Water Babies
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Een nieuwe productie in het Curve Theatre in Leicester volgend jaar met Louise Dearman in een hoofdrol. Ook deze productie staat weer aangekondigd als ‘prior to West End’. Met Finding Neverland in het achterhoofd, die ook op deze manier werd gepresenteerd ben ik erg benieuwd of deze het wel gaat halen (binnen afzienbare tijd).

WATER BABIES - A NEW MUSICAL ADVENTURE
24 APR - 17 MAY 2014

Directed by Ed Curtis, music by Chris Egan. Book and Lyrics by Ed Curtis and Guy Jones

Tom, our orphaned teenage hero, is framed for a crime he didn’t commit. In a desperate attempt to escape capture he is trapped on the edge of a waterfall. His only choice is to jump. Awakening in the depths of the ocean he encounters a whole new world of enchantment, danger and adventure.

Desperate to get back to the girl he loves Tom must brave underwater challenges in a world beyond his wildest imagination. Together with the unlikeliest of friends he embarks on a quest to find a way back to land. However he soon finds it’s not just his fate he holds in his hands, but also that of the mysterious and elusive gang of Water Babies.

It’s time for Tom to face his worst fears…it’s time to believe that anything is possible.

Inspired by Charles Kingsley’s much-loved novel, this spellbinding new production uses some of the most sophisticated special effects ever seen on stage.

Curve is delighted and proud to be chosen as the venue for the world premiere of this major new musical prior to opening in London’s West End.

Book your tickets now to be the first to see Water Babies and enter a breathtaking underwater world of magic and adventure in this funny, touching and unforgettable new musical.

West End star, Louise Dearman will lead the cast of this brand new musical.

Bron: http://www.curveonline.co.uk

  [ # 1 ] 16 January 2014 06:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Twee nieuwe namen zijn bekend gemaakt voor de cast van Water Babies: Lauren Samuels (BBC’s zoektocht “Over the Rainbow”, We Will Rock You) en Tom Milner (tv serie Waterloo Road).

“Waiting for You” zal één van de nummers in de show zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=rXaf-xi40Vk

  [ # 2 ] 17 January 2014 08:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Tom Milner was erg aangenaam in Soho Cinders. Leuk dat hij er weer een speelt.

  [ # 3 ] 17 January 2014 11:05 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik houd van de stemmen van Lauren en Louise, mooi nummer! Eens kijken of ik de mogelijkheid heb om in die periode naar Londen te gaan 😊

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 4 ] 17 January 2014 08:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Water Babies staat in het Curve theatre in Leicester…....

  [ # 5 ] 05 April 2014 09:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

https://www.youtube.com/watch?v=RLMJsL2-fws

  [ # 6 ] 10 April 2014 07:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

De trailer prikkelt wel de nieuwsgierigheid:
https://www.youtube.com/watch?v=S8l3ZkMxKoM

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 7 ] 05 May 2014 09:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Afgelopen weekend o.a. Waterbabies gezien in the Curve in Leicester. Een heerlijke avond uit en wat zijn we blij vanuit London de moeite te hebben genomen de 2 uur durende autotrip naar de vrij troosteloze stad Leicester te maken.

Waterbabies vertelt het verhaal van de jonge Tom (Thomas Milner), die verdacht wordt van een misdaad die hij niet gepleegd heeft, en via de goede fee Mrs D, (Mrs. Doasyouwouldbedoneby), gespeeld door Louis Dearman, een uitvlucht wordt geboden waarbij hij zijn vriendin Ellie (Lauren Samuels) verliest en in de onderwaterwereld van de Waterbabies belandt. Daar wordt hij door schade en schande wijzer, leert hij door te zetten en de juiste keuzes in het leven te maken.

In de Engelse media waren de reacties op deze voorstelling lauw te noemen. De special effects vielen tegen, de muziek bleef niet hangen, de inleiding op het verhaal was onduidelijk…...... Toch ging ik als altijd blanco de zaal in; critici kunnen zoveel zeggen, zij bepalen voor mij niet wat ik mooi of niet mooi vind. Recent hadden ‘ze’ nog van alles aan te merken op Stephen Ward, ik vond het echter een zeer interessante, mooie voorstelling. En zo kan ik genoeg voorbeelden opnoemen.
Daarnaast, het gaat hier simpelweg om een sprookje a la Wicked, the little Mermaid of Beauty and the Beast. Vanuit die invalshoek heb ik de voorstelling ook bekeken, een vergelijking met een ‘serieuze’ musical snijdt geen hout, al zit ook in dit sprookje natuurlijk wel een aantal boodschappen;  Het maken van de juiste keuzes in het leven bijvoorbeeld. .

Dan de cast. Thomas Milner had ik nog niet eerder gezien, hij beviel me wel. Heeft een goede heldere stem, wint je sympathie maar zou wat mij betreft iets minder theatrale gebaartjes met zijn armen en handen mogen maken. Maar zeker potentie gezien zijn op het oog jonge leeftijd.
Dan zijn liefde Ellie, gespeeld door Lauren Samuels. Altijd fijn om haar te zien spelen. Ze acteert leuk, een grappig accent en heeft een erg mooie stem. Haar solo’s waren prima en in HET duet met Louis Dearman spatte de kwaliteit van het podium. Tja, haar naam is daarmee al genoemd. Louis Dearman…... is fenomenaal. Ze speelt de goede fee die het verhaal aan elkaar praat en Tom van haar adviezen voorziet. Dearmans songs zijn prachtig en ze draagt met haar golden voice de show als een ware diva. Het gemak waarmee zij lijkt te zingen is ongelooflijk. Sinds ik haar zag in Wicked - een betere No good deed heb ik nimmer gehoord - ben ik helemaal fan van deze vrouw. De hoge verwachtingen maakt zij volledig waar en het publiek is zichtbaar en hoorbaar onder de indruk. Hier staat een enorme theaterpersoonlijkheid. 

