nieuwe musical van Benny Andersson
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Mooi nieuws uit Zweden: op 8 februari 2012 opent er in Stockholm een nieuwe musical van Benny Andersson. Het wordt een kleinschalige productie in een Avant-garde theater (300 plaatsen).

Hjà¤lp sökes (hulp gevraagd) vertelt het verhaal van twee boeren die een bepaalde vorm van verlatenheid stoeien met zowel existentiële vragen als met vragen over gewone dingen als het huishouden. Na een artikel hierover in een lokale krant krijgen de boeren hulp van een moeder, haar dochter en een geit. Daarna gaat er van alles mis…

http://www.icethesite.com/2012/09/benny-has-written-the-music-for-a-new-musical/

Kijk weer een aanleiding van een nieuw bezoekje aan Zweden, kan ik ook gelijk nog een keer Chess zien, want die productie heeft enorme indruk gemaakt en blijft door mijn hoofd spoken.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 1 ] 17 September 2012 01:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

chess - 17 September 2012 01:17 PM

Hjà¤lp sökes (hulp gevraagd) vertelt het verhaal van twee boeren die een bepaalde vorm van verlatenheid stoeien met zowel existentiële vragen als met vragen over gewone dingen als het huishouden. Na een artikel hierover in een lokale krant krijgen de boeren hulp van een moeder, haar dochter en een geit. Daarna gaat er van alles mis…

‘t is dat het september is, anders zou ik meteen denken aan een 1 april grap. zeker gezien de rollen genoemd op de website.

  [ # 2 ] 17 September 2012 01:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

De regisseur Lars Rudolfsson is bekend om dit soort, enigzins absurdistisch theater. De voorstelling wordt gespeeld als jublieum voorstelling van zijn theater. Je kunt het theater een beetje vergelijken met het M-Lab. Lars Rudolfsson maakt in zijn voorstellingen ook vaak gebruik van dieren, circus acts etc.
Overigens is Lars Rudolfsson naast een goede regisseur (de regie van kristina is van zijn hand) ook een begaafd muzikant. Voor Benny Andersson zit de uitdaging in het feit dat hij voor een heel klein orkest moet schrijven en dat het ook rap moet gebeuren want de voorstelling moet eind van het jaar klaar zijn. Snelheid is geen kwaliteit van Benny, die neemt altijd ruim de tijd voor dit soort dingen. De teksten zijn van de hand van een befaamde Zweedse die veel voor theater schrijft.

Ik verwacht dat het heel bijzonder wordt en verheug me er enorm op.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 3 ] 17 September 2012 06:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Alle nieuwe Benny muziek wordt hier in huis met groot enthousiasme onthaald! Bring it on!

[ Gewijzigd: 17 September 2012 10:59 PM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 4 ] 17 September 2012 09:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Kaartje geboekt 😊. Combineer ik het met nog een keertje chess 😊

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.