2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Revival Gypsy West End
  [ # 16 ] 07 April 2015 05:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Overweldigend?  Inderdaad! Afgelopen zaterdagavond de voorstelling gezien.  Erg genoten van een prima voorstelling met een uitstekende cast waarbij o.a. Lara Pulver een erg goede indruk achterliet qua zang en spel. Ze maakt een mooie ontwikkeling door van de ogenschijnlijk talentloze, onzichtbare, door haar moeder achtergestelde Louise tot een zelfverzekerde dame die over meer talent blijkt te beschikken dan haar moeder ooit voor mogelijk had gehouden.
Maar koningin van het Savoy is naar mijn mening toch echt Imelda Staunton als Momma Rose.  Deze dame verdient een diepe, diepe buiging.  De wijze waarop zij het publiek meeneemt in het verhaal en haar rol neerzet is weergaloos. Enerzijds zie je een verschrikkelijk moeilijke, dominante moeder die haar dochters (nou ja, met name een daarvan) enorm pusht een ster te worden volgens het door haar uitgestippelde pad waarbij je dankbaar bent dat dat je eigen moeder niet is en begrijpt waarom iedereen in haar omgeving gillend weg rent; anderzijds heb je aan het eind van de voorstelling toch medelijden met haar en begrijp je enigszins waarom ze is zoals ze is. Heel knap.
Staunton draagt de show. Ze acteert sterk, brengt veel humor in, zingt goed en heeft een heerlijke uitstraling. Na afloop krijgt ze minutenlang een welverdiende staande ovatie. Bravo!

  [ # 17 ] 13 April 2015 11:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ben erg benieuwd! Ik ga donderdag 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 18 ] 17 April 2015 07:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Maak ik gisteren een topic aan over het feit dat ik vind dat men minder met superlatieven moet smijten en soms wat kritischer mag kijken, zie ik gisteravond Gypsy..
Ik heb nog niet de juiste woorden gevonden, maar 5 sterren is wellicht net genoeg.

Als eerste uiteraard Imelda Staunton. Wat deze vrouw doet is werkelijk fenomenaal. Haar acteren is enorm krachtig en ze sleurt je mee. Ze doseert precies goed, wat resulteert in prachtige stiltes tot aan foeterende monologen.
Wat een lof voor Louise (Lara Pulver), die zich ontwikkeld van een schuchter meisje dat zus June alles gunt tot aan een krachtige vrouw die haar eigen pad kiest. De transitie van achtergeschoven kind naar volleerd, populair burlesque-artiest gaat wat snel maar is totaal niet storend en laat heel mooi zien dat ze ondanks haar pushende maar overbeschermende moeder, opgegroeid is tot een vrouw die haar eigen keuzes maakt.
Peter Davison als aandoenlijke Herbie, waardoor je eerst bijna medelijden krijgt dat hij met een vrouw als momma Rose in zee gaat, maar gaandeweg het verhaal respect krijgt voor de twee en hun relatie.  En ook Gemma Sutton zet een mooie rol neer.
Eigenlijk vond ik alles gewoon goed, van geluid, belichting en de acteurs aan toe. Wat ik heel leuk vond is dat ik (en te zien aan de reactie van het publiek) niet meer gewend ben aan hele lange ouvertures die wel in deze show zitten.  Ik vond het eigenlijk heel goed werken, want aan het einde van de 5 minuten durende ouverture kon ik niet wachten tot het doek op ging.
De show kwam ontzettend binnen bij me, en wat ben ik blij dat ik deze klassieker eindelijk heb gezien.

Ik kan hem aan iedereen aanraden!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 19 ] 23 April 2015 07:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Gypsy is verlengd t/m 28 november.

  [ # 20 ] 26 April 2015 03:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Binnenkort ga ik weer naar Londen en was nog zoekende naar een voorstelling. De positieve geluiden hier hadden me overtuigd om een kaartje te boeken, dus ik ben benieuwd!

