19 of 20 | ‹ First  < 17 18 19 20 > 
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 271 ] 16 August 2018 03:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Alexander. - 16 August 2018 02:20 PM
Laush - 13 April 2018 09:40 AM
jemar - 12 April 2018 09:32 PM

De algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland zegt in zijn hoofd met zeker vier nieuwe voorstellingen bezig te zijn, al vindt hij het nog te vroeg om met titels naar buiten te treden. “Het zijn veelal kleinschalige voorstellingen waar ik dolgraag mijn energie in wil steken, zoals ik eerder met veel plezier onder meer Piaf, De Kleine Blonde Dood, Ramses en Robert Long heb kunnen maken.”

Ik weet niet hoor, maar zijn die kleine voorstellingen juist niet succesvoller als ze door ‘t land reizen?

Dat antwoord is te vinden in hoe verschrikkelijk slecht het wel niet gaat met Was getekend Annie MG schmidt op dit moment. gisteren en voor de rest van de week is de zaal nog niets eens voor de helft gevuld.

Ik heb niet verder gekeken hoor, maar heeft het niet ook te maken met dat het nu vakantieperiode is?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 272 ] 16 August 2018 03:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Uhh.. Annie speelt niet eens.. Pas weer half September..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 273 ] 16 August 2018 03:44 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Elphie1984 - 16 August 2018 03:09 PM

Uhh.. Annie speelt niet eens.. Pas weer half September..

ehm oops. Maar…. Echt lekker loopt de kaarverkoop niet. En inderdaad vakantieperiode zal een rol spelen. Doch, The Lion king gaat wel nog aardig.

  [ # 274 ] 16 August 2018 03:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vrees dat het voorlopig nog niet afgelopen zal zijn met jukeboxmusicals. Tina verwacht ik inderdaad ook in Nederland en ik kan me voorstellen dat Stage ook interesse heeft in de musical over Donna Summer die nu op Broadway staat. Al is Duitsland misschien een logischer plek. Moulin Rouge zou ook een hit kunnen worden op Broadway en dan zal Stage die ook ongetwijfeld willen produceren. The Cher Show komt er ook nog aan.

Voor Scheveningen zullen Aladdin en Frozen ongetwijfeld in de wacht staan. Anastasia is ook aangekondigd. Misschien in het DeLaMar?

Het zou me overigens ook niets verbazen als Stage interesse heeft in de Nederlandse rechten van Harry Potter. Geen musical, maar wel een gegarandeerde hit lijkt me.

  [ # 275 ] 16 August 2018 03:58 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

martijn-j - 16 August 2018 03:47 PM

Ik vrees dat het voorlopig nog niet afgelopen zal zijn met jukeboxmusicals. Tina verwacht ik inderdaad ook in Nederland en ik kan me voorstellen dat Stage ook interesse heeft in de musical over Donna Summer die nu op Broadway staat. Al is Duitsland misschien een logischer plek. Moulin Rouge zou ook een hit kunnen worden op Broadway en dan zal Stage die ook ongetwijfeld willen produceren. The Cher Show komt er ook nog aan.

Voor Scheveningen zullen Aladdin en Frozen ongetwijfeld in de wacht staan. Anastasia is ook aangekondigd. Misschien in het DeLaMar?

Het zou me overigens ook niets verbazen als Stage interesse heeft in de Nederlandse rechten van Harry Potter. Geen musical, maar wel een gegarandeerde hit lijkt me.


Donna Summers? Drie keer raden wie daar de hoofdrol voor krijgt. Denk ook wel dat die nog eerder zal komen dan Tina. Die gaat als ik het goed had eerst nog naar Broadway en duitsland. Enige Jukebox musical die nog wel mijn interesse heeft. Vooral gezien het persoonlijke verhaal van Tina Turner. Raakt mij wel.

Moulin Rouge….. die zou ik zoooo graag willen zien. Denk ook wel dat Aladdin zal komen maar die speelt nog lang door in Stutgart en persoonlijk zit ik absoluut niet te wachten op Freek en Romy in Aladdin laat staan de zoveelste disney show. .Albert Verlinde is trouwens op werkbezoek geweest bij Frozen. Dus dat lijkt me ook een enorme optie. Voorstelling loopt naar verluid niet erg goed in Broadway, en dan kan het decor zo voor de nederlandse versie worden overgenomen.

Over Harry Potter: ben het er mee eens dat dat een enorme hit kan worden. Maar waar gaan ze dan in hemelsnaam die show opvoeren. Aan de ene kant lijkt me dit echt iets voor het Circus Theater. Maarja dat zal wel even een enorme stijlbreuk zijn. Anastasia in DeLaMar? Weet het niet. Hoe groot is dat decor?

  [ # 276 ] 17 August 2018 08:22 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Vier jaar geleden was AVE nog los van SE..
EN NU ?

Het is een aflopende zaak. Corruptie met mamma mia voordeelbonnen, understudy parade in the lion king, nieuw artwork met Simone als Annie !

