Musicals gone mad 2014
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De jaarlijkse musicalparodie Musicals Gone Mad komt alweer met een zesde editie naar het Luxor Theater. De hilarische voorstelling waarin alle musicals van het afgelopen seizoen op de hak worden genomen, heeft ditmaal als thema InDeWar. Want musicalminnend Nederland is ook in de war. Volgens aloude theaterwetten zou het publiek in de huidige zware tijden juist vrolijke shows voorgeschoteld moeten krijgen, maar in plaats daarvan bestaat het aanbod grotendeels uit zwaar dramatische shows over oorlog, ziekte en dood. Musicals Gone Mad is zondag 22 en maandag 23 juni te zien in het nieuwe Luxor Theater!

Tijdens Musicals Gone Mad worden bekende musicalnummers voorzien van nieuwe en scherpe teksten en kunnen personages uit verschillende voorstellingen elkaar zomaar ontmoeten. Het thema InDeWar heeft alles te maken met de vele zware dramatische shows die op dit moment te zien zijn in het theater en waar het publiek massaal op afkomt, dit in tegenstelling tot de natuurlijke behoefte aan vrolijke, luchtige voorstellingen in tijden van crisis. 

De cast bestaat uit Marleen van der Loo uit Love Story, Rein Kolpa uit The Sound of Music, Cinthia de Neef uit All Shook Up — Love Me Tender, Tessa Sunniva van Tol uit The Little Mermaid, Carolina Mout uit Beauty and The Beast, Maarten Smeele uit Jersey Boys en Jorge Verkroost uit Ciske de Rat.
Om het allemaal nog verwarrender te maken is de zesde editie van Musicals Gone Mad dit keer te zien in het nieuwe Luxor Theater in plaats van het oude Luxor Theater.

Locatie:  nieuwe Luxor Theater          
Datum:  zo 22 en ma 23 juni 2014
Aanvang:  zo 19.00 uur, ma 20.00 uur  
Prijs:  Vanaf € 21
Meer info:  http://www.luxortheater.nl/94-1153-Musicals-Gone-Mad

Kaarten voor de voorstelling via http://www.luxortheater.nl of aan de kassa van het theater, 010 - 484 33 33. De kassa is van ma t/m za telefonisch bereikbaar van 13.00 tot 18.00 uur, en geopend op ma t/m za van 16.00 tot 18.00 uur.

  [ # 1 ] 22 June 2014 08:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vanavond geweest en veel gelachen, maar mijn serieuze kant kwam ook aan zijn trekken toen bijvoorbeeld Marleen de begintonen van “Wat Neem je mee” uit Love Story inzette (gevolgd door de cast). En ook Tessa, ik snap niet dat we haar na TLM achter de geraniums hebben geplaatst, of in de wachtkamer, het is hoe je het wilt noemen. En last but not least, Maarten Smeele, Joop mag blij zijn met zo’n alternate Frankie!

Musicals Gone Mad voor de eerste keer in het grotere Nieuwe Luxor, en dat was even wennen voor de cast (gespeeld!) maar wel serieus voor het geluid. Ik zou graag het script eens helemaal lezen, want af en toe miste ik (op rij 1) toch wel wat woorden, ik kon lang niet alles verstaan.

Vooraf had ik twijfels of in het 6e jaar MGM het ging waarmaken, maar dat is zeker gelukt. Vraag me alleen af of er volgend jaar weer een nieuwe editie komt, want diverse producties van komend jaar kwamen al voor het voetlicht en vorig jaar bij MGM kon ik al boeken voor deze editie, maar nu is er voor volgend jaar juni nog geen voorstelling gepland (maar dat kan nog komen).

  [ # 2 ] 22 June 2014 08:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Vandaag lekker kunnen lachen om de geweldige hoeveelheid onzin die weer bij elkaar is verzonnen. Bij de opening werd stilgestaan bij de verhuizing naar het Nieuwe Luxor. Bij het begin van de 2e acte was er ruimte gemaakt voor 1 van Nederlands grootste musicalsterren, althans volgens hemzelf: Jack van Gelder. Aan het einde ging het erover dat de drukstbezochte shows over oorlog gaan en bewegende tribunes hebben. Hierbij werden al dan niet letterlijk de volgende shows benoemd: 14-18, Soldaat van Oranje, War Horse, Anne en die andere die ook in de oorlog speelt: Sound of Music. Na het slotapplaus nog een uitsmijter met muziek uit SvO met een klein stukje Les Miserables erin.

