1 of 2 |  1 2 > 
Onder de Groene Hemel
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Bos Theaterproducties is verheugd musicalster René van Kooten toe te voegen aan de cast van de nieuwe musical Onder de groene hemel . Naast René spelen o.a. Thomas Cammaert, Anne-Mieke Ruyten, Sophie Velthuizen en Hanneke Last mee, onder muzikale leiding van Marcel de Groot met live band. De musical is van 29 januari 2015 tot en met 31 mei 2015 te zien in de Nederlandse theaters.

Inge Bos, directeur Bos Theaterproducties: “Ik ben bijzonder trots dat René ja heeft gezegd en dat hij onze geweldige cast komt versterken”.  René heeft getekend voor de rol van Jimmy, verteller en sturende kracht van de nieuwe musical, Koen van Dijk is verantwoordelijk voor de tekst en de regie.

Voor de voorstelling is een nieuw verhaal geschreven: een keurige gymnasiaste (Sophie Veldhuizen) ontmoet een vrijgevochten kunstenaar (Thomas Cammaert), de spil van een hippie-kolonie in het Amsterdamse Vondelpark. Hij streeft naar grote vrijheid in alles, zij zoekt naar nieuwe waarden in een wereld die op z’n kop staat. Centraal staat het schitterende oeuvre van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh, dat nog immer populair is bij jong en oud.

Boudewijn de Groot: “Een spannende aangelegenheid, ik ben ontzettend benieuwd. Aan de makers en de uitvoerenden zal het niet liggen. En aan de liedjes…”

René is momenteel te zien in de musical Jersey Boys. Onder de groene hemel gaat op 29 januari 2015 in première in Stadsschouwburg Haarlem. Dit zou de 70ste verjaardag van Lennaert Nijgh geweest zijn.

Poster

  [ # 1 ] 18 March 2014 05:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Spannend idee.. Fijn plaatje van René als hippie.
Ik heb er zin in!

Ik ben sowieso weg van het lef van Bos Theaterproducties!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 19 March 2014 11:34 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Ik dacht dat René in vaste dienst is bij Stage? Klopt het dat hij hier weg is?

  [ # 3 ] 19 March 2014 12:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Misschien wordt René een half seizoen uitgeleend aan deze producent? Gebeurt in voetbal ook, dus waarom hier niet? 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 19 March 2014 08:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat ook dat hij uitgeleend wordt. Heeft Stage ook wel eens met Pia Douwes gedaan.

Ik ben erg benieuwd naar de voorstelling. Boudewijn de Groot heeft prachtige nummers gemaakt. De poster vind ik wel een beetje te Hair.

  [ # 5 ] 20 March 2014 11:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

martijn-j - 19 March 2014 08:33 PM

De poster vind ik wel een beetje te Hair.

Klopt.. Maar ik ben ontzettend in een Hair-bui.. Dus dat doet ‘t ‘m juist voor mij.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 6 ] 21 April 2014 05:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Speellijst is inmiddels bekend!
http://www.bostheaterproducties.nl/default.asp?keuze=producties&productie=230&sub=speellijst&archief;=&season=next

  [ # 7 ] 06 August 2014 10:28 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Stanley - 19 March 2014 11:34 AM

Ik dacht dat René in vaste dienst is bij Stage? Klopt het dat hij hier weg is?

Dat klopt niet.
René is niet weg bij Stage.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 8 ] 15 August 2014 07:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Cast Onder de groene hemel voor het eerst samen op de bühne!

Nieuwe musical vertegenwoordigd in Musical Sing-a-Long

wanneer         zondag 31 augustus 2014 van 21:15 — 22:20 uur

waar               Museumplein, Amsterdam

De cast van Onder de groene hemel zingt mee in de jaarlijkse Musical Sing-a-Long tijdens de Uitmarkt. René van Kooten brengt, samen met onder anderen Thomas Cammaert, Sophie Veldhuizen en Hanneke Last, een medley van verschillende bekende liedjes van Boudewijn de Groot ten gehore. Dit is tevens de eerste keer dat de voltallige cast samen op het toneel verschijnt.

De Musical Sing-a-Long wordt begeleid door het Metropole Orkest en het publiek kan net als voorgaande jaren luidkeels meezingen. De Musical Sing-a-Long is live te zien op zondag 31 augustus 2014 vanaf 21:15 uur op Nederland 1.

