1 of 2 |  1 2 > 
Once naar Londen
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

De met 8 Tony Awards bekroonde musical Once komt begin 2013 naar West End.

De succesvolle musical die op dit moment op Broadway te zien is, is gebaseerd op de gelijknamige film.

Verhaal
Once gaat over een Ierse muzikant en een Tsjechische immigrante die elkaar vinden in hun gezamenlijke liefde voor muziek. In één week verandert hun onverwachte vriendschap en samenwerking in een ingewikkelde romance, met als hoogtepunten de liedjes die ze samen schrijven.

De film
De originele film Once, met Glen Hansard en Markéta Irglová in de hoofdrollen, komt uit 2007 en werd geschreven door John Carney. Once won een Independent Spirit Award voor Beste Buitenlandse Film. Het nummer ‘Falling Slowly’ (gezongen in de film) kreeg een Academy Award voor Best Original Song en de hele soundtrack werd genomineerd voor een Grammy Award.

Creatives
Het script van Once is geschreven door Enda Walsh (Penelope, Hunger, The New Electric Ballroom) en de muziek en liedteksten komen van Glen Hansard en Markéta Irglová. Het stuk werd op Broadway geregisseerd door John Tiffany (Black Watch) en gechoreografeerd door Steven Hoggett (Black Watch, American Idiot). De muzikale leiding was in handen van Martin Lowe (Mamma Mia!).

Het is nog niet bekend wie er in de West End versie gaan spelen.

De productie start waarschijnlijk in maart 2013 in het Phoenix Theatre in Londen.

  [ # 1 ] 21 September 2012 05:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Lijkt me een stuk leuker dan Love Story…hup, naar NL ermee ...

  [ # 2 ] 21 September 2012 06:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Leuk! Lijkt me een mooie musical.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 3 ] 21 September 2012 09:35 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2009-05-08

Jaaaa eindelijk! Ik vroeg me al af wanneer dit Ierse verhaal eindelijk naar Groot-Brittannië zou komen! Bof ik even dat ik begin 2013 nog in Londen woon.. Voor wie de film niet kent: zeker kijken!

   Handtekening   

Op zoek naar de IMDB voor musicals in Nederland?
Check De Musicaldatabase
!

  [ # 4 ] 23 September 2012 08:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Lijstje in Londen wordt lang 😊

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 5 ] 12 October 2012 09:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De eerste preview voor ‘Once’ is op 16 maart 2013. De première is gepland op 9 april 2013 in het Phoenix Theatre.

Alvorens ‘Once’ in Londen te zien is, is er een beperkte speelperiode in het Gaiety Theatre in Dublin van 22 februari tot en met 9 maart.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6 ] 18 October 2012 09:09 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Kaartjes winnen: http://www.facebook.com/oncemusicallondon/app_368132803270481

  [ # 7 ] 19 October 2012 11:13 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

IngeG - 18 October 2012 09:09 PM

Kaartjes winnen: http://www.facebook.com/oncemusicallondon/app_368132803270481

Is helaas alleen voor inwoners van de UK. 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 8 ] 03 March 2013 09:06 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2013-03-02

Once heeft de eerste week in Dublin erop zitten! Heb alleen maar lovende berichten gelezen. Hoop dat de show in Londen ook goed ontvangen wordt. Staat in ieder geval op mijn lijstje om te gaan zien in Londen!!

http://entertainment.ie/theatre/feature/Once-The-Musical-The-Gaiety-Theatre/211/3974.htm

http://gcn.ie/Once_Upon_a_Time

  [ # 9 ] 03 March 2013 11:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Ik ga 25 april. Ik ben heel benieuwd. De muziek vind ik in ieder geval heel mooi.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 10 ] 20 March 2013 11:19 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2009-05-08