Friesland, Groningen en Limburg raak je compleet kwijt door enkel nog shows in Amsterdam, Utrecht en Scheveningen te doen. Te ver, parkeren, automatisch lunch en evt. Diner , kaarten voor weekend zijn duurder maar Miep uit Makkum kan niet nadat ze van 07-15:30 in de verpleging heeft gewerkt naar Scheveningen voor the lion king.

De Graaf is slim met een Evita met daarin de Stage sterren vsn 10 jr geleden, Brigitte, René, Mariska, Bill, Joke en nu zelfs Alberts lieverdje Vajen! Sinds Albert Stage doet heeft Lone nooit meer een rol gedaan daar ! Terwijl ik haar juist in Billy Elliot, Annie, Ciske zag staan!

  [ # 277 ] 17 August 2018 08:55 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Helemaal met je eens Sky14! De Graaf doet het echt veel slimmer nu. Mooie producties met goede cast en op tournee. SE daarentegen begint steeds meer eigen glazen in te gooien

  [ # 278 ] 17 August 2018 08:55 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Als Limburger vind ik het totaal niet erg om tijd te maken voor een avondje of middag CT, DeLaMar of Carre. Laat staan dat ik het erg vind om er voor te reizen. Er zijn echter een aantal dingen -met de uitzondering voor Carré-, die inderdaad spelen bij stage.

Ten eerste: al die k*t revivals of jukeboxmusicals. Nummer 1 dat ik bijna niet meer ga.

Ten tweede: de prijskwaliteit verhouding qua zaalindeling. I mean realy?! Balkon loges zijn eerste rangs tickets! !! En ook andere plaatsen in vooral het circus en beatrix theater worden tot de eerste rang gerekend terwijl het vroeger tweede of zelfs derde rang kaarten zijn. Ik hoef absoluut niet voor een dubbeltje op de eerste of premium rang, maar dan graag wel op plaatsen die titel eerste of premium rang verdienen.

Ten derde: als het dan een musical is die een revival verdient heeft, word de productie telkens gereduceerd. Bij The Lion king gebeurde het, en ben bang dat het niet anders gaat zijn met Mamma Mia.

Betreffende het artwork van Annie, tja ik hou ook niet van acteurs op posters, maar wat wel een ding is, is dat er geen enkele alternate van Simone Kleinsma meer is. Mensen zijn dus gegarandeerd van Simone in de hoofdrol… Ik had meer moeite met bepaalde posters van The Bodyguard.

Dan even off-topic: ik vind op Evita na niet dat Dommelgraaf en Cornelissen het zoveel beter doet. Voor mij zijn orkestbanden een grotere taboe dan kleiner decor. En Evita -klassieker of niet- is feitelijk ook een revival.

[ Gewijzigd: 17 August 2018 09:04 AM by Alexander. ]
  [ # 279 ] 17 August 2018 09:57 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Alexander. - 17 August 2018 08:55 AM

Als Limburger vind ik het totaal niet erg om tijd te maken voor een avondje of middag CT, DeLaMar of Carre. Laat staan dat ik het erg vind om er voor te reizen. Er zijn echter een aantal dingen -met de uitzondering voor Carré-, die inderdaad spelen bij stage.

Ten eerste: al die k*t revivals of jukeboxmusicals. Nummer 1 dat ik bijna niet meer ga.

Ten tweede: de prijskwaliteit verhouding qua zaalindeling. I mean realy?! Balkon loges zijn eerste rangs tickets! !! En ook andere plaatsen in vooral het circus en beatrix theater worden tot de eerste rang gerekend terwijl het vroeger tweede of zelfs derde rang kaarten zijn. Ik hoef absoluut niet voor een dubbeltje op de eerste of premium rang, maar dan graag wel op plaatsen die titel eerste of premium rang verdienen.

Ten derde: als het dan een musical is die een revival verdient heeft, word de productie telkens gereduceerd. Bij The Lion king gebeurde het, en ben bang dat het niet anders gaat zijn met Mamma Mia.

Betreffende het artwork van Annie, tja ik hou ook niet van acteurs op posters, maar wat wel een ding is, is dat er geen enkele alternate van Simone Kleinsma meer is. Mensen zijn dus gegarandeerd van Simone in de hoofdrol… Ik had meer moeite met bepaalde posters van The Bodyguard.

Dan even off-topic: ik vind op Evita na niet dat Dommelgraaf en Cornelissen het zoveel beter doet. Voor mij zijn orkestbanden een grotere taboe dan kleiner decor. En Evita -klassieker of niet- is feitelijk ook een revival.

Evita krijgt een orkest !
Daarnaast vind ik het een schoffering voor het talent van Doris Baten dat ze niet meer in Annie zit. Ze moest halsoverkop een intern probleem oplossen en nu vertrekt ze .... Jammer !
Brigitte Heitzer kreeg op de Petticoat CD nog een nummer of twee, Doris Baten in Annie kreeg niks ... helemaal niks ! Zelfs geen Alternate premiere.

