1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
The Bodyguard West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘The Bodyguard’ een musical gebaseerd op de gelijknamige film is in november 2012 in het Adelphi Theatre op Londen’s West End te zien.

‘The Bodyguard’ is gebaseerd op de film uit 1992 met Kevin Costner en Whitney Houston in de hoofdrollen. Hoewel het project al enige jaren in de planning is, kan het geen toeval zijn dat de website voor de productie juist deze week is gelanceerd. Popster Houston overleed vorig weekend op 11 februari door een tragische samenloop van omstandigheden op 48-jarige leeftijd.

De musical, die geafficheerd wordt als een romantische thriller, zal vele hits van Whitney Houston bevatten zoals Queen of the Night, So Emotional, One Moment in Time, Saving All My Love, I’m Your Baby Tonight, Run to You, I Have Nothing, How Will I Know, I Wanna Dance With Somebody en Houston’s grootste hit I Will Always Love You.

De musical met een script van Alexander Dinelaris zal worden geregisseerd door Thea Sharrock en de hoofdrol van Rachel Marron zal worden vertolkt door Heather Headley die eerder te zien was in musicals als ‘The Lion King en ‘Aida’. De musical wordt geproduceerd door Michael Harrison en David Ian.

Naar verwachting zal de musical ‘The Bodyguard’ de première beleven in november 2012 in het Adelphi Theatre.

Inmiddels is bekend dat The Bodyguard op 5 december 2012 in première gaat. De eerste preview is op 6 november 2012. Naast Heather Headley als Rachel Marron zal Lloyd Owen te zien zijn als Frank Farmer.

Video van de perspresentatie waar Headley twee songs uit de musical ten gehore brengt.

Meer info op http://www.thebodyguardmusical.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 06 May 2012 10:02 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb de film nooit gezien, dus geen idee wat ik moet verwachten, maar het Heather Headley wel altijd een keer live willen zien. Fijn dat ze eindelijk weer een musical gaat doen.

  [ # 2 ] 06 May 2012 11:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ken ‘The Bodyguard’ als film ook niet. Meestal haak ik al bij voorbaat af bij dit soort films. ‘Ghost’ en ‘Dirty Dancing’ heb ik ook nooit helemaal gezien. Maar de musical wekt toch wel mijn interesse, zeker als ik naar de creatives kijk. En om Heather Headley inderdaad.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 06 May 2012 11:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

The Bodyguard heb ik meerdere malen gezien. Is het de beste film die ik ooit heb gezien, dat zeker niet. Het is in mijn ogen vooral een film om Whitney Houston te presenteren - wat dat betreft vind ik het een zelfde soort film als Crossroads met Britney Spears. Maar als ‘ie een keer op televisie is, en je hebt geen behoefte aan een film waar je heel erg hard bij moet nadenken, zeker kijken.

Overigens vind ik het stemgeluid van deze dame niet echt mooi. Erg nazaal… Jammer van de modulatie bij I Will Always Love You.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 07 May 2012 05:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

The Bodyguard! Tjonge, herinneringen aan de KEI Week in Groningen. Introductieweek voor studenten en op maandag hadden ze altijd steevast de film op de Grote Markt. En ergens half jaren negentig werd toen ook eens deze film gedraaid. 5.000 studenten met bier op de Grote Markt! Film was zeker de moeite waard. En net als Theo ben ik gewoon naar elke musical benieuwd 😊

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 5 ] 29 July 2012 01:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tip voor mensen die willen boeken voor ‘The Bodyguard’ en persé Heather Headley willen zien. Op de site van de musical staat inmiddels een speelschema. Headley speelt in ieder geval niet de matinee op woensdagen ! De alternate voor de rol van Rachel Marron is Gloria Onitiri.

The producers of The Bodyguard cannot guarantee the appearance of any particular artist, which is always subject to illness and holidays. Heather Headley is expected to appear at all performances excluding Monday 12 & Monday 19 November, Tuesday 4 December 3:00pm, Monday 21 - Wednesday 23 January inclusive, Monday 18 - Saturday 23 March inclusive, and all Wednesday matinees

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6 ] 30 July 2012 09:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2011-07-25

Goed dat dit aangegeven wordt !! Heather Headley is toch een actrice met naam die zeker bezoekers trekt.

