5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
Instorting van de musicalmarkt?
  [ # 61 ] 28 June 2012 03:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Jeroen - 28 June 2012 06:31 AM
Dave - 28 June 2012 06:22 AM
keepstill - 21 June 2012 12:39 PM

zolang je adverteert met namen moet je die eigenlijk ook zoveel mogelijk kunnen leveren. Je koopt geen Coca Cola om Pepsi te krijgen.

Hier word ik een beetje moe van.
Je gaat naar een musical, een vertelling van een verhaal.
Niet naar een solo concert.

Dan moet je dus niet met namen adverteren. Ik weet niet hoe het met de televisiereclames zit, maar op de foldertjes van de Stage shows in Duitsland staan geen namen, hoe groot ze misschien ook zijn. Ik ben het volledig eens met de stelling dat als je namen gebruikt voor de campagnes, je deze ook moet leveren.

Helemaal mee eens. Stop met het adverteren met namen, of wees transparant over wanneer understudies opgaan.

  [ # 62 ] 28 June 2012 04:31 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2012-06-26

Eens met bovenstaande reacties. Ik irriteer me er heel erg aan dat er zo vaak alternates/understudies opgaan tegenwoordig. Jaren geleden heb ik 11x Aida gezien. Toen heb ik maar 3x een Alternate/understudie gehad en in verschillende shows. Nu heb ik 8x Miss Saigon gezien en maar 2x de originele cast gehad. De andere shows waren er elke keer voor een rol een vervanger op. Nu vind ik bv Li-Tong erg goed als Kim, maar zou ook weleens weer Na-young willen zien, maar wil ik dat voor elkaar krijgen moet ik precies uitzoeken op welke dag ze waarschijnlijk speelt en dan ook hard hopen dat ze niet geblesseerd of ziek is. Wil je iemand graag zien dan moet je dat dus plannen ipv spontaan een keer naar een show gaan met de verwachting dat de first cast gewoon speelt. Ik snap dus best dat sommige mensen teleurgesteld zijn en een volgend theaterbezoek uitstellen omdat je toch niet krijgt waar je voor betaald. Niet dat vervangers niet goed zijn, uitzonderingen daargelaten, maar het gaat om het principe.

  [ # 63 ] 07 July 2012 06:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Wat mij opvalt is dat tegenwoordig veel musicalartiesten opduiken in tv-spotjes. Voor Paul Walthaus en Robbert van den Bergh zie ik opvallend veel langskomen. Heeft dit met de crisis in musicalland te maken?

  [ # 64 ] 08 July 2012 08:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Judaz - 07 July 2012 06:57 PM

Wat mij opvalt is dat tegenwoordig veel musicalartiesten opduiken in tv-spotjes. Voor Paul Walthaus en Robbert van den Bergh zie ik opvallend veel langskomen. Heeft dit met de crisis in musicalland te maken?

Wellicht wel, een goede snabbel is nooit weg natuurlijk

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 65 ] 09 July 2012 06:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik zag gisteren ook nog Steve Beirnaert in een spotje, grappig. 😊

  [ # 66 ] 09 July 2012 09:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Judaz - 09 July 2012 06:58 PM

Ik zag gisteren ook nog Steve Beirnaert in een spotje, grappig. 😊

Volgens mij is dat de reclame waarin je ook Vincent de Lusenet ziet!

  [ # 67 ] 09 July 2012 09:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Svenn - 03 April 2012 06:54 AM

Kortere runs, minder musicals, minder bezoekers… Is de markt aan het instorten of valt het allemaal wel mee. Vandaag werden de cijfers van Martiniplaza in Groningen gepresenteerd. dat theater heeftheeft dit seizoen 22% minder bezoekers getrokken dan een jaar eerder (alle theatervoorstellingen). “Dat heeft vooral te maken met de instorting van de musicalmarkt. Stonden er in het seizoen 2009/2010 nog 45 op het programma, afgelopen jaar slechts 24. Een forse daling,” zegt directeur Vierkant. Volgens hem heeft het vooral te maken met de BTW-verhoging en het uitblijven van grote publiekstrekkers.

Kortom: benieuwd naar de andere cijfers…

De inmiddels openbare cijfers van het Luxor theater. Zag ze nog niet in dit topic staan.

2011/2012:
Bezoekersaantal gedaald met 16% ten opzichte van 2010-2011.
Voorstellingen Oude Luxor: 220
Voorstellingen Nieuwe Luxor: 198

2012/2013:
Voorstellingen Oude Luxor: 167
Voorstellingen Nieuwe Luxor: 129

Dit is een vermindering van het aantal voorstellingen met maar liefst 30%!
Vooral het Nieuwe Luxor heeft er erg onder te lijden, dat het een té grote capaciteit heeft!

  [ # 68 ] 19 September 2012 06:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Als MUSICAL de voorpagina van het Dagblad van het Noorden haalt dan is er zeker iets aan de hand. De directeur van Martiniplaza meldt dat tot nu toe slechts 18% (vorig seizoen 31%) van het totaal aantal theaterkaarten zijn verkocht. Een fikse daling dus t.o.v. 2011/2012. Met name met de musicals (toch wel het genre waar Plaza het van moet hebben) gaat het slecht. De directeur wijt dat met name aan de dure revivals die ook voor komend seizoen weer op het programma staan.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 69 ] 21 September 2012 10:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze maand in de Quote een artikel over de ‘sleaze & dirt’ achter de schermen in musical-land. Een en ander is al te lezen op de site van Quote

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 70 ] 21 September 2012 12:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Interessant artikel. Moet de Quote maar eens kopen. Maar dat de Musical Awards niet eerlijk zijn verlopen. Zucht… was dat 10 jaar terug dan al wel het geval :-(

En dat JvdE een baas is… ook al geen nieuws onder de zon.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 71 ] 21 September 2012 12:48 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2009-11-23

Juist omdat de hele commerciele musicalmarkt verslechterd, vind ik het zo belangrijk dat een initiatief als het M-Lab blijft bestaan! Hier heb je een hele kleine zaal, simpele en intieme voorstellingen en geen gedoe met understudy’s. Het zou echt zonde zijn als zoiets verdwijnt, hier worden juist verrassende kwaliteitsproducties neergezet, waar het gaat om talent en passie en niet om de naam. Ze moeten nu wat commercieler worden vanwege het wegvallen van subsidies en dat vind ik heel erg jammer.

   Handtekening   

When I was young, I had a favorite story…

  [ # 72 ] 21 September 2012 12:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nee inderdaad weinig nieuws in het artikel maar wel verfrissend dat nu eens uitgesproken is wat iedereen al jaren denkt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 73 ] 05 October 2012 02:37 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2005-10-22

xLaurax - 21 September 2012 12:48 PM

Juist omdat de hele commerciele musicalmarkt verslechterd, vind ik het zo belangrijk dat een initiatief als het M-Lab blijft bestaan! Hier heb je een hele kleine zaal, simpele en intieme voorstellingen en geen gedoe met understudy’s. Het zou echt zonde zijn als zoiets verdwijnt, hier worden juist verrassende kwaliteitsproducties neergezet, waar het gaat om talent en passie en niet om de naam. Ze moeten nu wat commercieler worden vanwege het wegvallen van subsidies en dat vind ik heel erg jammer.

We kunnen met z’n allen voorkomen dat het M-lab verdwijnt en dat is door Vriend van het M-lab te worden. Ik ben het geworden en hoop dat meerdere personen dit in overweging nemen…

‹ First  < 3 4 5
5 of 5