1 of 2 |  1 2 > 
De Parade - 2013
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

In dit topic is plaats om te praten over Parade-voorstellingen..

Verslagen? Die mogen hier!
Onmisbare Parade-tips.. Ook graag hier!

Ik bijt vast het spits af met een show waar ik meer dan benieuwd naar ben op de Parade..
Bowie door BLUSH.

Lees HIER het interview dat ik eerder deze week met de heren van BLUSH had.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 1 ] 06 July 2013 08:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ik ga volgende week iig naar:

De Kale Zangeres (Hummelinck Stuurman presenteert)

Twee echtparen brengen de avond met elkaar door. Ze vullen de lucht met lege praat en nutteloze opmerkingen. Wanneer de dienstmeid en de brandweercommandant ten tonele verschijnen, is de chaos compleet. De Kale Zangeres van Eugène Ionesco is de bron van al het absurdistische theater na 1950. Een stuk over conventies, beleefdheden, burgerfatsoen en vaste gewoontes. Het stuk wordt al 55 jaar elke dag gespeeld in Parijs. Nu te zien op de Parade: zes ouwe rotten in een tijdloos stuk.

Rotterdam 24 t/m 27 juni
Den Haag 10 t/m 14 juli
Utrecht 19 t/m 22 juli
Amsterdam 22 t/m 24 augustus

Met: Bram van der Vlugt, Nettie Blanken, Elsje Scherjon, Frits Lambrechts, Diana Dobbelman en Fred van der Hilst.

Regie: Abel Nienhuis

Ik heb laatst met teksten uit deze voorstelling gewerkt. Absurdistisch en scherp. Momenteel mijn favoriete toneeltekst. Ik blijf telkens mooie dingen ontdekken.

BOWIE zet ik op mijn wensenlijstje. Ik koop meestal voor één voorstelling van te voren en laat me verder overtuigen aan de kassa… Leuk! Heb er zin in.
Kinderparade is trouwens ook altijd erg leuk, (vorig jaar de onvolprezen Hakim gezien, genieten)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 2 ] 08 July 2013 09:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Even ongegeneerde reclame voor een oprechte, eerlijke voorstelling: BAS.

Bas van Rijnsoever speelt BAS. BAS is alleen. BAS is een jongen - zeg maar gewoon man, hij is al dertig - met een droom. Rockster. Rockster te zijn. Dampende zalen, gierende gitaren. Punt van orde: hij schrijft steeds liedjes die verdrietig zijn. Zelfs een vrolijk liedje klinkt met zijn stem nog verdrietig. Er ligt inmiddels een hele stapel liedjes op zijn zolderkamer die het verdriet en de eenzaamheid bezingen. En dat wil BAS nu wel eens aan gaan. Hij gaat dapper of juist schijtebang in de spotlights staan. Want als het licht op je schijnt word je vanzelf warm.

Kun je rocken als het heel stilletjes moet? Kun je een tent wegblazen met iets dat je in iemands oor fluistert? BAS gaat over de zoektocht naar wie je bent en wie je zou willen zijn.

Bas staat in z’n eentje, met z’n eigen liedjes, in een tent. Klein en kwetsbaar, rockend, maar vooral oprecht en eerlijk. Op basisbas.bandcamp.com zijn twee van z’n nummers al te horen. Ik ben fan.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 3 ] 08 July 2013 09:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik wil sowieso naar Bowie en kijken of het strategisch te doen is om ook naar Otis te gaan..
(afhankelijk van hoe laat Jan Joost en ik op de Parade aan kunnen komen ivbm werken en eten..  😜 )

Ik ben ook extreem benieuwd naar Damsels in Distress maar die is doorlopend!
Freak du Chique, het kleinste mobiele guerrilla-theater van Nederland, brengt guerrilla-poppentheater voor volwassenen. In de reeks Damsels in Distress geven zes vergeten vrouwen uit de wereldgeschiedenis zich helemaal bloot. Vrouwen als Zwariel, de dikke zus van de kleine zeemeermin en de vrouw van Frankenstein eisen hun rechtmatige plek op in de schijnwerpers.
In zes miniatuurtheatervoorstellingen van groots formaat wordt met poppenspel, beatbox en dans een spannende, muzikale en levensbevestigende roes aangeboden. Maak je borst(en) maar nat!

