17 of 20 | ‹ First  < 15 16 17 18 19 >  Last ›
Wicked op Broadway
  [ # 241 ] 25 April 2013 08:23 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

June - 25 April 2013 06:47 AM

(Inmiddels is het bevestigd dat Lindsay Mendez Willemijn gaat opvolgen.)

Lekker hoor, Willemijn opvolgen…. arme Lindsay 😉

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 242 ] 27 April 2013 11:53 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2012-11-15

Is er al iets bekend wanneer Donna ongeveer haar laatste voorstelling zal spelen. Ik hoop dat ze nog super lang mag blijven spelen want ze is Geweldig maar ook degene die haar gaat opvolgen gaat het moeilijk krijgen net zoals Lindsey omdat de verwachtingen heel hoog zijn van Donna

p.s. Weet iemand toevallig hoe Donna is

   Handtekening   

30-03-13 Saw wicked on Broadway With Willemijn
22-06-14 Saw Miley Cyrus at the Ziggo Dome
10-03-2015 Katy Perry Ziggo Dome
12-06-2015 Ariana Grande Antwerpen

  [ # 243 ] 27 April 2013 11:54 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2012-11-15

Foutje weet iemand hoe Oud Donna is

   Handtekening   

30-03-13 Saw wicked on Broadway With Willemijn
22-06-14 Saw Miley Cyrus at the Ziggo Dome
10-03-2015 Katy Perry Ziggo Dome
12-06-2015 Ariana Grande Antwerpen

  [ # 244 ] 03 May 2013 07:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7b6_fhRrfts

Dit is geweldig. Laat dit aub op single uitkomen of wat dan ook!

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 245 ] 04 May 2013 08:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

Ik ben benieuwd of we de volledige (en dus in goede volgorde) versie nog krijgen te horen 😊

  [ # 246 ] 04 May 2013 09:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik hoop het zo!!!

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 247 ] 06 May 2013 12:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Afgelopen woensdag avond (1 mei) was ik met een vriendin die ik in het Circustheater tijdens Wicked heb leren kennen aanwezig bij de voorstelling van 19 uur in het Gershwin. Ik heb de avond van mijn leven gehad!
Bij deze een kort verslagje:

Voor ons was de reden dat we gingen Willemijn Verkaik zien spelen op Broadway. We hadden ruim van te voren in Nederland bij TicketMaster geboekt, zeer goede plekken (Orchestra, CC-rij, stoelen 108 en 109- dus rij 2 in
de zaal zeg maar) en alleen al het theater binnenlopen was een belevenis, prachtige plek met een rijke historie.  Het podium was kleiner dan in het CT maar dat klopte op de een of andere manier wel. Zeker omdat we zo vooraan zaten mistten we niets. Mijn vriendin ging de voorstelling voor de 10e keer zien en ik voor de 5e, dus we wisten natuurlijk al wel een beetje waar we op moesten letten.
We zijn met deze trip naar NYC en voorstelling vanaf 17 december vorig jaar bezig geweest dus het was wel spannend, je leeft er maanden naar toe en je reist een flink stuk en dan hoop je toch dat het niet tegen valt…

Het ensemble zat mega goed in elkaar. Strakke, goede samenzang, loepzuiver en alles in de maat. Geen danspas ongelijk en tot in de kleinste details op elkaar afgestemd. Er was vanaf het eerste moment een grote bal met energie op het podium, het knalde de zaal in. Echt een geoliede machine, heerlijk om naar te kijken!

Katie Rose Clarke was Glinda en jeetje, wat voor een! Ik had al gelezen dat ze de week voordat wij gingen Ally Mauzey ging vervangen en daar was ik persoonlijk heel blij mee omdat zowel het spel als de stem/zang/interpretatie van Mauzey mij niet helemaal liggen. Helemaal niet, eigenlijk. Clarke knalt meteen haar noten eruit en pakt de zaal in. Een prachtige vrouw om te zien ook, helemaal goed gecast als Glinda, en een enorme ervaring in deze rol, zowel eerder op Broadway als in de National Tour in Amerka.  Ze legt net als Willemijn een enorme kracht in haar stem en levert werkelijk subliem acteerwerk! Voor ‘For Good” al de tranen over haar wangen hebben lopen, dan zo’n moeilijk stuk zingen en met de tranen aan d’r kin de bubbel weer in, dat werk. Willemijn heeft een goede aan haar, Clarke werd niet 1x overstemt door Willemijn maar beide stemmen vulden elkaar echt perfect aan. De tweestrijd van Glinda tijdens “Thank Goodness” heb ik nog nooit zo goed uitgebeeld gezien! Zo diep! Groot compliment voor Clarke was dat de vriendin met wie ik ging van te voren had gezegd ‘Glinda is niet belangrijk, ik ga voor Willemijn’ na de voorstelling toegaf dat ze dit ook nog nooit gezien had en de performance die avond van Clarke het voor haar nog wat bijzonderder maakte.

