‘Tot op het Bot’ — een stuk dat onder je huid kruipt
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het is lang geleden dat ik hier gepost heb, maar ik wil graag iets onder de aandacht brengen:

’Tot op het Bot’

De muziektheatervoorstelling en tevens het afstudeerproject van Samantha Janssen, Artez Zwolle.

Abstract, stilistisch en intens.
De setting, de score, de prachtige spelers en creatives. En niet in het minst de regie en het brein dat dit allemaal heeft bedacht.
De choreografie is strak, de sfeer duister. Maar toch ook… lichtpuntjes; die je ziet als je de blik volgt waarmee Jacoba kijkt.
Sterk, harmonieus en als een pijl die gericht wordt en trillend zijn doel raakt.

De vloek van het verleden spookt na door het hoofd.
De eenvoud van de moeder die met haar enkele eenvoudige zinnen tot in de ziel weet te raken.
En de tragiek van zeven dochters die — gevangen in hun eigen tijdlus — wachten op verlossing.
Een prachtige combinatie van elementen en mensen in een stuk dat je meeneemt, vervoert en onder je huid kruipt: om je daar te raken als de genadeslag van de allerlaatste klok.
De tijd tikt, herhaling op herhaling. Voor de zussen een hel, voor de kijker een trance.
Als levenloze poppen voeren zeven dochters je mee in hun wereld van vlees en bloed.
Totdat het stopt, tot alles stopt.

Ik ben geraakt, heb even geen woorden.
En nu, na twee halve nachten, staat iets van mijn beleving op papier.
Een beleving die ik graag met jullie wil delen.
Ik ben geraakt, maar meer nog onder de indruk.
Als je de kans hebt; gáán!

‘Tot op het Bot’ speelt nog op 9 juni in een reprise.
Locatie: Theaterzaal De Klif, Pijlpuntstraat 1, Oosterhout (gemeente Nijmegen)
Aanvang: 20.30 uur
Kosten: 17,50 euro

Kaartjes voor deze voorstelling (i.c.m. de eerdere voorstelling van Samantha Janssen, ‘Gedistingeerde Kroegtijgers’) zijn verkrijgbaar via: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

[ Gewijzigd: 28 May 2012 01:43 AM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?