1 of 2 |  1 2 > 
the Wizard of Oz (België)
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2010-06-19

‘We’re off to see the wizard!’ — Het meest magische avontuur van dit seizoen.

Music Hall brengt compleet vernieuwde‘Wizard of Oz’

Komend seizoen, tijdens de Paasvakantie 2015, is in Capitole Gent en StadsschouwburgAntwerpen een volledig Vlaamse cast te zien in een gloednieuwe productie van ‘The Wizard of Oz’. De tijdloze musicalklassieker, gebaseerd op de verfilming uit 1939 met Judy Garland, werd in 2011 onder handen genomen door het legendarische musicalduo Andrew Lloyd Webber en Tim Rice, die er ook enkele nieuwe nummers voor schreven. De bekende personages zijn gebleven, net als de onvergetelijke, iconische momenten. Maar wie dacht dat hij ‘The Wizard of Oz’ door en door kende, krijgt dankzij deze nieuwe versie ook enkele verrassingen voorgeschoteld.

Klik je hielen drie keer, en ga mee op reis naar het magische land van Oz, waar je samen met het boerenmeisje Dorothy de Vogelverschrikker, de Laffe Leeuw en de Blikken Man ontmoet.

Ze trekken naar de Tovenaar van Oz, in de hoop dat die hun wensen kan vervullen. Maar tussen alle kleurenpracht en dolle vrolijkheid loert ook gevaar. De Boze Heks van het Westen en haar leger van gevleugelde apen zitten Dorothy en haar vrienden voortdurend op de hielen…


Deze opgefriste ‘The Wizard of Oz’, met nieuwe songs en scènes, is een onvergetelijk musicalavontuur voor de hele familie!

  [ # 1 ] 03 October 2014 08:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Music Hall gaat dit produceren toch? Want dan denk ik dat het zomaar eens iets zou kunnen worden… Studio 100-versie met Piet Piraat en Mega Mindy, geen Musical van Vlaanderen-versie met de vrouw van Stany Crets maar een versie met gewoon de beste mensen voor de rol. Ik heb verder niks tegen Ann Van den Broeck en Free Souffriau, overigens. Ik stem ook voor ianthe Tavernier.  :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 03 October 2014 02:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

June - 03 October 2014 08:31 AM

Music Hall gaat dit produceren toch? Want dan denk ik dat het zomaar eens iets zou kunnen worden… Studio 100-versie met Piet Piraat en Mega Mindy, geen Musical van Vlaanderen-versie met de vrouw van Stany Crets maar een versie met gewoon de beste mensen voor de rol. Ik heb verder niks tegen Ann Van den Broeck en Free Souffriau, overigens. Ik stem ook voor ianthe Tavernier.  :lol:

Blijkbaar werkt Stany toch wel mee aan deze versie, hij doet de vertaling als ik het goed heb.

  [ # 3 ] 03 October 2014 10:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

k heb het verschil tussen Music Hall en Musical van Vlaanderen niet echt kunnen ontdekken. En ik vind dat je Studio 100 tekort doet met je opmerking. Mega Mindy en Piet Piraat doen het bijvoorbeeld uitstekend in 14-18.

  [ # 4 ] 04 October 2014 10:14 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het gaat dan ook niet over of ze het wel of niet goed doen, het gaat me meer over dat je de cast dan al bij de aankondiging (voor een deel) kan voorspellen. Alsof de beste mensen voor een bepaalde rol dan alleen bij Studio 100 zitten…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 24 October 2014 08:30 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2010-06-19

De regie van de Vlaamse en Franse versie is in handen van Jeremy Sams, de gereputeerde regisseur van de originele West End-productie. De legendarische Arlene Phillips verzorgt de choreografie. Stany Crets boog zich over de Nederlandse vertaling.
Met grote trots kunnen we nu al enkele hoofdrollen voor deze spectaculaire productie bekendmaken.

De cast

Sara Gracia Santacreu speelde eerder ‘The Mistress’ in ‘Evita’ waarvoor ze genomineerd was op de Vlaamse Musicalprijzen als Aanstormend talent, Liesl in ‘The Sound of Music’, in ‘Dans der Vampieren’ en Liesje in ‘Het ijskristal van Snowakije’.
Op tv was ze te zien in onder meer ‘GOGOGO’, ‘Skilz’, ‘On Tour’, ‘Binnenstebuiten’, ‘Familie’ en ‘Danny Lowinski. Samen met Marianne Carlier en Anne Van Opstal vormt ze het zangtrio The Sailorettes.

 
De rollen van boerenknecht Hunk en de Vogelverschrikker die op zoek gaat naar een brein, zullen in goede handen zijn bij Nordin De Moor. Hij won een Vlaamse Musicalprijs voor beste bijrol als Patsy in ‘Spamalot’ en was naast het ensemble vaak te zien in de rol van Lord Farquaad in ‘Shrek, de musical’. Nordin verleent ook zijn medewerking aan ’14-18’, waarin hij geregeld te zien is als Deprez. Andere voorstellingen op zijn palmares zijn onder meer ‘Oliver!’, ‘Annie’, ‘Grease’ en ‘Beauty and the Beast’.
Hij speelde ook de rol van Smee in de UK-toer van ‘Peter Pan, The Never Ending Story’. Hij zal binnenkort met deze productie ook naar Singapore afreizen.

