmig, is de voortdurende dreiging van de onderwereld, die de Yab Yum steeds meer toe-eigenen als ware het hun clubhuis.

Circus Yab Yum is spectaculair schouwspel met vrolijke, extreme, maar ook ontroerende momenten die een verrassende blik werpen op de prostitutie. We stappen binnen in een wereld van mooie jonge vrouwen, van glamour en glitter. Van studentes, secretaresses, stewardessen en modellen die in Yab Yum een tweede (geheime) leven leiden. De Yab Yum was tevens een pleisterplaats van kapitaalkrachtige Captains of Industry, beursmagnaten en BN-ers, die er hun ontspanning vonden in champagne, kaviaar en sex. Maar dit alles in een 5-Sterren sfeer. “Al met al”, aldus Theo Heuft, “was het elke nacht een circus met de meisjes als de mooiste en meest sexy artiesten ter wereld!

Circus Yab Yum vormt de arena van de bizarre, verleidelijke wereld van het verlangen, waarin vriendschap, intriges, jaloezie, humor en spanning om voorrang strijden.

Nog nooit werden de schijnwerpers op zo’n onthullende wijze gericht op de vaak keiharde wereld van de prostitutie waarin alleen de sterke ontembare vrouwen overwinnen!
.©2009 Stardust Theatre BV - Stardust Circus International BV
Realisatie | Privacyverklaring | Disclaimer

dit staat op de site van sturdust theatre

[ Gewijzigd: 05 November 2012 10:48 AM by Jeroen ]
   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 1 ] 16 December 2011 01:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Ik dacht aangezien er nu wat van de cast bekend is, en ik wat informatie op internet gevonden heb, laat ik eens een topic openen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze musical, helemaal na het lezen van in de sfeer van Moulin Rouge, Burlesque etc. Zal volgens mij vast wel oogstrelend mooi zijn als ik dit zo lees.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 2 ] 16 December 2011 03:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat dit best wel wat kan worden. Slim ook als ze het als circus gaan verkopen. Dan heb je niet te maken met de btw-verhoging.

  [ # 3 ] 16 December 2011 05:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Typte het ook al in het nieuwsbericht.. De creatives zijn Dick van den Heuvel (script), Daniël Cohen (regie) en Jan Aarnszten (pruiken en aankleding).

Ik denk dat dit veelbelovende namen zijn. Ook is het verhaaltje wat er op de site staat voor mij een reden om deze productie in de gaten te gaan houden.. Ik ben benieuwd!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 4 ] 18 December 2011 09:21 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Met deze casting kan het inderdaad leuk worden, Annick Boer, Richard Groenedijk, Nelly Frijda… Bas Muijs ben ik wel benieuwd naar, hij roept al tijden in interviews dat hij graag een keer een musical wil doen.

Over Nelly Frijda, ze was Nancy in de eerste Oliver in NL en Ursula in The Little Mermaid, maar heeft ze verder nog in voorstellingen/films/etc. gezongen?

[ Gewijzigd: 18 December 2011 09:40 AM by Klaske ]
  [ # 5 ] 18 December 2011 09:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ze was ook Miss Hannigan in Annie en speelde twee keer Nonsens. Qua film weet ik hetniet precies, maar ze zingt in ieder geval in The Lion King 2.

  [ # 6 ] 18 December 2011 10:12 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Esther van Boxtel zal ook deel uitmaken van de cast, dit meldt ze zelf op haar club.

  [ # 7 ] 22 January 2012 04:50 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Er staan 2 promo foto’s online:

  [ # 8 ] 22 January 2012 05:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik vind het serieus leuk… Hoe ze slim gebruik maken van de burlesque-trend..
En als het aan mij ligt, hoe meer burlesque hoe beter!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 06 May 2012 09:57 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

En ook de speellijst van Yab Yum is inmiddels op de site te vinden:

http://www.stardusttheatre.nl/index.php?page=production&id=53&pageid=162

  [ # 10 ] 06 May 2012 10:09 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ah!
Sowieso twee keer in de buurt..

Ik heb hier stiekem best zin in.. De foto’s vind ik al veel belovend!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 11 ] 06 May 2012 02:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Ben erg benieuwd naar deze musical, het sfeertje spreekt me wel helemaal aan.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 12 ] 02 July 2012 12:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Opvallen is dat Bas Muijs bij VI Oranje toch echt musical zei en geen circus. Maargoed dat wisten we allang eigenlijk natuurlijk. Ben benieuwd

  [ # 13 ] 02 July 2012 12:48 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Aanvankelijk werd de productie officieel als ‘musical’ aangekondigd, later als ‘circus’. Dat was toen net aangekondigd was dat de BTW-tarieven omhoog zouden gaan. Op circussen, voetbalwedstrijden en nog meer zou het lage BTW-tarief blijven gelden, dat voor musical zou omhoog gaan. Ik vermoed (maar dat is puur mijn eigen idee daarover) dat ze om belastingtechnische redenen de productie daarom ‘circus’ zijn gaan noemen, om dus de lage BTW te kunnen blijven hanteren ... en die nieuwe naam paste ook nog in in de lijn van hun eerdere producties zoals die met Ellen ten Damme, dus niemand die daarover viel.

[ Gewijzigd: 02 July 2012 12:50 PM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 14 ] 02 July 2012 02:43 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2012-03-26

Het wordt een musical met ook ongelooflijke circusacts erin, als ik moet geloven wat ik ook al gehoord heb..
Zit er dus een beetje tussenin.

  [ # 15 ] 28 July 2012 01:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Voor de 1e try out in de schouwburg in Haarlem mag Musicalworld 2x2 kaarten weggeven.

Alle info vind je hier

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 8