  [ # 7 ] 04 August 2012 10:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja het is zeker fijn dat ze dit vooraf aangeven. Ik had al bijna geboekt toen ik de melding op de site van See Tickets zag. Ik ga nu de avond voor de première dus als het goed is speelt Heather Headley dan gewoon 😊

Inmiddels is de voltallige cast van The Bodyguard bekend gemaakt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 09 November 2012 11:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Net terug van de 4e preview! SPOILER ALERT!

Als je de film kent, ik heb ‘m nooit gezien, dan schijnt hij er best op te lijken 😉 Ik zet t meeste maar in t geel neer 😉

Het is niet een jukebox musical of zomaar een musical als anderen. Omdat de song meer worden gezongen als optreden in veel gevallen geeft het best een ander gevoel. Ook zijn er eigenlijk maar 2 mensen die echt zingen. Heather en haar stage zus.
Als je een zwak hart hebt, moet je echt niet naar de show! OMG ik schrok zo hard haha. Natuurlijk zeg ik niet waaneer dit gebeurde.

De Staging is absoluut AMAZING! Het is vrij simpel met veel schuivende panelen, 4 of 5 aan elke zijkant en dan van onder en boven nog. Dit geeft de mogelijkheid om veel verschillende beelden te creëren. Er worden ook erg leuke effecten mee bereikt. Een groot onderdeel zal misschien in de pers wat meer aandacht krijgen als in ‘het past niet bij de rest van het decor’, maar dat onderdeel was echt gaaf! Alleen draaide het wat stroef.

De belichting is ook echt super mooi! Sommige scene zijn gewoon te veel om in 1 keer te zien, dus je moet wel meerdere keren gaan! Echt ogen te kort.

Het aantal choreo’s is weinig, maar wat er is, is sterk en mooi!

Heather zet een mooi personage neer en weet me vaak te raken. Alle acteurs zijn overigens erg goed!

Heb zeker genoten! Toch ben ik bang dat de show niet super lang hier zal staan, ik weet niet precies waarom, maar misschien omdat het toch niet een musical musical is.

  [ # 9 ] 10 November 2012 08:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de film ook nooit gezien en ga blanco het verhaal in, dus probeer ik in de eerste reacties die ik lees de spoilers te ontwijken. Ik mag pas op 4 december maar ben wel erg benieuwd !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 10 November 2012 04:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  298
Geregistreerd  2004-06-08

Ik volg ze al een tijdje op facebook (tip, veel behind the scenes filmpjes!) en hoop eind november the kunnen gaan kijken. Ook nog in de previews, maar ja, dan ben ik in London 😉 )

   Handtekening   

**********************************
Go as you please and please as you go

  [ # 11 ] 10 November 2012 05:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Matinee vandaag is voor de U/S lead 😊

  [ # 12 ] 11 November 2012 04:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Een gast in het hotel had een praatje en drankje met Heather en ze zei dat ze ontzettend aan het aanpassen zijn elke dag. Andere kostuums ook enzo. Ben benieuwd wat het eind product wordt, maar kennelijk gaat ze sowieso naar Broadway met deze show… Toch ben ik bang voor een snelle sluiting….

  [ # 13 ] 22 November 2012 01:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  298
Geregistreerd  2004-06-08

Dat zou jammer zijn, als het waar is.
Ik ga komende week en ben erg nieuwsgierig naar de productie! (Hopelijk gaan er dan nog niet te veel u/s op om warm te draaien.) (Nee, niets mis met u/s en ja ik snap heel goed dat die ook op moeten, maar ik ben benieuwd naar Heather Headley en Lloyd Owen :engel: )

   Handtekening   

**********************************
Go as you please and please as you go

  [ # 14 ] 04 December 2012 10:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Heather Headley in bloedvorm tijdens The Royal Variety Performance…

https://www.youtube.com/watch?v=y6QvBjOsEC8

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 15 ] 04 December 2012 11:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Wat bijzonder hoe smaken dan toch kunnen verschillen. Ik hou zo niet van de manier hoe zij zingt. Het variëren in volume, trekken met de mond, vibrato….bovendien klinkt het mij te nasaal.
Wel een prachtige verschijning! Maar in deze uitvoering doet het me niks.
Al met al is the bodyguard niet een show die bovenaan mijn lijstje staat. Heb de film wel gezien en vond hem niet heel super.
Ben benieuwd hoe goed of slecht de show gaat lopen.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4