1 of 2 |  1 2 > 
Top Hat The Musical op West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Zoals verwacht maakt de musicalproductie van de filmklassieker ‘Top Hat’, die momenteel door Engeland tourt, in april 2012 de overstap naar West End.

‘Top Hat’ van RKO Pictures met tekst en muziek van Irving Berlin is één van de meest succesvolle dansmusicals ooit. Onsterfelijk gemaakt zo’n 76 jaar geleden door Fred Astaire en Ginger Rogers.

In de film zaten vijf songs van Irving Berlin die hij zelf beschouwde als het beste filmwerk uit zijn lange carrière en kent klassiekers als ‘Cheek to Cheek’ en ‘Top Hat, White Tie and Tails’.

De musicalfilm is voor toneel bewerkt door Matthew White en Howard Jacques en er zijn tien songs uit het oeuvre van Berlin aan de theaterversie toegevoegd zoals ‘Let’s Face the Music and Dance’ en ‘I’m Putting All My Eggs in One Basket’. ‘Putting on the Ritz’ zal speciaal voor de West End versie van ‘Top Hat’ in de musical worden geschreven.

De hoofdrollen in de musical worden gespeeld door Summer Strallen als Dale Tremont en Tom Chambers als Jerry Travers. Ook de overige acteurs hernemen hun rollen op West End : Martin Ball als Horace Hardwick, Vivien Parry als Madge Hardwick, Ricardo Afonso als Alberto Beddini en Stephen Boswell als Bates.

‘Top Hat’ is geregisseerd door Matthew White en de choreograaf is Bill Deamer. ‘Top Hat’ is ontworpen door Hildegard Bechtler (decorontwerp) Jon Morrell (kostuumontwerp) en Peter Mumford (lichtontwerp).

‘Top Hat’ is te zien in het Aldwych Theatre. De eerste preview is op 10 april 2012 en de voorstelling beleeft de West End première op 9 mei 2012. De boekingsperiode loopt vooralsnog tot 26 januari 2013.

‘Top Hat’ is momenteel bezig met de previews in het Aldwych Theatre en gaat deze week in première. Meer info op de site van de show http://www.tophatonstage.com De productie heeft ook een kanaal op YouTube met veel leuke backstage videos.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 06 May 2012 12:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Een Berlin show.. In Europa.. Op grote schaal..
Yes!
Ik zie mezelf alleen nog niet voor eind januari naar London trekken.

Ik ga weer naar London als Miss Saigon er staat. Ik hoop dat ook Top Hat dan nog te zien is!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 17 May 2012 08:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Er komt in ieder geval een CD van deze heerlijke voorstelling. Vorige week stond er al een dummy van de CD bij de merchandise in het theater en vertelde men mij dat ze momenteel bezig zijn met de opnames.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 15 June 2012 07:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Show gezien op 11 juni, met A-cast. De eerste acte vond ik wat saai en het verhaal kwam traag op gang. Het leek meer een comedy, afgewisseld met muziek (die overigens fantastisch is en goed werd uitgevoerd). De tweede acte liep als een trein, was regelmatig zeer hilarisch (ik zag Jon van Eerd al helemaal in de rol van Horace) dan wel romantisch. De dans en choreo’s waren zeer prettig om naar te kijken. ‘t Is wel een heel simpele verhaallijn, meer een soort klucht, al ontbreken de slaande deuren. Ik ‘beleefde’ de romance van de twee hoofdrolspelers dan ook niet echt, al moet gezegd worden dat met name Summer Strallen de show stal. Zij heeft echt alles: zang, dans, spel, uitstraling, looks. Daar gaan we absoluut meer van horen/zien!

Het geheel oogt overigens qua kostuums/decor e.d. stukken minder kostbaar dan Singin’ in the Rain, maar dat was verder niet storend of zo.

Kortom: leuke, vermakelijke avond gehad, maar niet een die me lang zal bijblijven.

[ Gewijzigd: 15 June 2012 07:58 AM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 4 ] 20 July 2012 03:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Geweldige show die de originele film van Astaire volgt. Iedereen die die film niet kent - kijken en dan naar de show. Je waardeert des te meer hoe mooi het gemaakt is.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 5 ] 14 August 2012 05:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

First Night Records brengt op 27 augustus de Londen cast CD op de markt van ‘Top Hat’. De tracks op de CD zijn als volgt :

1 Overture
2 Puttin’ On the Ritz
3 No Strings (I’m Fancy Free)
4 No Strings (Reprise)
5 I’m Putting All My Eggs in One Basket
6 Isn’t This A Lovely Day (To Be Caught in the Rain)?
7 You’re Easy to Dance With
8 What Is Love?
9 Top Hat, White Tie and Tails
10 The Piccolino
11 Wild About You
12 Cheek to Cheek
13 Better Luck Next Time
14 Latins Know How
15 Let’s Face the Music and Dance
16 Outside of That, I Love You
17 I’m Putting All My Eggs in One Basket (Reprise)
18 Finale

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6 ] 15 August 2012 02:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik had me ingeschreven voor de CD in het theater dus ik ben benieuwd!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 7 ] 25 August 2012 08:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De CD komt maandag uit maar voor een indruk van alle 18 nummers op ‘Top Hat’ zijn al wat highlights te beluisteren.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 26 August 2012 09:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Theo - 25 August 2012 08:54 AM

De CD komt maandag uit maar voor een indruk van alle 18 nummers op ‘Top Hat’ zijn al wat highlights te beluisteren.