  [ # 280 ] 17 August 2018 11:58 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

MammaMia - 17 August 2018 09:57 AM
Alexander. - 17 August 2018 08:55 AM

Als Limburger vind ik het totaal niet erg om tijd te maken voor een avondje of middag CT, DeLaMar of Carre. Laat staan dat ik het erg vind om er voor te reizen. Er zijn echter een aantal dingen -met de uitzondering voor Carré-, die inderdaad spelen bij stage.

Ten eerste: al die k*t revivals of jukeboxmusicals. Nummer 1 dat ik bijna niet meer ga.

Ten tweede: de prijskwaliteit verhouding qua zaalindeling. I mean realy?! Balkon loges zijn eerste rangs tickets! !! En ook andere plaatsen in vooral het circus en beatrix theater worden tot de eerste rang gerekend terwijl het vroeger tweede of zelfs derde rang kaarten zijn. Ik hoef absoluut niet voor een dubbeltje op de eerste of premium rang, maar dan graag wel op plaatsen die titel eerste of premium rang verdienen.

Ten derde: als het dan een musical is die een revival verdient heeft, word de productie telkens gereduceerd. Bij The Lion king gebeurde het, en ben bang dat het niet anders gaat zijn met Mamma Mia.

Betreffende het artwork van Annie, tja ik hou ook niet van acteurs op posters, maar wat wel een ding is, is dat er geen enkele alternate van Simone Kleinsma meer is. Mensen zijn dus gegarandeerd van Simone in de hoofdrol… Ik had meer moeite met bepaalde posters van The Bodyguard.

Dan even off-topic: ik vind op Evita na niet dat Dommelgraaf en Cornelissen het zoveel beter doet. Voor mij zijn orkestbanden een grotere taboe dan kleiner decor. En Evita -klassieker of niet- is feitelijk ook een revival.

Evita krijgt een orkest !
Daarnaast vind ik het een schoffering voor het talent van Doris Baten dat ze niet meer in Annie zit. Ze moest halsoverkop een intern probleem oplossen en nu vertrekt ze .... Jammer !
Brigitte Heitzer kreeg op de Petticoat CD nog een nummer of twee, Doris Baten in Annie kreeg niks ... helemaal niks ! Zelfs geen Alternate premiere.

Heb je wel een punt mee. Maar toen Doris speelde was er geen foto op de posters. Wel de naam Simone Kleinsma. En Evita krijgt alleen een orkest omdat voorstellingen van Webber niet zonder mogen worden opgevoerd. Dat hoeft dus niet voor Kinky Boots of andere producties te gelden.

  [ # 281 ] 17 August 2018 01:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Weet je, wat dan dat interne probleem was dat Doris moest oplossen en waarom ze nu moet vertrekken?

  [ # 282 ] 17 August 2018 01:51 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Stanley - 17 August 2018 01:24 PM

Weet je, wat dan dat interne probleem was dat Doris moest oplossen en waarom ze nu moet vertrekken?

Nou ik heb het in februari nog gevraagd, en toen werd er gemeld dat Doris alleen opging als Simone Kleinsma uitviel. Maar waarom ze vetrokken is? I dont know.

[ Gewijzigd: 17 August 2018 01:57 PM by Alexander. ]
  [ # 283 ] 23 August 2018 03:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Stage Entertainment is verkocht aan mediabedrijf Advance

Stage Entertainment, het internationale theaterbedrijf van Joop van den Ende, is verkocht. Het Amerikaanse mediabedrijf Advance maakte bekend alle aandelen over te nemen. Van den Ende had nog een minderheidsbelang in Stage.
De theatermaker deed in 2015 al een groot deel van zijn bedrijf over aan investeerder CVC Capital Partners.

Advance is onder meer het moederbedrijf van uitgeverij Condé Nast, waar bekende merken als Vogue, Vanity Fair en Gentlemen’s Quarterly (GQ) onder vallen. Ook behoort Advance tot een van de grootste lokale mediabedrijven in de VS en bezit het een belang in tv-zender Discovery en Charter Communications.

Van der Ende spreekt van een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van het bedrijf dat hij in 1998 oprichtte. Hij zegt sterk te geloven in de toekomst van het muziektheater en verwacht dat Advance er voor zal zorgen dat Stage Entertainment nog vele jaren leidend blijft in deze branche. Een overnamesom werd donderdag niet genoemd.

Bron http://www.nu.nl

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 284 ] 23 August 2018 04:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ben benieuwd of Advance Stage Entertainment ook daadwerkelijk vooruit gaat helpen. We zijn in ieder geval verlost van de graaiers van CVC…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 285 ] 23 August 2018 04:12 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Alright…... Maar ik denk eigenlijk exact het zelfde als June. We zijn verlost van Cvc capital partners. Maar ja…. benieuwd wat de toekomst nu gaat zijn. HOPELIJK; minder revivals of jukebox prut. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn…. Maar wie weet.

‹ First  < 17 18 19 20 > 
19 of 20