Met het gevaar dat ik een show vergeet, hierbij een lijstje met welke shows de klos waren:
Jersey Boys
Sonneveld
Tick Tick Boom
Love Story
Sister Act
Hij Gelooft in Mij
Little Voice
Little Mermaid (inclusief verwijzing naar onderwater pruik)
War Horse/My Little War Pony
Sound of Music
Soldaat van Oranje

edit: Yentl (of het voorlopig niet doorgaan ervan) vergeten

[ Gewijzigd: 23 June 2014 10:35 AM by Ikduz ]
  [ # 3 ] 22 June 2014 09:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Hoe lang duurt deze voorstelling ongeveer?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 4 ] 22 June 2014 09:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Madelonne - 22 June 2014 09:31 PM

Hoe lang duurt deze voorstelling ongeveer?

2 uur 40 minuten incl. pauze (voorstelling begon wat later zo’n 10 minuten die zijn hierbij meegerekend).

  [ # 5 ] 22 June 2014 10:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Thanx, ik ga morgen en dan kan ik mijn terugreis enigszins een beetje plannen.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 6 ] 23 June 2014 06:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Na een paar jaar gezien te hebben en me vooral geergerd aan het slappe niveau van de ‘humor’in de voorstellingen,  heb ik het een paar jaar overgeslagen. Dit jaar maar weer eens proberen, dankzij ander theater en voetbal. Ben benieuwd of ik de tweede akte ga meemaken,,,,

  [ # 7 ] 23 June 2014 09:50 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Ik ben gisteren geweest en vond het op zich wel een leuke gezellige avond maar om eerlijk te zijn vond ik het wel 1 van de minste sinds jaren, ik heb niet zo hard moeten lachen als normaal.

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 8 ] 23 June 2014 07:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

@Ikduz je bent iig Frozen vergeten… Mocht deze ooit als musical naar Nederland komen, is Tessa Sunniva wat mij betreft een goede kandidaat voor Elsa 😉
En Billy Elliot (viel samen met Little Voice), plus een verwijzing naar Moeder ik wil bij de Revue…
En volgens mij waren Jack Van Gelder en Sister Act ook verwijzingen naar The Passion 😉

[ Gewijzigd: 23 June 2014 08:51 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 9 ] 23 June 2014 08:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En ook te zien of genoemd:
- Tovenaar van Oz;
- Jungle Book;
- Flashdance (de waterscene);
- The Passion/JCS (stukje over Jack); )edit Madelonne was met net voor
- Les Mis;
En natuurlijk 50 Tinten, allen waren gekleed in iets grijs.

  [ # 10 ] 23 June 2014 09:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

En dan ook nog De Kleine Blonde Dood.
En als we het over alleen noemen hebben waren er ook nog Cyrano en The Phantom en Wicked 😉

[ Gewijzigd: 23 June 2014 10:21 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 11 ] 24 June 2014 06:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En 3 musketiers als gebaar. Volgens mij zijn ook een hoop grote Scheveningen-shows genoemd zoals AIda, maar goed. Ik weet niet of het noemen van een show zo interessant is.

De voorstelling viel me mee dit keer. Misschien door de lage verwachting, maar ik heb me over het geheel genomen wel vermaakt.  Dat was de laatste keer (3 of 4 jaar geleden wel anders. Jammer dat de sterkste stukken, wat mij betreft Sonneveld en Yentl, zo vroeg in de voorstelling zaten.
Het geheel blijft in mijn ogen wat scherpte missen. Hoogtepiunten zijn tovh voooral daar waar zelfspot aan de orde komt, zoals Carolina Mout die (oa door Marjolijn Touw)  steeds favoriete rollen mist. Sommige nummers duren te lang, en ander werk is te slap, zoals de opening Jersey Boys. Sommige imitaties, zoals die van Simone Kleinsma door Marleen van der Loo vond ik erg goed. Tessa showt wat een geweldige zangeres ze is (en terechte winnaar Doorbraak vorig jaar). En Maarten heeft iets wat hen ook wel heel groot zou kunnen maken.