1 of 20 |  1 2 3 >  Last ›
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Hallo!

Ik was net op de site van Billy Elliot aan het kijken naar de cast etc. en al zag ik een link naar de site van Stage. Dus ik denk, goh dat is lang geleden dat ik op die site heb gekeken en ik klik erop, kom op de homepage en ik schrik direct: Zie ik 3 vakjes staan met producties waarvan er 1 gaat stoppen. Meteen denk ik aan een aantal jaren terug waren er 7/8 producties (incl. aankondigingen en shows zoals van André van Duin en Simone Kleinsma) vermeld stonden en Stage dus een breed aanbod had, nu is dat minimaal. Voor dit seizoen is geen tour en zijn er vanaf 2015 twee open einde shows die nou niet voor iedere provincie even goed bereikbaar zijn. Dus bij mij speelde al snel de vraag: Gaat het nog wel goed met Stage? Zo weinig shows die bovendien relatief duur zijn en niet de naam hebben waarvoor men vanuit Maastricht of Leeuwarden snel naar Utrecht/Scheveningen toe komt. Het lijkt mij een neerwaartse spiraal waar ze in zijn beland, of ben ik te zeer aan het doemdenken? Wat denken jullie?

  [ # 1 ] 29 August 2014 07:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat ze wel moeten. Musicals zijn minder populair in Nederland dan tien jaar geleden, dus ze kunnen geen vijf producties per seizoen meer brengen. Dan is het het goedkoopst om alleen de eigen theaters te vullen.

  [ # 2 ] 29 August 2014 10:56 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Vergeet niet dat War Horse, onder de naam Joop van den Ende Theaterproducties, ook deel uitmaakt van Stage Entertainment. Er is dus wel een tournee productie.

  [ # 3 ] 29 August 2014 11:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

War Horse wordt door meerdere producenten gebracht met steun van de Van den Ende Foundation, maar wordt niet geproduceerd door Joop van den Ende Theaterproducties

  [ # 4 ] 30 August 2014 09:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

In de mail die ik afgelopen week van Joop v.d. E. Theaterproducties kreeg, staat overigens dat JETP ook War Horse produceert, al is de werkelijkheid volgens mij anders.

Hoe dan ook, vanaf begin 2015 zijn er maar twee vaste (musical) voorstellingen. In ieder geval is er geen musical die toert. Dat is minder dan het jaren is geweest in Nederland, in het buitenland, vooral Duitsland, doet Stage het nog wel erg goed.

  [ # 5 ] 30 August 2014 11:42 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja, het is minder, maar ik kan me ook nog herinneren dat hier een aantal jaar geleden veel topics stonden over een overload aan musicals, dat de markt te vol was, etc. Dat werkte ook al die kortingsacties in de hand. Musicals zijn inderdaad minder populair, de markt wás toen overvol, toen SE 7 of 8 producties had, en daar hebben ze zich nu aan aangepast. Ik denk niet dat dat per se betekent dat het slecht gaat met het bedrijf, tijden zijn gewoon veranderd en daar zijn zij in mee gegaan.

  [ # 6 ] 30 August 2014 04:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Ik hoop dat ze bij minder producties per seizoen dan veel meer gaan focussen op de kwaliteit van de producties die ze wel brengen. En niet alleen aan de producties maar ook aan de commercials, website e.d.
Als ik naar het Duitse promotie materiaal kijk ziet dat er stukken beter uit dan hier in Nederland.

  [ # 7 ] 29 October 2014 01:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Joop van den Ende theaterproducties heeft vandaag wat plannen voor de toekomst bekend gemaakt:

De oorlogsroman De tweeling van Tessa de Loo wordt een muzikale theaterproductie. Ilse DeLange en gitarist-producer JB Meijers, die ook al samenwerken in The Common Linnets, werken aan de songs. De planning is de musical volgend jaar uit te brengen, zeventig jaar na de bevrijding. Eerder werd De tweeling al met succes verfilmd (ruim 700.000 bezoekers), met Tekla Reuten en Ellen Vogel in de hoofdrollen. Daarbij was Janine van den Ende betrokken als medesponsor.

Brigitte Bardot musical - Al vorige jaar kondigde Joop van den Ende aan te werken aan een musical over het leven van Brigitte Bardot, geschreven door Frank Ketelaar en Kees Prins, die ook verantwoordelijk waren voor de Hazes-musical Hij Gelooft in Mij. “Het script is klaar. We zijn bezig met de muziekinpassingen”, liet Van den Ende in november 2013 in de talkshow van Eva Jinek weten. Wanneer de musical in première gaat kan hij nog niet zeggen. “Het kan nog een jaar, twee jaar duren.”