De promo-foto is heerlijk steam punk.. Dus ik ben nieuwsgierig..

Jij gaat komende week in Den Haag, Marly?

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 4 ] 08 July 2013 09:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ja, ik ga zaterdag en zondag in Den Haag. Ik heb er zin in! Hou van de parade. 😊

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 5 ] 10 July 2013 02:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

*schaamt zich diep*
Ik ben er nog nooit geweest… Neem het me elk jaar voor.. En er komt steeds weer iets tussen.

Maar dit jaar ga ik echt!
(in Utrecht)

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 6 ] 10 July 2013 08:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Pascale - 10 July 2013 02:05 PM

*schaamt zich diep*
Ik ben er nog nooit geweest… Neem het me elk jaar voor.. En er komt steeds weer iets tussen.

Maar dit jaar ga ik echt!
(in Utrecht)

Aaah, wat slecht! Nou, dan dit jaar echt gaan haha. 😊
Ik ga morgen in Den Haag en nog een keer in Amsterdam, iemand nog tips?

  [ # 7 ] 10 July 2013 09:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Pascale - 10 July 2013 02:05 PM

*schaamt zich diep*
Ik ben er nog nooit geweest… Neem het me elk jaar voor.. En er komt steeds weer iets tussen.

Maar dit jaar ga ik echt!
(in Utrecht)

Ach, ik ben wel geweest, maar heb nog geen voorstellingen bezocht. Wordt dit jaar voor het eerst… 😉

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 8 ] 11 July 2013 10:04 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

HOI. - 10 July 2013 08:57 PM

Ik ga morgen in Den Haag en nog een keer in Amsterdam, iemand nog tips?

Blush dus..  😝

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 11 July 2013 09:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Vandaag een hele, hele gezellige avond op de Parade gehad. 😊
Ik heb twee voorstellingen gezien. Eerst ‘de kale zangeres’. Wat mij eigenlijk vooral aansprak door de titel en de geweldige spelers. Het was een beetje een rare voorstelling, ik moest vooral heel erg inkomen in hoe het gemaakt is. Heel gek, maar bovenal: heel geestig! Het werd steeds leuker. En daarbij: het spelniveau was echt bijzonder hoog en goed!
En daarna zag ik ‘meneer jongetje’ een cabaretvoorstelling van Pepijn Schoneveld. Echt geweldig! Zo grappig! Heel, heel goed gedaan en wat mij betreft zeker een aanrader. Op naar Amsterdam dus haha. 😊

PS: Blush dus niet gezien…

  [ # 10 ] 14 July 2013 09:52 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Gister naar de parade geweest. Was leuk!

Eerst de Kale Zangeres gezien. Ik houd er van, denk ook echt dat je het of fantastisch vind of slecht. Ik hou heel erg van de tekst (vond het jammer dat ze niet integraal hebben gespeeld) en vond het heel bijzonder om zoveel goede acteurs op een podium te zien. De regisseur had prachtige ideeën, zoals de regie aanwijzingen in het stuk gebruiken als tekst. Maar ook wat dingen, die ik minder vond. Al met al, heb ik genoten. Maar waren er om me heen wisselende reacties. à‰én mevrouw vond het wel aardig, maar iets te tonelig,... (wat verwacht je dan bij een toneelstuk op de parade?) Houd je van absurdisme en wil je iets niet perse begrijpen om te kunnen genieten, ga dan vooral naar dit stuk. Wil je hapklare brokken en een verhaallijntje met een duidelijk doel, dan is het misschien niet direct je voorstelling. Maar ook dan: ga er heen, al is het alleen maar om getuige te zijn van een aantal briljante acteurs. 😊