Over de musical
In Onder de groene hemel vertelt hoofdpersoon Jimmy (René van Kooten) het verhaal van een op het oog onmogelijke liefde. We gaan terug naar Amsterdam in het woelige jaar 1969. Jimmy moet nog geboren worden. Zijn toekomstige ouders Barbara, een keurige gymnasiaste en Berend, een echte hippie, hebben elkaar zelfs nog nooit ontmoet. Jimmy zal in allerlei gedaanten en rollen opduiken om zijn ouders bij elkaar te brengen en te houden. Gaat hem dit lukken in het tijdperk van de vrije liefde…?

Het schitterende oeuvre van grootmeesters Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh, nog immer populair bij jong en oud, vormt de basis van de feel good musical. Hun bekende hits worden gespeeld door een live band onder leiding van Marcel de Groot. Koen van Dijk is verantwoordelijk voor de tekst en de regie, de choreografie is in handen van Daan Wijnands.

Onder de groene hemel staat vanaf 9 januari 2015 in de Nederlandse theaters en gaat op 29 januari 2015 in première in Stadsschouwburg Haarlem.

  [ # 9 ] 21 November 2014 05:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Als voorproef op Musicalworlds reportage over Onder de groene hemel eerst René van Kooten met Jimmy van Boudewijn de Groot.

De video is te zien onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 10 ] 22 January 2015 10:26 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Deze week deze show bezocht.
Ze sleutelen nog en iedereen kreeg een gratis programma, dit klopte niet met de lijn in de show omdat ze nu bijv eindigden met “Avond”, “Tante Julia” is bijv al geschrapt !

Los daarvan, eerste acte was erg sterk.
Meester Prikkebeen was enige nummer dat in deze setting niet uit de verf kwam.
Choreo van Mr President slaap zacht was geweldig met de instrumenten.

René is niet de leading man, Sophie en Thomas zijn dit ! Ook Hanneke heeft een goed aandeel in de show. Sophie, Thomas, Annemieke en Hanneke zijn nominatie waardig 😊:-)
Ensemble dames zijn erg ter ondersteuning.

Om het werk te moderniseren zou een CD meer dan terecht zijn.

Misschien wel de verrassing dit seizoen !!!!

  [ # 11 ] 30 January 2015 04:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht de première van Onder de groene hemel.

De recensie en het videoverslag zijn benaderbaar onder Artikelen.
De video is bovendien te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 12 ] 07 February 2015 10:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Kan me goed vinden in de recensie. Verhaallijn is flinterdun, maar de muziek is prachtig en ben daarom blij dat ik deze produktie heb gezien. Buiten de meest bekende nummers om, kende ik de muziek niet echt goed, aangenaam verrast door de nummers die ik niet kende.

  [ # 13 ] 08 February 2015 12:37 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Vanavond naar ODGH geweest in Leeuwarden. Verhaal is misschien niet heel diepgaand maar vond de liedjes erg leuk. Ook de cast weinig op aan te merken. Met beperkte middelen die ze hebben komt er veel op hen zelf aan.  Wordt door hen hard gewerkt. Bezoekers waren bij het verlaten van de zaal best positief. Wel jammer dat de zaal nog niet voor de helft gevuld was. Deze musical verdiende wel meer. Hoop dat dat nog komt…

  [ # 14 ] 08 February 2015 04:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik hoop voornamelijk op een kortingsactie.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 15 ] 14 February 2015 07:50 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteravond de show gezien in het Nieuwe Luxor. Qua zaalbezetting vraag ik me af waarom er voor 4 shows is gekozen in deze grote zaal. In het Oude Luxor was de zaal met dit aantal bezoekers bijna vol geweest en nu ziet het er uit als een half gevulde zaal.

In het begin moest ik ze direct betrappen op een historisch foutje. De naam Katholieke Universiteit Brabant bestaat pas sinds 1987. Voor die tijd was het de Katholieke Hogeschool Tilburg. Ze konden in 1969 dus blijkbaar 18 jaar vooruit kijken waar het gaat om het vervangen van Tilburg door Brabant ivm de afkorting.

Het meest gelachen heb ik om Jan in zijn rol van hippie. Bewondering heb ik voor Hanneke die regelmatig op klarinet meespeelde met de band. Meest indrukwekkend vond ik toch wel het door haar vertolkte lied waarbij ze zichzelf op gitaar begeleidde en er verder geen instrumenten werden bespeeld.

 1 2 > 
1 of 2