Happy Birthday - Happy Birthday is een originele Nederlandse musical gemaakt door het team achter Ciske de Rat, Petticoat en Moeder, Ik Wil Bij De Revue, over de turbulente jaren ’80 in Nederland. Het is een familie drama met relativerende humor tegen de achtergrond van de cultuur clash tussen autochtone en allochtone Nederlanders.

Anna de musical - Anna, de musical is een nieuwe biografische musical over het leven en werk van een van Nederlands meest geliefde schrijfsters, Annie M.G. Schmidt, gebaseerd op de succesvolle biografie van de hand van Annejet van der Zijl. Het fascinerende verhaal van een vrouw die omschreven werd als een ‘heldin in woorden, niet in daden’. Uiteraard komen de bekende liedjes die Annie M.G. Schmidt onsterfelijk maakten terug in deze productie.

John Kraaijkamp Story - De John Kraaijkamp Story is het ware verhaal achter een van Nederlands meest beroemde theater en televisie komieken, zijn kleurrijke leven kende vele successen, maar hij werd ook geplaagd door onzekerheden en alcohol-misbruik. Wie was de man achter het exceptionele talent, die al tijdens leven een showbusiness-legende was geworden?

Niet alle titels spreken mij persoonlijk aan maar ik vind het een positieve ontwikkeling, zoveel nieuw Nederlands product.

Ook de volgende titels werden aangekondigd, al lijken die meer gericht op de internationale markt:

Havanna Dreams is een nieuwe musical over het ontstaan van de Cubaanse muziek, in Havanna. Het verhaal wordt verteld tegen de achtergrond van de politieke ontwikkelingen in Cuba en de opkomst van Fidel Castro. De voorstelling wordt ontwikkeld door een internationaal creatief team.

Mrs. Mandela, the musical is intrigerende verhaal over de vrouw achter de legende. Winnie Mandela is een van de meest controversiële personen in de recente geschiedenis — een vrouw die zich inzette voor vele doelen, maar die zelf het onderwerp van controverse werd. Zowel beschuldigd, verraden als geliefd, is haar leven een politiek liefdesverhaal van gerechtigheid, liefde, hoop en overleving.

Bron: http://www.musicaljournaal.nl/de-komende-twee-jaar-nieuwe-musicals-ontwikkeling-bij-joop-van-den-ende/

[ Gewijzigd: 30 October 2014 07:53 PM by 0 ]
  [ # 8 ] 30 October 2014 08:48 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

DvW1407 - 29 October 2014 01:50 PM

Happy Birthday - Happy Birthday is een originele Nederlandse musical gemaakt door het team achter Ciske de Rat, Petticoat en Moeder, Ik Wil Bij De Revue, over de turbulente jaren ’80 in Nederland. Het is een familie drama met relativerende humor tegen de achtergrond van de cultuur clash tussen autochtone en allochtone Nederlanders.

Oke, dus we hebben nu de jaren ‘30/‘40 (Ciske), de jaren ‘50 (Revue), eind jaren ‘50/begin jaren ‘60 (Petticoat), en straks de jaren ‘80. Volgen nog de jaren ‘60, ‘70 en ‘90? 😉 Zolang het ze lukt om het tijdsbeeld goed weer te geven vind ik het prima!

Leuk dat ze zoveel nieuwe plannen aankondigen, en inderdaad heel veel te maken met personen en periodes die specifiek Nederlands zijn. Ik kan me ook niet in ieder onderwerp vinden, maar de algehele ontwikkeling zie ik ook als positief.

  [ # 9 ] 30 October 2014 12:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Is dit een grap? Brigitte Bardot, Annie M.G. Schmidt, John Kraaijkamp, Winnie Mandela… Dan hebben we nog André Hazes, Sammy Davis Jr., Robert Long, Vincent van Gogh, Wim Sonneveld, Willem Ruis, Hannie Schaft…

Waar gaat het heen met de musical?  :ahhh:

  [ # 10 ] 30 October 2014 01:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Alleen hier staat dit persbericht ?
Ik denk dat Moeder ik wil wel goed loopt, ik denk dat die de zomer wel overleefd in het Beatrix (Na DD is dit niet meer gebeurt)

