1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
The Last 5 Years in M-Lab
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  112
Geregistreerd  2011-01-17

Ik lees op de facebook pagina van M-Lab dat ze eind deze maand The Last 5 Years gaan brengen! Dat wil zeggen, ze zoeken muzikanten… Weet iemand hier meer van? Zou echt te gek zijn! Ben heel benieuwd wie de rollen gaan spelen dan!

  [ # 1 ] 02 October 2014 08:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik had hier inderdaad al wat over gehoord… Maar binnen een maand is wel snel!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 03 October 2014 06:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Michelle van de Ven tweet:

Over 3 weken kom ik thuis en mag ik meteen diezelfde week een prachtige rol gaan spelen.. What a way to come back home! Binnenkort meer!

Kan dat iets anders zijn dan The Last Five Years? Je kunt die show redelijk repeteren zonder tegenspeler.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 3 ] 03 October 2014 09:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

M-lab haast zich om alvast bekend te maken dat ze dit gaan doen. Te zien van 30 oktober tot en met 3 november. Cast volgt maandag. Bron.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 03 October 2014 09:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik hoop dan dat dit de start is van het Jason Robert Brown festival en dat Jasons pareltje Parade dan eindelijk dit seizoen in première mag gaan. En Songs for a New World natuurlijk en misschien dat de M-Lab’s vrienden daarvoor kunnen zorgen!

Maar als Michelle in TL5Y staat kom ik zeker kijken.

  [ # 5 ] 03 October 2014 09:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Alleen: M-lab heeft toch maar één zaal? Zouden er dan enkele voorstellingen van de Britney musical worden geschrapt?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 03 October 2014 09:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  112
Geregistreerd  2011-01-17

Michelle zou wel te gek zijn in deze rol! Benieuwd naar de man ook ... Hoop stiekem op Freek Bartels of William Spaaij 😊

  [ # 7 ] 03 October 2014 10:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Britney is helemaal van het programma verdwenen. Ik vind dit echt de verkeerde ontwikkeling, Een musical programmeren die al meermaals professioneel te zien is geweest, en jaarlijks als studentenuitvoering wel ergens te zien is.. Als we zonodig Jason Robert Brown willen doen zijn er opties te over.

  [ # 8 ] 03 October 2014 10:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

en dit twitterde William;
Onverwachts een nieuwe rol spelen eind deze maand!! Heel blij mee en heb deze rol altijd al willen spelen! Later meer….....

  [ # 9 ] 04 October 2014 10:58 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2014-10-04

Jeroen - 03 October 2014 10:14 PM

Britney is helemaal van het programma verdwenen. Ik vind dit echt de verkeerde ontwikkeling, Een musical programmeren die al meermaals professioneel te zien is geweest, en jaarlijks als studentenuitvoering wel ergens te zien is.. Als we zonodig Jason Robert Brown willen doen zijn er opties te over.

Ik denk dat je iets te snel conclusies trekt nu. Het annuleren van de Britney musical en het programmeren van The last 5 years daarvoor in de plaats is geen strategische keuze. Sterker nog, het wegvallen van Britney is niet eens een keuze. Wij zijn heel trots dat het ons is gelukt om heel snel te schakelen en in iets meer dan een week toch nog een alternatieve productie op de planken te brengen met een supercast. Een hele mooie productie als je het ons vraagt die zeker binnen de visie van M-lab past om nieuw of onbekender materiaal te brengen.

  [ # 10 ] 04 October 2014 06:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik ben er heel content mee! Ben GEK op The Last Five Years!

De versie met Jim de groot stamt uit 2008 de versie met Ara was een jaartje eerder, toch?
Dat betekent dat het 6 jaar terug is dat deze show te zien is geweest. De Jantjes doet er minder lang over om terug te komen.

Afstudeervoorstellingen vind ik ‘niet mee te tellen’ in de keuze van een professioneel bedrijf.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 11 ] 04 October 2014 10:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

M-lab is in mijn ogen geen ‘professioneel bedrijf en moet dus ook geen getrede paden brengen. Ik verwacht gewoon eigen nieuwe producties (ook als ze niet goed blijken uit te pakken) en anders toch op z’n minst Nederlandstalige premieres van werk wat hier nog niet eerder te zien is geweest. Vond Joe als keuze destijds al zozo, en dat was dan nog echt een andere aanpak dan het origineel.