Kyle Dean Massey als Fiyero was een plaatje, danst heerlijk, zingt goed (haalt de noten in “As Long As You’re Mine’ ) en acteert heel natuurlijk, het enige wat ik mistte was af en toe de chemie tussen hem en Willemijn, ik zag niet echt een vonkje bij hem overspringen. Je kunt van Jim zeggen wat je wilt maar in Nederland had ik dat gevoel tussen die 2 wel. Maar goed. Mooie stem en lekker om naar te kijken.

Randy Danson zette een vileine Madame Morrible neer met een tikkie krankzinnig randje, en dat werkte als een tierelier! Een persoonlijkheid van hier naar Tokyo. Die vrouw knalde iedere keer als ze haar mond opendeed en viel niet weg in ensemble en de rest van de cast. Ook al deed ze niets, ze bleef je aandacht trekken en je moest haar in de gaten houden om te kijken wat ze nu weer ging doen.

Broadway veteraan Adam Grupper als The Wizard heeft net als Danson het vermogen je geen seconde te vervelen, goede stem, prima te verstaan, beweegt echt lekker en een mooi samenspel met Willemijn. Maar: WAT SPUUGT DIE MAN ALS HIJ ZINGT ZEG! Niet normaal! Hij heeft geen zin gezongen zonder te sproeien, de dirigent kreeg de volle laag, de vloer van het podium zat onder de spetters, de Italianen voor ons ook (die vonden het niet zo leuk) en ook Willemijn kreeg tijdens “Wonderful” een keer de volle laag. Het leidde nogal een beetje af…

Willemijn Verkaik was Elphaba en wat was ze weer goed! Ik heb nog nooit iemand anders in de rol gezien dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb genoten. Voor de eerlijkheid, we gingen voor haar en we zouden teleurgesteld zijn geweest als ze niet gespeeld had, maar Donna Vivino had ik ook prima getrokken. Het was Willemijn die op kwam rennen en de rest van voorstelling heb ik met een grote lach op m’n gezicht naar de voorstelling gekeken. Heerlijk! Je hoort in de dialogen nog steeds een accent, in de zang is ze volledig Amerikaans in haar uitspraak. Een mooie riff in de tweede ’ Bring me down” in DF was een heel leuk kadootje, maar ze blies de zaal echt om met ” No Good Deed”. Woest was ze, woedende felle ogen en zelfs haar pruik was boos, dat haar stond helemaal overeind wat haar gewoon eng maakte. Ze heeft dat liedje echt de zaal in geknald zoals ik het haar in Nederland en in Duitsland (op opnames) nog nooit heb zien doen.
Deze vrouw hoort op Broadway, ze is te goed voor Nederland en ze hoort gewoon daar! Niet in Londen, niet in Duitsland maar op Broadway. Dat is de plek voor een musicalzangeres van haar kaliber. Ze staat daar alsof ze er al 100 jaar staat, ze hoort er gewoon. Willemijn is geland op Broadway en het zal mij niet verbazen als ze na een korte stop hier in Europa definitief voor langere tijd naar de USA vertrekt. Eigenlijk zou ik het gekker vinden als ze dat niet zou doen…

Wat verder nog opviel was dat er geen uitgebreide applaus en Glinda/Elphaba-hug momentjes waren na afloop, hoe anders dan dat dat hier was: alles komt 1x op, applaus, dirigent en orkerst bedankt en daarna gordijn dicht. Opperdepop en klaar. Was voor ons even wennen.