Dan moet ik zeker nog een aantal belangrijke bijrollen noemen. Want Tom wordt in zijn zoektocht onderwater bijgestaan door 3 watervrienden: een zwaardvis, gespeeld door Tom Davey, een kreeft (Andy Gray) en een zeepaard (Samuel Holmes). Deze characters zijn prachtig gekleed, verplaatsen zich op ingenieuze rare fietsen en bedienen zich van een weergaloze humor in de vorm van allerlei woordgrappen en non verbale gezichtsuitdrukkingen. Ze zijn alle drie erg leuk, maar vooral Samuel Holmes steelt de show, heeft een geweldige timing en hij speelt niet grappig, hij IS het. Het publiek voelt dat aan en geniet met volle teugen. Wat een acteur! 
En dan moet er uiteraard ook nog een slecht heerschap zijn, en dat is in deze voorstelling een aal, gespeeld door Tom Lister. Ook in deze voorstelling blinkt de slechterik uit en is hij stiekem de favoriet van het publiek, al wordt hij bij het slotapplaus vanzelfsprekend uitgejoeld. De aal ziet er niet allleen prachtig uit, zijn vermogen om vijanden te ‘electrocuteren’ zorgt voor mooie special effects.

Tja, die special effects. Ik weet niet wat de critici verwachtten, maar ik vind een echte waterval over de voltallige breedte van het podium en het gebruik van 3d hologrammen, waardoor geprojecteerde mensen levensecht bewegen tussen de echte castleden, voor een musical in een regionaal theater vrij spectaculair!
Dit naast een mooi decor en prachtige belichting.

Is er dan helemaal niets waar van de kritiek? Nee, dat ook weer niet.  De karakters van de hoofdrollen worden niet heel erg uitgediept, je neemt als toeschouwer bepaalde zaken aan omdat ze verteld worden of heel duidelijk blijken uit het verhaal, maar de keuzes van een personage begrijpen vanuit de context is hier geen vanzelfsprekendheid. Dit zorgt voor een zekere afstand tot de personages, onvoldoende connectie.
Maar al met al gaat het hier om een nieuwe show met vele lichtpuntjes, welke door een enthousiast publiek op waarde worden geschat.

Waterbabies is nog een kleine 2 weken te zien in Leicester, de ticketprijzen zijn goed te doen en hoewel het 2 uurtjes van London is zijn de hotelprijzen een schijntje:-)

  [ # 8 ] 07 May 2014 01:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Een mooie recensie op WOS, een verdienstelijke score van 4 sterren!

http://www.whatsonstage.com/leicester-theatre/reviews/05-2014/water-babies-leicester-curve_34352.html?cid=homepage_news

  [ # 9 ] 10 May 2014 08:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De recensies zijn op een enkele uitzondering vrij negatief. Op Whatonstage staat een bloemlezing. Wel jammer want de productiefoto’s zien er erg mooi uit. Ik ben benieuwd wat het eventuele vervolg is voor deze nieuwe musical.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 10 May 2014 10:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Vandaag zowel de matinee als de avondvoorstelling gezien, beiden in een vol Curve Theatre met een staande ovatie bij het slotapplaus.

Ik vond de voorstelling op zich mooi, maar denk niet dat het de aankondiging “prior to West End” waar zal kunnen maken. Water Babies is gebaseerd op een kinderboek en alhoewel kinderboeken in het verleden tot mooie producties hebben geleid (Matilda bijvoorbeeld) is het verhaal van Water Babies te dun om er een echt ijzersterke voorstelling van te maken.

Tom Milner is erg aangenaam om naar te kijken en te luisteren maar Louise Dearman is toch degene die de voorstelling draagt en dat doet ze met verve. Een mooi duet met Lauren Samuels en (ook in de tweede akte) een prachtig nummer (ook visueel), “Open your Eyes”.

Leukste verrassing is het trio dat Tom (alhoewel hij het liever allemaal in zijn eentje doet) op zijn reis door het water begeleidt. Het samenspel tussen deze drie en de humor zijn echt goed, hun vervoersmiddelen fantastisch en hun kostuums geweldig. Samuel Holmes als zeepaardje Terrence levert een prima prestatie. Het trio zorgt voor de komische noot en evenwicht in de voorstelling.

De hologrammen die gedurende de voorstelling worden gebruikt zien er mooi uit en zijn functioneel, vooral wat betreft de rol van Kraken, de heerser van de oceaan. Ook de waterval aan het eind ziet er indrukwekkend uit.

Al met al een mooie productie waar zichtbaar veel geld en energie in is gestoken. Of er een vervolg in zit na bijna vier weken in The Curve is de vraag. We merken het snel genoeg. Het was in ieder geval wel de moeite waard om naar Leicester te gaan.