1 of 2 |  1 2 > 
Urinetown in St James Theatre - Londen
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Urinetown is van 21 februari tot en met 3 mei 2014 te zien in het St James Theatre in Londen. Tot de aankondiging van de voorstelling, die nu nog als UGC London door het leven gaat, is het mogelijk om via Time Out kaarten voor £ 25 te kopen.

What is ‘UGC London’? Unfortunately, we can’t tell you. Or actually, we can tell you a couple of things. It’s a musical. It was a hit on Broadway, where it ran for several years. Time Out New York’s theatre editor David Cote says: ‘It was terrific, hilarious, great. One of the best shows of the year.’ And it’s making its UK premiere at Victoria’s swish new St James Theatre. That’s yer lot for now, but if you’re willing to take a punt, Time Out will be exclusively selling advance tickets at almost half price (ie, £25), rising in cost by £2.50 a fortnight until the announcement of what the show is. So go on! What have you possibly got to lose? (£25 is what).

Kaarten kopen is al mogelijk via Time Out

[ Gewijzigd: 17 May 2013 07:54 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 13 June 2013 11:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Jamie Lloyd gaat ‘Urinetown’ regisseren. Hij was eerder verantwoordelijk voor bijvoorbeeld ‘Piaf’, ‘Passion’ en ‘Spelling Bee’ in het Donmar Warehouse en regisseert de nieuwe musicalproductie ‘The Commitments’ in het Palace Theatre later dit jaar.

The name of the show may still be unknown but we are happy to inform you that theatre director of the moment Jamie Lloyd has taken the reigns of the capital’s biggest secret: ‘UGC London’, February 21 - May 3, 2014.

The busy director has recently placed ‘Macbeth’ and ‘The Hothouse’ under his belt and will be bringing ‘The Commitments’ to life later this year. With so many big name titles behind him, we were curious about how being the only name associated with a show felt: ‘I am really excited to be involved in a production that is doing something so different in its approach to marketing. When people find out what the production is, they will understand why we have used this idea. In a way, it mirrors the themes and storyline of the piece. The idea is to release information about the show gradually over the coming weeks, so watch this space.’

Bron : St James Theatre

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 16 September 2013 02:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De website voor de Londonse versie van ‘Urinetown’ is inmiddels live http://urinetown.co.uk/

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 11 October 2013 08:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De cast is inmiddels bekend gemaakt met Richard Fleeshman als Bobby Strong, Jenna Russell als Penelope Pennywise, Cory English als de vader van Bobby en Jonathan Slinger als Officer Lockstock.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 12 October 2013 08:49 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Als Jenna Russell het telefoonboek voorleest ben ik al gelukkig…...

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 5 ] 28 February 2014 08:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Een aantal jaar geleden zag ik Urinetown in de Nederlandse versie en omdat het me goed bevallen was heb ik kaarten geboekt voor deze productie. Dinsdag zat ik in de zaal. Het was mijns inziens aan niks te merken dat het pas de derde try-out was. Cast zat er lekker in en was duidelijk aan het genieten. Ook veel enthousiasme vanuit de zaal.

Het decor is een stuk ingewikkelder dan bij de Nederlandse productie. Er wordt o.a. gebruik gemaakt van een draaischijf en dat wordt ook in choreografieën en in het spel betrokken. Ik weet eigenlijk niet of dit decor meer lijkt op dat van de originele productie.

Verder is deze versie een stuk bloederiger volgens mij dan de Nederlandse.

Als je voor 3 mei in Londen bent, zeker gaan zien. Bij het bestellen van kaarten, kies dan voor het afhalen bij de kassa aangezien ze niet naar het buitenland verzenden. Hou rekening met het sterk oplopen van de zaal: iets te ver naar beneden en je moet omhoog kijken als ze op de verhoging spelen, iets te ver naar boven en je hebt een brug voor je neus. Ik zat op rij K en dat was prima.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 01 March 2014 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Eerste foto uit de musical met Richard Fleeshman en Jenna Russell. Ziet er goed uit !