Daarna zijn we naar de stage door gegaan, iets waarvan ik altijd gezegd heb ik dat ik dat noooooit in mijn leven zou doen. Maar ik heb het wel gedaan, en het was leuk! Weet niet of lezers hier daar ook nog over willen lezen dus ik schrijf dat maar even niet op, ook om te voorkomen dat ik hier meteen een label van ‘hysterische fan’ aan m’n kont krijg.
Jongens, het was echt fantastisch! Ik hoop dat ik met mijn verslagje een beetje een beeld heb gegeven van hoe ik de voorstelling beleeft heb.
Ik realiseer me dat ik geluk heb, ik heb het geld om dit soort dingen te doen, dus ik hoop dat iets over heb kunnen dragen.
Als er Wicked/Willemijn fans zijn die nog meer willen weten, zet het maar in dit topic of stuur me een PM als je dat fijner vind.

[ Gewijzigd: 06 May 2013 12:32 PM by Topaz ]
   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 248 ] 06 May 2013 12:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Vertel alsjeblieft meer over de stage door!

Ikzelf had me voorgenomen om het ook nooit te doen, en ik heb het ook nooit gedaan tot ... de 2x wicked: ik moest en zou Willemijn ontmoeten en zeggen hoe geweldig ze het wel niet had gedaan. Dat was dan ook de enige keer dat ik dit gedaan heb. Met zo’n ster als Willemijn op enkele meters van je, kan niemand het je toch kwalijk nemen dat je een keertje naar de artiestenuitgang gaat? :D

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 249 ] 06 May 2013 04:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

@Topaz Geweldig verslag! Zucht…jaloers.
Graag iok alle details over de AU ontmoeting 😊

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 250 ] 06 May 2013 05:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Vertel aub meer!!!!

En ik ben ook nog nooit naar de stage geweest. Gelukkig heb ik Willemijn ‘ontmoet’ in Utrecht tijdens de exclusevening. Wat een geweldig mens is dat. Jammer dat ze de award niet gewonnen heeft!

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 251 ] 07 May 2013 07:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

we want more! leef je lekker uit met je verslag hoor.
kunnen wij vanuit Nederland ook meegenieten….

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 252 ] 07 May 2013 09:41 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2012-11-15

Je had dezelfde cast als mij en ik ging ook naar dr stagedoor had dat alleen nog maar een week eerder bih sister act gedaan en dat was een succes ik was niet meer zo verlegen maarja die van het gershwin theater ging allemaal zeiken en doen hij zij het is zaterdag nacht en er komt niemand meer naar buiten grrrr toen kwam the wizard en morrible naar buiten en toen kregen ik en nog 2 wicked fans hoop maar toen werden we echt weggestuurd door de man van het gershwin zo jammer fijn dat je hebt genoten en dat je je eigen ervaring met ons deelde je verslag lan me noet lang genoeg zijn

[edit jeroen: vrijwel onvindbaretekst uit overbodige volledige quote gevist]

[ Gewijzigd: 07 May 2013 01:10 PM by Jeroen ]
   Handtekening   

30-03-13 Saw wicked on Broadway With Willemijn
22-06-14 Saw Miley Cyrus at the Ziggo Dome
10-03-2015 Katy Perry Ziggo Dome
12-06-2015 Ariana Grande Antwerpen

  [ # 253 ] 07 May 2013 10:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Okee, nog een beetje wat ik nog meer kan bedenken:

Er ging iets mis tijdens “One Short Day”, een van de 3 Humpty Dumpty’s was niet snel genoeg naar de zijkant zodat die vol botste met Clarke en Willemijn. Clarke zong door, Willemijn ook maar die moest wel enorm lachen.

Rechts op het podium was een soort gedraaide ramp naar beneden waar de bezem uitkwam als Elphaba DF gaat zingen. Daar kwamen de dames na de oproep van Morrible ook mee omhoog het podium op, zodat je echt een idee van een zolder kreeg in dit stuk.

De stage door:
Ja, daar ben ik idd geweest -was voor de vriendin met wie ik was een totale vereiste- en ik voelde me daar in eerste instantie niet prettig bij. Ik heb het voor mezelf tot het laatste moment af laten hangen van hoe ik me op dat moment voelde, we hadden wel drop en stroopwafels mee voor Willemijn en mijn vriendin had rozen gekocht, maar ik bleef een beetje dubben of ik het nou wel of niet moest doen maar toen ik er eenmaal stond viel het eigenlijk wel mee. De sfeer onder de fans die er stonden was heel goed, geen vervelende blikken of nare opmerkingen van het ene groepje naar het andere (heb gehoord dat dat in Nederland anders is), iedereen gaf elkaar de ruimte en maakte plaats zodat iedereen een plekje had.
Mijn hotel zat naast Motown de Musical en tegenover de show met Matthew Broderick en Jekyll and Hyde, dus ik had al gezien dat ze bij de theaters dranghekken neerzetten bij de AU. Ik vond het echt enorm suf om daar achter te gaan staan en mijn vriendin ook dus we zijn helemaal aan het eind gaan staan.