Ann Van den Broeck mag Sara het vuur aan de schenen leggen als de ‘Wicked Witch of the West’.
Alle theaterrollen van Ann opnoemen, is onbegonnen werk. Recent schitterde ze als Marie-Antoinette in de gelijknamige openluchtmusical en als boze stiefmoeder in ‘Assepoester, het tamelijk ware verhaal’. Ze won Vlaamse Musicalprijzen voor haar vertolkingen in ‘Merrily We Roll Along’ en ‘The Last Five Years’, en speelde keizerin Sissi in de musical ‘Elisabeth’.
Ook tv is Ann niet vreemd. Ze was te zien in ‘Thuis’, ‘Spoed’, ‘Witse’ en ‘Zone Stad. Momenteel staat ze op de set van de nieuwe Vlaamse film ‘Lee & Cindy C.’.

Deborah De Ridder is in deze voorstelling Anns complete tegenpool als de goede heks Glinda.
Deborah won in 2009 het VTM-programma ‘Op zoek naar Maria’, wat haar de hoofdrol opleverde in ‘The Sound of Music’. Daarvoor speelde ze mee in onder meer ‘Daens’, ‘Grease’, ‘Kuifje: De Zonnetempel’ en ‘Rembrandt, de musical’.
Ze vertolkte de hoofdrol in ‘Domino’ en was Tzeitel in ‘Anatevka’. Deborah toonde haar veelzijdigheid ook in de solomusical ‘Tell me on a Sunday’ en in ‘Oliver!’, en was Eliza Doolittle in de openluchtmusical ‘My Fair Lady’. Op tv speelde ze rollen in onder meer ‘Familie’, ‘Ella’, ‘David’ en ‘Zone Stad’.


Ik moet toch zeggen dat ik hier best enthousiast over ben!

[ Gewijzigd: 24 October 2014 09:01 AM by Musicalfan1983 ]
  [ # 6 ] 24 October 2014 07:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Allez, daar moeten we al niet meer naar toe.
*Zucht*

Blijf die vriendjespolitiek daar toch verschrikkelijk vinden.
Nuja, andere producenten doen dit ook. Maar in hun geval is het de laatste jaren gewoon erg duidelijk geworden dat de vrouw van .... overal in moet nu mijnheer baas is.

Ze kunnen nooit een innovatief casten.

Als Judas theaterproducties er niet was was musical op professioneel vlak toch echt wel dood in Vlaanderen.

  [ # 7 ] 25 October 2014 04:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

De rolinvulling van de heksen was te verwachten en deze keuzes vind ik dan ook zéér jammer. Hoewel ik tot enkele jaren geleden ‘pro’ Ann vdB was begint ze mij tegenwoordig steeds meer te irriteren en wordt ze (naar mijn mening) niet gecast voor rollen die haar passen maar enkel omdat ze een bekende naam is/was en omdat ze de vriendin van… is.
Om Sara Gracia Santacreu te casten als Dorothy vind ik dan weer een verassende keuze en maakt me wel nieuwsgierig.
Of ik naar deze productie ga kijken valt nog af te wachten, misschien eerst afwachten tot er meer bekend is.

[ Gewijzigd: 25 October 2014 04:10 PM by jonahke ]
  [ # 8 ] 26 October 2014 05:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Sorry, maar ik moet toch even reageren op de opmerking dat Ann alleen gecast zou worden vanwege haar naam en vriendin van! Heb Ann inmiddels in verschillende rollen gezien en zij is gewoon echt fantastisch! Ze verrast mij steeds weer.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 26 October 2014 08:56 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2011-08-12

😖

[ Gewijzigd: 26 October 2014 04:05 PM by wonderlandavenue ]
  [ # 10 ] 16 February 2015 04:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Vanmiddag las ik op Facebook dat alle voorstellingen zijn geannuleerd.
Er zou nog info volgen ...

http://www.stadsschouwburg-antwerpen.be/nl/kalender/2014-2015/the-wizard-of-oz

  [ # 11 ] 16 February 2015 05:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik heb vernomen dat dit niet wegens tegenvallende kaartverkoop is, maar door productionele problemen. Blijkbaar zag de crew deze annulatie al enige tijd aankomen, maar mogen ze over de ‘ware aard van de zaak’ niet communiceren.

  [ # 12 ] 16 February 2015 06:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jaajaa… 🙄

Waarom proberen ze het überhaupt nog in Vlaanderen?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 13 ] 16 February 2015 07:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Volgens mijn bronnen zouden ze deze voorstelling binnen een jaar wél terug naar België brengen.

  [ # 14 ] 17 February 2015 03:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

De BV’S die Music Hall aanbracht, zullen wellicht niet goed genoeg geweest zijn voor de crew vanuit Londen. Ik vond het al vreemd dat er nog geen BV met toeters en bellen was aangekondigd als ‘the wizard’. Voor mij hoeft deze productie niet terug te keren naar Vlaanderen. Musical is hier (op een paar amateurgroepen en Judas theaterproducties) dood.

  [ # 15 ] 17 February 2015 03:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Denk dat de aangekondigde cast niets met de annulatie te maken had. Blijkbaar waren een problemen tussen de Franse producent en MusicHall.

 1 2 > 
1 of 2