Daarna naar Boter, Kaas en Eieren geweest van Allang Vrienden. Erg goed, drie jonge acteurs die prachtig afstaken bij het gemiddelde parade publiek. Een snelle voorstelling met veel fysiek theater en scherpe teksten. Jonge acteurs net klaar bij de toneelschool. Hoogte punt was toch wel de parodie op het parade publiek.  Ik ben vooral erg onder de indruk van Abdelkarim el Baz. Zeker een aanrader en ze spelen ook in Amsterdam en Utrecht.

Verder heerlijk rond gewandeld met een cocktail en mensen gekeken. Wilde eigenlijk vanmiddag nog even gaan, maar dat gaat niet door. Dus dan een poging in Utrecht of Amsterdam. Ik wil altijd terug wanneer ik de parade verlaat.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 11 ] 21 July 2013 09:35 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Heb BAS gister ook daadwerkelijk gezien en was geraakt. Fijn om te zien dat er nog mensen zijn die zo kwetsbaar op toneel durven staan en hun eigen verhaal vertellen. Daarnaast kan Bas bijna oneerlijk goed zingen en is hij zo charmant als hij even uit z’n rol valt.. De tent zat vol en het publiek was dolenthousiast. (Best wel een beetje trots op ‘m)

Ben ook heel benieuwd naar Art en Herman verkopen hun ziel, van The Young Ones. Faust voor kinderen!

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 12 ] 25 July 2013 05:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Iemand al naar Otis geweest op de Parade?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 13 ] 01 August 2013 07:22 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2005-05-15

Ik ben gisteren voor het eerst naar de Parade geweest.
Wat is dat leuk zeg, zonde dat ik dit niet eerder ontdekt heb.
Ik heb genoten van de voorstellingen, maar ook van de hele sfeer er om heen.

Ik heb twee voorstellingen gezien. Eerst “Meneer Jongetje” van Pepijn Schoneveld. Ik sluit me aan bij de reactie van HOI. Het was erg grappig en het is zeker een aanrader.
Het is wel een soort humor waar je van moet houden, want aan de gezichtsuitdrukking van sommige bezoekers te zien, viel niet alles in goede aarde. Maar dat was ook wel weer erg leuk om te zien.

Daarna heb ik Otis gezien. Natuurlijk is deze voorstelling, in vergelijking met de versie in M-Lab, flink ingekort. Volgens mij zaten alle liedjes er nog in, maar daardoor is er dus veel in de dialogen geknipt. Ook het eerste inleidende deel is eruit, want het begint eigenlijk direct met het feest i.v.m. promotie van Michiel.
Maar de voorstelling staat nog steeds als een huis. Dus ga je nog naar de parade, dan zou ik deze voorstelling zeker aanraden.

   Handtekening   

De kwaliteit van je leven hangt niet af van wat er met je gebeurt, maar hoe je er op reageert. Aan het eerste kun je niet zo veel doen, aan het tweede alles.

  [ # 14 ] 01 August 2013 09:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Net naar de Parade geweest. Ik heb daar bezocht:

Otis: ben het geheel met Frouke eens. En ik vond Ernst Daniël Smit een erg leuke aanvulling/vervanging als Otis.

Tango Fight Show: In een woord geweldig. Het is Tango zoals je nog nooit hebt gezien. Een, naar mijn mening, absolute aanrader!

[ Gewijzigd: 04 August 2013 11:52 AM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 15 ] 04 August 2013 10:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Jawel dames en heren.. Het gaat echt gebeuren..
Tijdens de laatste Parade-dag in Utrecht ga ik!

Kaartjes zijn binnen voor Blush en Otis.. En ik hoop op Damsels in Distress!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

 1 2 > 
1 of 2