Angels in America
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

4, 6, 7, 10 en 11 januari speelt Toneelgroep Amsterdam (weer) een reprise van Angels in America. Ruim vijf uur toneel, een hartverscheurende ode aan het leven. We volgen de verhalen van vijf mannen in het New York van de jaren tachtig, van Reagan en van de aidsepidemie. Een stuk over keuzes maken, over de liefde, over vluchten, over leven en over de dood.

Ik zag afgelopen jaar de compilatie van de derdejaars van ArteZ, in samenwerking met Toneelgroep Oostpool, en was diep geraakt. Wat een prachtig stuk. Mocht je de kans hebben, ga dan vooral één van deze vijf voorstellingen zien. Het is de veertig euro honderdduizend procent waard.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 1 ] 07 January 2012 11:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Net terug uit de Stadsschouwburg en mijn hemel wat is dit toch een waanzinnig mooie voorstelling!! Zag hem al eens in previews twee jaar geleden, maar was er deze keer misschien nog wel meer ondersteboven van dan de vorige keer.

De voorstelling speelt nog t/m de 11e. Mocht je nog een gaatje hebben in je agenda: GA! Onvergetelijke theaterervaring met een FANTASTISCHE cast.

Zucht…wil het van de daken schreeuwen!

[ Gewijzigd: 07 January 2012 11:47 PM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 2 ] 11 January 2012 11:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Ben ook net terug. Wat een intens stuk is Angels ook. Wat een oprechte enscenering van Ivo van Hove. Eigenlijk doet elk woord te kort aan deze voorstelling. Voorlopig de laatste, maar TGA kennende komt er volgend jaar weer een reprise. Ik sluit me volledig aan bij Jacco: GA!!!! Dit mag je niet missen. Vijf uur zijn zo voorbij. Wat mij betreft mag Tony Kushner er best nog een deel achteraan plakken…

En lieve lieve lieve Prior, ik hou ontzettend veel van je. Oprecht het mooiste toneelpersonage wat ik ken. En ook weer zo mooi, oprecht en eerlijk gespeeld door Eelco Smits.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 3 ] 28 February 2013 02:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Klein klein klein upje. Mocht je morgen, zaterdag of zondag nog tijd hebben: GA. Hartverscheurend hoopvol. Een ode aan het leven in vijf uur. Mis het alsjeblieft niet. Of hoop heel hard op een herneming.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 4 ] 11 February 2015 03:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Na de grote zaal versie van Toneelgroep Amsterdam is het nu de beurt aan Toneelgroep Oostpool om Angels in America te maken. In de kleine zaal dit keer - een zeer selectieve tour met een heerlijke club acteurs.

Harteloosheid, hypocrisie, wanhoop, onzekerheid, hebzucht en racisme; de zeven personages in Angels in America dolen rond in het roerige Amerika van de jaren tachtig. Het tijdperk van Ronald Reagan, waarin politiek en economisch conservatisme opbloeit als reactie op de vrije jaren zeventig en angst hoogtij viert. Angst voor de politiek, de maatschappij, voor elkaar, maar ook voor het nieuwe nog onbekende aidsvirus. Tegen deze achtergrond toont Angels in America een kleurrijke mozaïek aan verhalen van een groep uiteenlopende New Yorkers.

Al twintig jaar wacht regisseur Marcus Azzini op het moment dat hij het monumentale theaterepos Angels in America van Tony Kushner op het toneel kan brengen. Kushner schreef in de jaren negentig in één klap theatergeschiedenis met zijn uit twee delen bestaande stuk. Het werd bekroond met de Pullitzerprijs en bewerkt tot een miniserie door HBO. Azzini zag het stuk voor het eerst in de regie van Guy Cassiers en was diep onder de indruk van de echtheid van de personages. Zo persoonlijk, zo eerlijk. In 2011 kon hij zijn project met ArtEZ studenten niet zelf voortzetten, omdat er iemand uit zijn directe omgeving overleed aan de gevolgen van aids. Nu krijgt hij opnieuw de kans, en mét hem een topcast bestaande uit onder anderen Jacob Derwig, Maria Kraakman, Teun Luijkx en Bianca van der Schoot. Naar eigen zeggen wordt het misschien wel Azzini’s meest persoonlijke voorstelling ooit. Bewust kiest hij voor de vlakke vloer; intiem en dicht op de huid van zeven zoekende individuen in de kleurrijke wereld van de jaren tachtig.

Volgende maand première en dan nog tot begin juni in de theaters.
Speellijst, repetitiefoto’s en meer van dat vind je hier: http://www.toneelgroepoostpool.nl/2014-2015/angels-in-america-2015/speellijst-angels-in-america

Vier jaar geleden zag ik die schoolvoorstelling en was daar compleet van in de war. Heb hier dus nogal veel zin in!

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 5 ] 11 February 2015 06:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bedankt voor het melden. Ik had nog niets gehoord over deze versie. Inderdaad fijne acteurs en met Jacob Derwig toch nog een link naar TGA. Ik hoop de voorstelling ook nog eens met alle toeters en bellen te zien.

  [ # 6 ] 11 February 2015 08:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik heb al een tijdje kaartjes voor Utrecht.. 😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 7 ] 14 February 2015 02:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

martijn-j - 11 February 2015 06:00 PM

Bedankt voor het melden. Ik had nog niets gehoord over deze versie. Inderdaad fijne acteurs en met Jacob Derwig toch nog een link naar TGA. Ik hoop de voorstelling ook nog eens met alle toeters en bellen te zien.

Nou ja.. Jacob is ook alweer een tijdje freelance, en speelde vorig jaar al in Virginia Woolf, coproductie van de Toneelschuur en Oostpool.
Ik kan alvast beloven dat deze versie mét decor gaat zijn! 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 8 ] 18 March 2015 11:00 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Sterrenregen voor deze productie..
Trouw, Volkskrant en Theaterkrant 5
Parool, NRC en Scènes 4
http://www.toneelgroepoostpool.nl/2014-2015/angels-in-america-2015/pers-angels-in-america

Nogal trots op!
(dus kom vooral, de recensies liegen niet en ik ook heus niet - het is echt een heel bijzonder clubje wat op toneel iets heel moois maakt)

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 9 ] 18 March 2015 09:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ik heb al geboekt hoor… 😉

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!