  [ # 11 ] 30 October 2014 01:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

sky14 - 30 October 2014 01:37 PM

Alleen hier staat dit persbericht ?
Ik denk dat Moeder ik wil wel goed loopt, ik denk dat die de zomer wel overleefd in het Beatrix (Na DD is dit niet meer gebeurt)

Nee, het komt hier vandaan: http://www.musicaljournaal.nl/de-komende-twee-jaar-nieuwe-musicals-ontwikkeling-bij-joop-van-den-ende/

  [ # 12 ] 30 October 2014 02:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Sndr - 30 October 2014 12:16 PM

Is dit een grap? Brigitte Bardot, Annie M.G. Schmidt, John Kraaijkamp, Winnie Mandela… Dan hebben we nog André Hazes, Sammy Davis Jr., Robert Long, Vincent van Gogh, Wim Sonneveld, Willem Ruis, Hannie Schaft…

Waar gaat het heen met de musical?  :ahhh:

Ik dacht dat ik de enige was die dit dacht. Heel leuk, maar ik zit niet te wachten op alleen maar musicals over (de biografie van) iemands leven. En als je het zo op een rijtje zet is het nog meer dan ik zo even kon bedenken.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 13 ] 31 October 2014 09:24 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja, dat viel mij ook wel op. Heel erg de focus op één persoon. Bij sommige kan ik me dat voorstellen, bij andere niet. Het is natuurlijk een makkelijke manier om een musical een thema te geven, en je kunt dan meteen uit het repertoire van die betreffende persoon liedjes halen (meestal zijn het artiesten). En het trekt mensen toch wel naar het theater.
Maar ik zou ook wel graag naast deze ‘biografieën’ musicals zien met een ‘gewoon’ verhaal. Een verzonnen verhaal, of een boek dat tot een musical is gemaakt, of wat dan ook. Daarom ben ik wel benieuwd naar ‘Happy Birthday’. De titel zegt nog niet zoveel, maar als het echt te vergelijken is met musicals als Ciske en Petticoat zal het nog lang niet slecht zijn!

  [ # 14 ] 31 October 2014 07:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het enige wat me echt een goed idee lijkt is De Tweeling. Happy Birthday kan wel wat worden, maar dat is afwachten. Ik zou wel iets aan die titel doen, want die is vreselijk nietszeggend. Een musical over Annie M.G. Schmidt kan leuk zijn, maar is ook wel heel makkelijk scoren. Ik zie dan liever een revival van een van haar musicals. Ik vind biografiemusicals ook meer bij Albert Verlinde passen.

  [ # 15 ] 09 September 2015 12:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb deze topic maar even gekozen om te reageren op het vroegtijdige stoppen van Billy Elliot en het wat magere resultaat van de vorige vier producties in het Circustheater.

Mary Poppins heeft het nog het beste gedaan met 569 voorstellingen, maar daar was dan ook een Op Zoek Naar aan vooraf gegaan dus heel veel promotie op televisie.

Opvolger Wicked had in 2011 een vliegende start met optreden op Singalong van Willemijn dat heel Nederland, tenminste voor diegenen voor wie Willemijn een nieuwe naam was, deed verbazen. En ook de première-rapportage van Life4You was niet mis: mensen die positief verdoofd door de pauzefinale van Willemijn naar de foyer kwamen in de pauze en daar vertelden dat ze zoiets nog nooit hadden gezien/gehoord. Uiteindelijk kreeg Wicked het in 2012 ook moeilijk - vakantiestop en tijdje alleen weekendvoorstellingen en stopte uiteindelijk net na de Kerstvakantie na 408 voorstellingen. Misschien werkte het introduceren van BN-ers in rollen wel averechts.

Sister Act scoorde net iets beter, een verhaal waarmee wij ons beter kunnen identificeren en Simone Kleinsma in de hoofdrol. Die trekt toch weer net wat meer (oudere, kapitaalkrachtige) mensen dan Chantal.

En dan Billy, ja aan de voorstelling zelf ligt het m.i. niet en ook de pers was enthousiast, al zou het misschien wel helpen als er een nummer inzat à  la Defying Gravity wat het erg goed zou doen bij promotie op TV. De achtergrond van het verhaal is erg Engels en dan ook nog in een redelijk depri periode waarin het bar slecht ging met het land. Maar ik vond de musical top.

Wat ook meespeelt is het succes van Soldaat van Oranje. Vele Nederlanders gaan slechts twee, één of eens in de twee jaar naar een musical, en dan is Soldaat favoriet. Daar heeft de rest gewoon last van.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 20