Ben net geweest, en: het was goed (maar de film is beter - al is het niet zo’n goed idee om te twee te vergelijken, omdat het simpelweg twee verschillende dingen zijn). Vooral Declan Bennett als Guy vond ik erg goed, en Michael O’Connor als Da was aandoenlijk (sowieso vond ik het bijzonder om een ouder iemand in zo’n levendige voorstelling te zien - geweldig). Ik las ergens dat iemand Once omschreef als meer een toneelstuk met muziek dan een musical, en dat is het eigenlijk ook, maar dat is prima want het werkt. De nieuw bijgeschreven muziek was een aanwinst, met name de a capella versie van Gold (dat nummer zelf was overigens het hoogtepunt voor mij - de choreografie in het algemeen, maar vooral van Gold, was vrij prachtig). Het geheel kreeg een staande ovatie, ondanks het in het oog springende aantal lege stoelen (jammer! Ik hoop dat mensen deze voorstelling gaan zien). Maar ookal was het een prima voorstelling, het wist mij niet echt te raken - al snap ik zelf niet waarom, want het was gewoon goed.

   Handtekening   

Op zoek naar de IMDB voor musicals in Nederland?
Check De Musicaldatabase
!

  [ # 11 ] 24 March 2013 03:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ga Dinsdag! Via Bargain Theatre op Twitter kaartjes gewonnen! :D Ben erg benieuwd. Muziek is bijzonder en mooi.

  [ # 12 ] 26 March 2013 10:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Grappig, het wist mij erg te raken. Ik vond de cast erg sterk. Ik heb geloof ik nog nooit eerder een musical gezien waarbij de acteurs ook de muzikanten zijn. Wat een talenten! De leading man was echt een aanwinst om naar te kijken en luisteren en de humor van Girl was heerlijk qua timing.

De set is simpel maar werkt voor wat het is.

De aanvang is erg leuk dus ga zeker wat vroeger naar binnen dan vlak voor de starttijd. Het is wel een show waarbij de muziek je wel moet aanspreken anders kan het best een lange zit zijn.

Ik ga Once zeker wel Twice zien 😊

  [ # 13 ] 26 April 2013 10:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Gisteravond gezien en ik ben echt onder de indruk. Als je de zaal voor de show binnenkomt is het al leuk, er gebeurt van alles op het podium en op een gegeven moment gaat alles ongemerkt over tot de voorstelling zelf. Het verhaal is heel lief, de volledige cast was goed. Altijd knap als ze zelf ook constant de instrumenten bespelen. Vooral Declan Bennett vond ik geweldig. Wat een strot heeft die man, keer op keer als hij zong raakte je dat echt. Van mij had hij zelfs non-stop de hele voorstelling mogen zingen, maar dan hadden we een andere show gehad 😊.
Mooi moment gisteren vond ik toch wel toen ze als slotnummer ‘Falling slowly’ zongen en er zoveel gevoel in gooiden, dat niet alleen heel veel mensen in het publiek in tranen waren, maar de hoofdrolspelers zelf ook.
Ik heb een mooie avond gehad en ik denk dat ik over een tijdje deze voorstelling nog wel een keer ga zien.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 14 ] 09 May 2013 10:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Net terug uit het Phoenix Theatre en onder de indruk van een mooie show. Zoals hierboven al gezegd is er voor aanvang van de show al het een en ander te zien en te horen. Tegen half acht gaat dat over in de voorstelling en gaat het licht ook langzaam uit.

Het verhaal is simpel maar ontroerde me. Een verhaal over gewone mensen die worden gebonden door het maken van muziek. Hij een Ier, stofzuiger reparateur van beroep en zij een Tsjechische die haar geluk zoekt in Ierland met haar moeder en dochter. De muziek verbindt ze maar hun beider levens zitten gecompliceerder in elkaar om tot een standaard happy end te komen.

Mooi acteerwerk van de gehele cast met twee hoofdrolspelers, Declan Bennett en Zrinka Cvitešić, die indruk maken. Mooi inderdaad ook dat de gehele cast een instrument bespeelt en zo het orkest vormt.

Absoluut de moeite waard deze show, heerlijke avond gehad.

  [ # 15 ] 22 May 2013 07:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Mooie beelden van een ‘Social Media Call’ van Once.

https://www.youtube.com/watch?v=Rocisf-KdVY

 1 2 > 
1 of 2