   Handtekening   

Choose life

  [ # 21 ] 14 May 2015 05:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Afgelopen dinsdag gezien en ik ben blij dat ik ben gegaan. Imelda Staunton zet haar rol vanaf het begin ijzersterk neer en sleept je direct mee. En eerlijk gezegd wist ik niet dat zij zo ontzettende strot had, wat kan die vrouw zingen zeg! Haar dochters in het verhaal zijn ook goed, vooral de dame die Louise speelt. Haar transformatie is echt heel erg goed, een enorm verschil opeens.
De voorstelling werd in het begin nog even stil gelegd, omdat sommige decorstukken niet meer van het podium wilden rijden. Na hervatting kwam er een stuk waarin ze auditie doen en er een grap werd gemaakt over problemen met het decor, wat voor grote hilariteit in de zaal zorgde.
Ik heb een mooie avond gehad, dus voor degenen die nog een voorstelling zoeken om te zien in Londen, zou ik deze zeker in je achterhoofd houden.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 22 ] 16 May 2015 08:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik zat gisteren naast Anthony Drewe (bij de Vlaamse Soho Cinders) en hij raadt deze Gypsy van harte aan.

  [ # 23 ] 17 May 2015 09:05 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Het is een heerlijke show. Het enige wat jammer is, vind ik de 5 minuten durende overture. My god! Haha

En ja Imelda kan geweldig acteren en zingen. Ik vind haar transition van rauw naar een hoge belt echt cool. Moet wel toegeven, (sommige) liedjes zijn wel een paar tonen verlaagd. Dus dat gebeurt hier ook! 😊

  [ # 24 ] 21 May 2015 10:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Twananas - 17 May 2015 09:05 AM

Het is een heerlijke show. Het enige wat jammer is, vind ik de 5 minuten durende overture.

Ik hou erg van ouvertures en entr’actes ...

Off-topic maar schijnbaar is de Chichester productie van ‘Guys & Dolls’ de opvolger van ‘Gypsy’ in het Savoy.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 25 ] 15 August 2015 08:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik ben afgelopen woensdagavond naar deze voorstelling geweest. Ik heb niets extra toe te voegen aan de lovende woorden hierboven, behalve dat ik behoorlijk onder de indruk was van wat ik gezien en gehoord heb, en dat ik ook heel blij ben deze klassieker gezien te hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er van opkeek dat Mme Rose, Louise, June en de “newsboys” echt bestaan hebben. Leuk om de foto’s in het programmaboekje te zien.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 26 ] 16 August 2015 01:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb ook weer geboekt voor ‘Gypsy’ tijdens het eerstvolgende reisje naar Londen. Verheug me nu al. Fantastische voorstelling.

Op de site van ‘Gypsy’ kwam ik trouwens een grappige video tegen met Chowsie en Imelda.

Chowsie The West End’s Biggest Diva?

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 23 August 2015 09:56 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

zijn er data waarop Imelda niet speelt ?

  [ # 28 ] 23 August 2015 10:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Imelda Staunton speelt, behoudens ziekte, alle voorstellingen. Volgens mij heeft ze nog geen voorstelling gemist ! Daar zouden vele anderen eens een voorbeeld aan moeten nemen.  Er zijn wel twee understudies voor de rol van Rose : Louise Gold die normaal gesproken Mazeppa speelt en swing Liz Ewing.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 29 ] 28 August 2015 01:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Theo - 23 August 2015 10:12 AM

Imelda Staunton speelt, behoudens ziekte, alle voorstellingen. Volgens mij heeft ze nog geen voorstelling gemist !

Vanavond dus wel .... Ik las net op het Whatsonstage forum dat Louise Gold vanavond opgaat als Rose.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 30 ] 15 September 2015 12:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Geruchten gaan dat de voorstelling wordt opgenomen en uitgezonden door de BBC en later wellicht op DVD uitgebracht.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

 < 1 2 3 > 
2 of 3