2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
The Bodyguard West End
  [ # 16 ] 05 December 2012 09:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik heb Heather in NY gezien in de Lion King als Nala en vond haar geweldig. Als je haar kunt zien, zou ik het zeker doen!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 17 ] 05 December 2012 12:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik vond Heather’s optreden bij The Royal Variety Performance wel echt heel mooi hoor. Ik vond het, het hoogtepunt van het hele programma (en dat zegt wat, omdat One Direction & Girls Aloud) ook optraden!). Dat nasale van Heather vind ik juist erg mooi bij haar. Ik ben wel benieuwd naar deze voorstelling in zijn geheel. Opzich vind ik het wel een verhaal dat zich leent voor een musical, maar ik weet niet in hoeverre al die nummers van Whitney bij de verhaallijn gaan passen.

  [ # 18 ] 08 December 2012 10:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  298
Geregistreerd  2004-06-08

Ik heb vorige week zowel Heather als Gloria Onitiri gezien als leading lady en hoewel Heather de rol wat warmer en overtuigender neerzet, passen beide stemmen in het plaatje.

De eerste keer dat ik de show zag, was vrijwel de gehele zaal opgekocht door Macmillian cancer support, waardoor we in de uppercircle terecht kwamen. De tweede avond zat ik in een dayseat op rij 1. Dan beleef je de show heel anders!
Ik denk dat voor het beste effect van de set je de show tussen rij 7 - 13 moet bekijken. Er worden erg leuke dingen met de set gedaan en ook met sommige nummers.

De stalker is echt creepy en wordt bij het slotapplaus ontvangen met boegeroep voordat er ook voor hem wordt gejuicht.

Ik was er natuurlijk nog in de previews, dus hoeveel er uiteindelijk nog is aangepast weet ik niet, maar het verhaal blijft bitterzoet, er zitten wat nieuwe (niet-film) wendingen in en nieuwe nummers. Veel ‘veel betekenende stiltes’ (vanaf rij verweggistan dacht ik oprecht dat ze hun tekst steeds kwijt waren, maar vanaf rij 1 is te zien dat er da veel met gezichtsuitdrukkingen wordt gedaan) en ook grappige momenten (de karaoke bar waarbij Lloyd als Frank opzettend vals zingt. (Hij schijnt een goede zangstem te hebben van zichzelf, maar Frank de bodyguard is natuurlijk geen zanger.)

Sorry, ik ben niet goed in reviews schrijven, maar ben wel enthousiast over de show.


Beslist waard om te zien!

   Handtekening   

**********************************
Go as you please and please as you go

  [ # 19 ] 08 December 2012 03:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Skye - 08 December 2012 10:39 AM

... wordt bij het slotapplaus ontvangen met boegeroep…

Hoe moet ik me dat voorstellen? Klinkt heel vreemd namelijk…  :geenidee:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 08 December 2012 04:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  298
Geregistreerd  2004-06-08

Als Mark Letheren opkomt wordt hij eerst uit geboohood, waar hij om moest lachen (beide keren dat ik er was) en daarna krijgt hij zijn welverdiende applaus.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je hard werkt om een slechterik echt overtuigend neer te zetten het ook wel een tribute is wanneer het publiek je zo ervaren heeft. En hij is echt heel overtuigend creepy!

   Handtekening   

**********************************
Go as you please and please as you go

  [ # 21 ] 08 December 2012 08:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Komt er een cd van deze musical? Zal toch wel?

  [ # 22 ] 09 December 2012 02:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Skye - 08 December 2012 04:47 PM

Ik kan me voorstellen dat wanneer je hard werkt om een slechterik echt overtuigend neer te zetten het ook wel een tribute is wanneer het publiek je zo ervaren heeft. En hij is echt heel overtuigend creepy!

Ik heb ooit eens een musicalacteur horen zeggen dat, dat het grootste compliment is wanneer je een slechterik speelt. En ik kan me dat inderdaad helemaal voorstellen.

  [ # 23 ] 10 December 2012 05:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

In eerste instantie zou Heather Headley alleen de woensdagmatinees niet spelen, inmiddels is bekend gemaakt dat ze ook de matinee op zaterdag niet meer speelt. Toch wel belangrijke info als je The Bodyguard met Heather wil zien.