Al na 10 minuten na afloop van de show kwamen eerst Catherine Charlebois (Nessarose) en even later ook F. Michael Haynie (Boq) naar buiten. Ze gingen direct handtekeningen uitdelen en met fans die dat vroegen op de foto. De sfeer was heel ongedwongen en vrolijk, eigenlijk. Ze hadden allemaal hun eigen pen mee naar buiten dus ik kreeg echt de indruk dat ze het a) niet erg vonden dat wij daar stonden b) dat ze het zien als onderdeel van hun werk en c) dat ze er al op voorbereid waren. Ik kreeg dan ook een grote “zie je nou wel” van mijn vriendin en ik kon daarna iets ontspannen. Na weer een paar minuten kwam Katie Rose Clarke naar buiten, die kreeg echt veel applaus en ging ook met iedereen op de foto. Toen de show precies 20 minuten was afgelopen kwam Willemijn al naar buiten, die ook een groot applaus kreeg. Ondertussen waren Kyle Massey, Grupper en Danson ook al vertrokken maar die heb ik dus helemaal niet gezien. Ik had het blijkbaar te druk met mezelf onzichtbaar maken ofzo.
We hebben gewoon iedereen voor laten gaan, en zijn toen pas naar Willemijn toegelopen. Heb heel stoer mijn vriendin het woord laten doen en ze reageerde heel leuk, vond het te gek dat we uit Nederland kwamen en was verbaasd over de bloemen en de kadootjes. Ze was ook geinteresseerd in ons, wat we van de show vonden, of we nog andere shows gingen zien en wanneer we weer teruggingen naar Nederland. Toen ze zag dat we drop en stroopwafels hadden meegebracht begon ze hard te lachen. Ik vroeg haar of de jurk die ze droeg dezelfde was als die in Nederland en dat was inderdaad zo. Ze vroeg of ik hem anders eruit vond zien en dat vond ik dus inderdaad, volgens mij was het bovenstuk anders maar Willemijn zei zoiets als ‘misschien een andere belichting ofzo’.
Toen vroegen en kregen we een handtekening en toen we vroegen of ze met ons op de foto wilde riep ze heel spontaan ‘natuurlijk’!’ dus dat was leuk. De vrouw die haar steeds begeleidde wilde de foto’s wel maken dus toen hadden we ook een foto met Willemijn. Daarna hebben we afscheid genomen en zijn we meteen weg gegaan. In het hotel hebben we nog een flinke tijd nagepraat over de geweldige avond die we gehad hadden.

Voor de mensen die nog gaan en Willemijn iets willen zeggen/geven: zorg dat je snel buiten staat want ze is echt al binnen 20 minuten nadat het doek is gevallen buiten.

Nog iets: ga vantevoren naar het toilet en drink daarna niets meer. Het viel ons op dat er echt heel weinig toiletten waren in t Gershwin en de rijen waren enorm. De pauze duurt precies 15 minuten en dat is niet genoeg om iedereen die wil plassen ook te laten plassen. Irritant. Geloof me…

O ja, ik heb nog steeds 2 Playbills in de aanbieding, zie mijn post in het topic Aangeboden/Gevraagd in de Musicalbox.

Verder iemand nog vragen?

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 254 ] 07 May 2013 10:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

@Lukewicked:

Ik zie nu pas je post in mijn post staan, denk dat er iets niet goed is gegaan met je quote. Die vriendin met wie ik was had al in Nederland voordat we gingen besloten dat ze zich niet liet wegsturen. Er stond idd een soort security mannetje maar die deed eigenlijk niets direct tegen de fans die er stonden, hij hield gewoon alles een beetje in de gaten. Het was wel zo dat er 1x een soort kring om Willemijn leek te ontstaan en toen ging hij erachter staan zodat die fans ergens anders gingen staan er zij erdoor kon. Dat vond ik ook nogal logisch.
Jammer dat het je niet is gelukt de cast te zien.

Heb mijn playbill laten signeren door Katie Rose Clarke en Willemijn.

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 255 ] 07 May 2013 12:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  122
Geregistreerd  2012-07-19

Wat is een playbill?

‹ First  < 15 16 17 18 19 >  Last ›
17 of 20