  [ # 12 ] 04 October 2014 11:41 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2014-10-04

Jeroen - 04 October 2014 10:40 PM

M-lab is in mijn ogen geen ‘professioneel bedrijf en moet dus ook geen getrede paden brengen. Ik verwacht gewoon eigen nieuwe producties (ook als ze niet goed blijken uit te pakken) en anders toch op z’n minst Nederlandstalige premieres van werk wat hier nog niet eerder te zien is geweest. Vond Joe als keuze destijds al zozo, en dat was dan nog echt een andere aanpak dan het origineel.

Nieuw materiaal moet geschreven worden en kun je dus niet heel last minute in de programmering schuiven. Soms dwingt een situatie je tot bepaalde keuzes. Wij zijn heel gelukkig met deze keuze die nogmaals heel goed in de missie en visie van Mlab past.

  [ # 13 ] 05 October 2014 08:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

“Vroeger”  kwam wij vaak en graag in het M-lab. We hebben er fantastische voorstellingen gezien, zoals Into the Woods, Urinetown en Spring Awakening.  En wat te denken van de concertante uitvoering van JCS! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Op enig moment - althans zo hebben wij het ervaren - “draaide de wind” en werd de programmering op musicalgebied voor ons steeds minder interessant. Waar dat aan ligt weet ik niet, laat anderen die vraag maar beantwoorden. Maar ik ben dolblij met The last 5 Years. Eindelijk weer iets om enorm naar uit te kijken. Een topkeuze wat mij betreft, we’ll be there!

  [ # 14 ] 05 October 2014 09:14 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2014-10-04

LondonMark - 05 October 2014 08:46 AM

“Vroeger”  kwam wij vaak en graag in het M-lab. We hebben er fantastische voorstellingen gezien, zoals Into the Woods, Urinetown en Spring Awakening.  En wat te denken van de concertante uitvoering van JCS! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Op enig moment - althans zo hebben wij het ervaren - “draaide de wind” en werd de programmering op musicalgebied voor ons steeds minder interessant. Waar dat aan ligt weet ik niet, laat anderen die vraag maar beantwoorden. Maar ik ben dolblij met The last 5 Years. Eindelijk weer iets om enorm naar uit te kijken. Een topkeuze wat mij betreft, we’ll be there!

Ik denk/hoop dat de wind opnieuw gedraaid is Mark. Tot snel in M-lab!

  [ # 15 ] 05 October 2014 12:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

LondonMark - 05 October 2014 08:46 AM

“Vroeger”  kwam wij vaak en graag in het M-lab. We hebben er fantastische voorstellingen gezien, zoals Into the Woods, Urinetown en Spring Awakening.  En wat te denken van de concertante uitvoering van JCS! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Op enig moment - althans zo hebben wij het ervaren - “draaide de wind” en werd de programmering op musicalgebied voor ons steeds minder interessant. Waar dat aan ligt weet ik niet, laat anderen die vraag maar beantwoorden. Maar ik ben dolblij met The last 5 Years. Eindelijk weer iets om enorm naar uit te kijken. Een topkeuze wat mij betreft, we’ll be there!

Dit is precies hoe het voor mij ook is. Ik heb zo genoten van Into the Woods, Spring Awakening, maar ook Sondheim in Songs (uberhaubt het sondheim festival) en natuurlijk Urinetown.
Wat ik zo mooi vind (vond) aan M-Lab: mooie shows die niet meteen voor het grote publiek geschikt zijn, in een klein setting brengen. Dat dan vervolgens getalenteerde, jonge theatermakers en gevestigde namen zich van hun kwetsbaarste kant laten zien in deze intieme setting maakt het nog specialer.
Morgen ga ik meteen boeken, The Last 5 Years is precies wat ik wil zien. En wat betreft Songs for A New World, daar is al een talentvol clubje mee bezig, dat zou zo geprogrammeerd kunnen worden toch? Succes en tot snel dus!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4