The producers of The Bodyguard cannot guarantee the appearance of any particular artist, which is always subject to illness and holidays. Heather Headley is expected to appear at all evening performances excluding Monday 21- Wednesday 23 January inclusive and Monday 18 - Saturday 23 March inclusive. Gloria Onitiri will perform the role of Rachel Marron at all Wednesday and Saturday matinee performances.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 24 ] 15 December 2012 11:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Deze heb ik afgelopen donderdag gezien en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben! Het decor is goed gemaakt, ik had door de decorwisselingen en het gebruik er van regelmatig het idee naar een film te kijken ipv theater.
Heather Headley is ontzettend goed als Rachel Marron (nou ja, ze is ontzettend goed, punt) en meteen haar opkomst is al vrij spectaculair. Je zit meteen in het verhaal, de opening zorgt er sowieso voor dat je direct alert bent. Heather kon natuurlijk niet om ‘I will always love you’ heen, maar wat zingt ze dat goed! Ik was voor het eerst in mijn leven geraakt door dat nummer. Maar alle andere nummers zorgden ook voor kippenvel en ik betrapte mezelf erop dat ik vaak met open mond zat te luisteren. Diep onder de indruk dus. De rest van de cast is ook heel goed. De stalker is enorm eng moet ik zeggen.
Daarnaast ook nog een leuke toegift gehad waarbij de hele zaal (inclusief ik) helemaal los ging.
Het podium heeft een soort uitloop naar voren toe en dat komt dan uit bij een stoel op de eerste rij. Ik moet zeggen dat de man die daar zat een hele leuke avond heeft gehad, aangezien er voldoende aandacht voor hem was tijdens de optredens.
Dat vond ik ook wel leuk aan het verhaal. De nummers die werden gezongen, waren meestal juist optredens als zangeres. Het is weer eens anders dan normaal en de meeste mensen kennen die nummers ook wel.
Ik heb me prima vermaakt en ik heb er geen problemen mee om deze ooit nog eens te zien. En ik ga hier ook zeggen wat ik al tegen mensen heb gezegd: Ik vond hem mooier dan de film.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 25 ] 16 December 2012 12:02 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Dacht een tijdje dat ik Viva Forever zou verkiezen boven The Bodyguard, maar na alle berichten hier ga ik toch voor Miss Headley…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 26 ] 23 December 2012 05:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Inmiddels staat ook de officiƫle trailer voor The Bodyguard online.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 24 December 2012 07:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jacco - 16 December 2012 12:02 AM

Dacht een tijdje dat ik Viva Forever zou verkiezen boven The Bodyguard, maar na alle berichten hier ga ik toch voor Miss Headley…

Sla ze allebei over en kies een goede voorstelling zou ik zeggen.

  [ # 28 ] 19 January 2013 08:03 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  298
Geregistreerd  2004-06-08

The Bodyguard is verlengd tot 28 september. Heather Headley blijft tot 10 augustus en Lloyd Owen tot 7 september.

[ Gewijzigd: 19 January 2013 08:06 AM by Skye ]
   Handtekening   

**********************************
Go as you please and please as you go

  [ # 29 ] 19 January 2013 08:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ben benieuwd of we hierdoor een nieuwe Ghost krijgen. Hoofdrolspelers weg en de bezoekersaantallen storten in. Hoewel ze mij zeker niet kon bekoren is Heather Headley voor het publiek wel de trekker volgens mij.

  [ # 30 ] 19 January 2013 09:14 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  298
Geregistreerd  2004-06-08

Hoewel ze mij onbekend was, geloof ik het ook. Toen ik kaartjes bij het theater ging kopen, was er een ouder echtpaar waarvan de man flink te keer ging tegen de kaartjesverkoper. “How can you sell tickets when it’s NOT the leading lady performing tonight?”
De arme kaartjesverkoper bleef maar uitleggen dat er wel degelijk een leading lady op het toneel zou staan (namelijk alternate Gloria Onitiri), maar daar nam de man geen genoegen mee. Zijn vrouw heeft hem, nog natierend: “She’s NOT the leading lady!!”, uiteindelijk met het schaamrood op haar wangen de box office uitgesleept.

   Handtekening   

**********************************
Go as you please and please as you go

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4