Angels in America
Datum: 22 december 2011 02:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1413
Geregistreerd  2008-06-15

4, 6, 7, 10 en 11 januari speelt Toneelgroep Amsterdam (weer) een reprise van Angels in America. Ruim vijf uur toneel, een hartverscheurende ode aan het leven. We volgen de verhalen van vijf mannen in het New York van de jaren tachtig, van Reagan en van de aidsepidemie. Een stuk over keuzes maken, over de liefde, over vluchten, over leven en over de dood.

Ik zag afgelopen jaar de compilatie van de derdejaars van ArteZ, in samenwerking met Toneelgroep Oostpool, en was diep geraakt. Wat een prachtig stuk. Mocht je de kans hebben, ga dan vooral één van deze vijf voorstellingen zien. Het is de veertig euro honderdduizend procent waard.

Handtekening 

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

Naar boven

[ # 1 ] Datum: 08 januari 2012 12:28 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3078
Geregistreerd  2005-07-31

Net terug uit de Stadsschouwburg en mijn hemel wat is dit toch een waanzinnig mooie voorstelling!! Zag hem al eens in previews twee jaar geleden, maar was er deze keer misschien nog wel meer ondersteboven van dan de vorige keer.

De voorstelling speelt nog t/m de 11e. Mocht je nog een gaatje hebben in je agenda: GA! Onvergetelijke theaterervaring met een FANTASTISCHE cast.

Zucht…wil het van de daken schreeuwen!

[ Gewijzigd: 08 januari 2012 12:47 AM door Jacco ]
 Handtekening 

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.toneelgroeprhetorica.nl

Naar boven

[ # 2 ] Datum: 12 januari 2012 12:49 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank

Ben ook net terug. Wat een intens stuk is Angels ook. Wat een oprechte enscenering van Ivo van Hove. Eigenlijk doet elk woord te kort aan deze voorstelling. Voorlopig de laatste, maar TGA kennende komt er volgend jaar weer een reprise. Ik sluit me volledig aan bij Jacco: GA!!!! Dit mag je niet missen. Vijf uur zijn zo voorbij. Wat mij betreft mag Tony Kushner er best nog een deel achteraan plakken…

En lieve lieve lieve Prior, ik hou ontzettend veel van je. Oprecht het mooiste toneelpersonage wat ik ken. En ook weer zo mooi, oprecht en eerlijk gespeeld door Eelco Smits.

Handtekening 

Naar boven

[ # 3 ] Datum: 28 februari 2013 03:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank

Klein klein klein upje. Mocht je morgen, zaterdag of zondag nog tijd hebben: GA. Hartverscheurend hoopvol. Een ode aan het leven in vijf uur. Mis het alsjeblieft niet. Of hoop heel hard op een herneming.

Handtekening 

Naar boven