3 of 3 |  < 1 2 3
The Story of Musicals BBC4
  [ # 31 ] 20 January 2012 02:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

het was een mooie, maar korte reeks, echt wel eens de moeite om die oude beeldfragmenten te zien

  [ # 32 ] 27 January 2012 04:47 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2011-11-26

lisaatje - 20 January 2012 01:26 PM
Hein - 18 January 2012 12:54 AM

Heel mooie reeks imo. Hopelijk komen er in de nabije toekomst nog wat grote successen bij.

(ipv die jukebox musicals)

Hmm, niet echt eens met die opmerking. Jukebox musicals zijn ook een deel van de musicalgeschiedenis. En qua inhoud van verhaal zijn ze misschien niet altijd even goed als een Spring Awakening, Next to Normal etc. Maar dat betekent niet dat ze niet vermakelijk zijn. Ik ben wel voor jukebox musicals eigenlijk, mits ze dan het hebben van weinig inhoud compenseren op de een of andere manier. Zoals bijvoorbeeld bij We Will Rock You met de energie en de geweldige zang.

mja, voor mij persoonlijk moet een goede musical zijn eigen liederen hebben en een samenhangend verhaal. Dit is spijtig genoeg niet zo bij jukebox musicals.

Maar das natuurlijk mijn persoonlijke mening. Zolang ze geen musical maken rond de werken van Eddy Wally of Frans Bauer, ga ik geen kruistocht beginnen. :p

  [ # 33 ] 27 January 2012 05:07 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

ookeenmedewerker - 04 January 2012 05:36 PM
Hein - 04 January 2012 02:53 PM

Voor de mensen die de aflevering nog willen zien, ze staat ook op BBC iPlayer

Om er echter toegang tot te krijgen hebde een brits ip adres nodig, maar dit is rap gefixed met expatshield


Dankzij deze tip met veel plezier naar de 3 afleveringen kunnen kijken!

Bedankt.

  [ # 34 ] 28 January 2012 08:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Hein - 27 January 2012 04:47 PM

mja, voor mij persoonlijk moet een goede musical zijn eigen liederen hebben en een samenhangend verhaal. Dit is spijtig genoeg niet zo bij jukebox musicals.

Maar das natuurlijk mijn persoonlijke mening. Zolang ze geen musical maken rond de werken van Eddy Wally of Frans Bauer, ga ik geen kruistocht beginnen. :p

Ik denk dat er veel mensen zijn die, die mening ook met jou delen hoor. Maar ik denk daar gewoon net wat anders over. Ik kan van beide soort musicals onder de indruk zijn, maar dan om andere redenen. En ik denk ook dat je ook op verschillende manieren naar die musicals moet kijken. En ik ben het op dat laatste punt wel met je eens. Het is ook weer niet nodig om alles maar meteen in een musical te veranderen. Maar We Will Rock You en Mamma Mia! vind ik wel echt een voorbeeld van goede jukebox musicals.

  [ # 35 ] 28 January 2012 08:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

WWRY vind ik echt geen goed verhaal hebben, het is buiten dat wel een prettige show om te zien, maar verhaaltechnisch… Mamma Mia! daarentegen heeft wel een goed verhaal.

De serie was erg leuk om te zien! Wist niet dat Victoria Apollo al zo “oud” is. Want het is zo modern!

  [ # 36 ] 28 January 2012 09:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heb de reeks inmiddels ook gezien. Erg informatief, maar wel wat gehaast soms. Ik denk dat met vier afleveringen en dezelfde inhoud de serie beter was geweest. Hopelijk komt het nog uit op dvd, want dit is wel iets wat ik vaker wil bekijken.

  [ # 37 ] 25 February 2012 12:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De reeks is vanaf vanavond in de komende weken op zaterdag in de herhaling te zien op BBC Two om 21.20u.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 38 ] 11 August 2012 07:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vanavond op BBC2, 21.00 uur een BBC Proms Special over Ivor Novello, musicalmaker van zo’n 70 jaar geleden. Met “We’ll Gather Lilacs” van de musical “Perchance to Dream” die in 2011 op West-End in reprise is gegaan…

 < 1 2 3
3 of 3