Bron Twitter St James Theatre

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 7 ] 02 March 2014 11:06 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Hi,

Helaas ontbreekt mij vaak de tijd om uitgebreide verslagen te maken (waarvoor dank voor allen die dit wel doen, ik lees ze met veel plezier en maak vaak keuzes gebaseerd op de verslagen 😊)

Toch een klein verslag. Onverwacht moest ik voor werk naar Londen en heb kunnen uitkienen om 17.00 op Heathrow te landen en een hotel in het centrum te boeken voor een korte nacht.

Ik wilde eigenlijk Stephen Ward nog zien voordat deze zou stoppen. Tot ik toevallig las over Urinetown en de positieve reacties van de eerste previews. Toen ik ook las dat Jenna meespeelde (fenomenaal in Merrily) was ik om, het werd Urinetown,

Mooie plek op rij 5 (eigenlijk rij 3) kunnen bemachtigen voor 29,50 pond. Ook na de previews een relatief goede prijs van 39,50 pond.

Urinetown had ik uiteraard gezien in het M-lab, zeer benieuwd wat men er hier van zou maken.

Het werd een onvergetelijke avond. Fantastische cast zonder uitzondering. Een prachtige donkere voorstelling, soms rauw, soms vertederend, met sarcastische humor en bloed, heel veel bloed.

Ik heb dit verslagje zonder echte inhoud maar om 1 reden geplaatst: wanneer je naar Londen gaat, ga naar Urinetown. De speelperiode is beperkt, slechts tot 3 mei. Ik kan me echter niet voorstellen dat er niet verlengd gaat worden in een ander theater.

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 8 ] 29 April 2014 04:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zie net voorbij komen op Twitter dat Urinetown na 3 mei naar een ander theater gaat! Jeej! :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 29 April 2014 10:11 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Dat is inderdaad goed nieuws!!

‘toevallig” ga ik morgen wederom naar Urinetown, maar nu gelukkig met mijn hele gezin.. Vrijdag pak ik weer Billy mee.

Gr. Michael

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 10 ] 03 May 2014 07:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

... Overigens blijft het verder ontzettend stil betreft een transfer… Het stond blijkbaar in de Evening Standard vandeweek, maar er is verder nul komma nul over naar buiten gebracht…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 03 May 2014 08:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben ook wel benieuwd ... Het zou kunnen dat ‘Urinetown’ onderdeel zal gaan vormen van het tweede seizoen van Trafalgar Transformed onder artistieke leiding van Jamie Lloyd die ook ‘Urinetown’ regisseerde. Tot nu toe is daarvoor nog maar één productie aangekondigd ‘Richard III’ van 1 juli tot en met 27 september. Miischien na die tijd ? Dan kan ook Jenna Russell weer meedoen die komende zomer in een toneelstuk in het Almeida Theatre speelt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 12 ] 01 July 2014 08:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Vanaf 29 september in het Apollo Theatre.
Kan ik het nog een keer zien.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 13 ] 01 July 2014 03:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben voor oktober een trip naar Londen aan het plannen (in die zin dat ik al twee tickets in huis heb maar verder nog niks geregeld heb) en Urinetown gaat zeker op het lijstje van mogelijk te bezoeken producties. Fijn dat er nu meer duidelijk is over de transfer. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 01 July 2014 05:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Balen dat ik begin sept in Londen ben, had heel graag deze versie gezien!

  [ # 15 ] 13 July 2014 11:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Jenna Russell herneemt haar rol als Penelope Pennywise in ‘Urinetown’ op West End net als Mark Elliott (Officer Lockstock) en Jonathan Slinger (Mr McQueen). De bezetting voor de rollen van Bobby Strong en Caldwell B Cladwell worden binnenkort bekend gemaakt.

De boekingsperiode loopt nu tot eind januari 2015 dus ik hoop deze musical te zijner tijd te kunnen zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 1 2 > 
1 of 2