Log ik speciaal in op MW voor deze vraag, staat het antwoord er al 😊 Eindelijk weer eens een cd waar ik echt op zit te wachten dus 😊

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 9 ] 27 August 2012 07:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja ik ben ook erg benieuwd. Ik had de CD besteld bij Amazon en deze is afgelopen zaterdag al verstuurd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 17 September 2012 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Top Hat’ heeft de boekingsperiode verlengd tot en met 28 september 2013. Dat lijkt me redelijk optimistisch overigens.

De huidige hoofdrolspelers Tom Chambers en Summer Strallen spelen hun laatste voorstelling op 10 november 2012. Wie hen gaan opvolgen is nog niet bekend.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 11 ] 17 September 2012 10:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hmmmm, heb deze musical overgeslagen vanwege de afwezigheid van Summer Strallen in die week, maar dat heeft dus uiteindelijk niet zo veel zin gehad. Ben er waarschijnlijk pas in december weer.

  [ # 12 ] 28 October 2012 01:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Theo - 17 September 2012 10:42 AM

De huidige hoofdrolspelers Tom Chambers en Summer Strallen spelen hun laatste voorstelling op 10 november 2012. Wie hen gaan opvolgen is nog niet bekend.

De data zijn inmiddels veranderd. Summer Strallen speelt de laatste op 24 november 2102, Tom Chambers op 2 februari 2013. Ik ben wel benieuwd wie de rol van Dale Tremont gaat spelen. Ik heb inmiddels met een leuke aanbieding weer geboekt voor begin december.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 13 ] 02 November 2012 09:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gavin Lee gaat Tom Chambers opvolgen in de rol van Jerry Travers. Lee is vooral bekend van zijn rol als Bert in ‘Mary Poppins’ die hij zowel op West End als Broadway speelde.

Charlotte Gooch (‘Dirty Dancing’) volgt Summer Strallen op in de rol van Dale Tremont.

[ Gewijzigd: 02 November 2012 10:26 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 14 ] 03 February 2013 11:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze week op 5 februari begint de nieuwe cast in ‘Top Hat’. Naast de eerder aangekondigde Gavin Lee in de rol van Jerry Travers is de Amerikaanse Kristen Beth Williams gecast in de vrouwelijke hoofdrol Dale Tremont. Williams speelde op Broadway in onder andere ‘Nice Work If You Can Get It’, ‘Anything Goes’ en ‘Promises, Promises’.


Kristen Beth Williams als Dale Tremont

Nieuw in de cast zijn ook Alex Gaumond als Alberto Beddini en Clive Hayward als Horace Hardwick. Blijvers in de cast zijn Vivien Parry als Madge Hardwick en Stephen Boswell als Horace’s bediende Bates.

De boekingsperiode voor ‘Top Hat’ is inmiddels verlengd tot eind april 2014. Medio december 2013 krijgt ‘Top Hat’ ook een voorstelling op zondag. Deze nieuwe matinee om 16.00u vervangt de voorstelling van woensdagavond.

[ Gewijzigd: 10 February 2013 08:44 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 15 ] 28 April 2013 08:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Gisteren Top Hat gezien (Best New Musical winner van de Olivier Awards). Vrij prijzig kaartje geboekt voor mijn normale standaard maar ik wilde de show graag zien. 😉 Dress Circle rij A10. Perfecte plaats!

Ik heb een heerlijke avond gehad. Een musical in de lijn van Crazy For You & 42nd Street. Dunne verhaallijn, met veel tap dance en zang.

Gavin Lee was niet, maar zijn US staat op best veel ads van de show, zijn naam weet ik niet, hij deed het erg leuk. Erg goed in dans ook!
Kristen was op als Dale en ook heerlijk om naar de kijken. Ze heeft van die heerlijke grote open ogen, beetje als een popje. Past goed bij de rol.

Verder de hele 1e cast. Het komt inderdaad een klein beetje traag op gang, maar ik heb me geen moment verveeld. Het decor is vrij simpel, maar ziet er alsnog vrij “groots” uit en is erg functioneel.
De 2e acte is meer hilarisch en er zit dan meer vaart in.

Kostuums zagen er ook geweldig uit, met de struisvogelverenjurk als master piece! In het begin van dat nummer dat ze die jurk aan heeft ging “Jerry” op de jurk staan en lagen er overal veren 😉

Als je niet allergisch bent voor tap en Singin’ In The Rain al leuk was, zeker Top Hat gaan zien!

 1 2 > 
1 of 2