Mary Poppins UK tour 2015-2016
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Erg blij dit te zien. Wil graag deze show in het Engels zien!

Musical Mary Poppins is being revived for a UK tour, opening at Leicester Curve in October.

The production, which was co-created by Cameron Mackintosh and has a book by Julian Fellowes, will open at Curve on October 13.

It will then tour to venues including Bristol Hippodrome, the Bord Gais Energy Theatre in Dublin, the Palace Theatre in Manchester, and the Mayflower Theatre in Southampton. More venues are to be announced.

Mackintosh said: “It’s hard to believe that it is already 11 years since Mary Poppins landed on the London stage. I’m delighted to be bringing her back to the UK and for the first time to Dublin, after spreading her magic around the world. Since we originally staged the production we have found even more magical ways to stage this timeless tale and I’m sure you will find our new Mary practically perfect in every way.”

The show has a score by Richard M Sherman and Robert B Sherman, with additional music and lyrics by George Stiles and Anthony Drewe.

The tour will be directed by Anthony Lyn, with choreography by Geoffrey Garratt and musical supervision by Stephen Brooker.

It is produced Mackintosh and Thomas Schumacher for Disney Theatrical Productions.

Mary Poppins originally ran in the West End from 2004 to 2008, directed by Richard Eyre with co-direction and choreography by Matthew Bourne.

http://www.thestage.co.uk/news/2015/mary-poppins-fly-2015-uk-tour/?utm_content=buffer06a74&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

  [ # 1 ] 27 February 2015 07:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Altijd al een zwak gehad voor de musicalversie van ‘Mary Poppins’ al verbleekt de aangepaste versie nog altijd bij de originele Londense versie

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 27 February 2015 09:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ken alleen de Nederlandse versie. Ik heb deze 3 keer gezien.

Hoe verschillend is het origineel? Het huis is aangepast en ook Temper, Temper.

  [ # 3 ] 27 February 2015 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De originele Londense versie was een stuk groter en imposanter dan de versie van ‘Mary Poppins’ met het uitklapbare huis van de familie Banks die tegenwoordig de blauwdruk lijkt te zijn voor huidige en toekomstige producties. 

Het huis aan Cherry Tree Lane kwam van het achtertoneel naar voren schuiven en vulde bijna de hele toneelopening in het Prince Edward. De kinderkamer en het dak kwamen uit de toneeltoren naar beneden om het huis te complementeren. Als het huis op het achtertoneel stond kwam de set met de kinderkamer naar beneden. En als ik het me goed herinner kwam de set met de keuken uit de toneelvloer omhoog.

Later in Londen zijn destijds de veranderingen voor Broadway doorgevoerd waarbij een aantal scènes zijn aangepast. Hoewel er destijds wel een try-out periode in Bristol is geweest is het gezien de schaal onmogelijk of in ieder geval te duur om met het origineel te kunnen touren.

Hoewel de nieuwe versies zeker wel de sfeer van het oorspronkelijke design ademen was het toch altijd weer een magisch moment als het huis van de familie Banks naar voren kwam schuiven. Een beetje hetzelfde effect als het huis van Norma Desmond in de originele Sunset Boulevard.

[ Gewijzigd: 27 February 2015 02:53 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 21 October 2015 06:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Afgelopen zaterdagavond deze voorstelling gezien in Curve Theatre, Leicester. Dat hing nog even aan een zijden draadje door een lekke band en 2.5 uur wachten langs de M1, maar gelukkig kwam het toch nog goed…
Dit is een prachtige reizende productie. Natuurlijk is het decor minder groots dan al eerder in dit topic omschreven, maar voor een reizende productie vind ik het heel mooi. Decor, decordoeken en projecties zorgen samen met belichting voor heel mooie plaatjes. Inderdaad is er het uitschuifhuis en jammer is daarbij wel dat als je vooraan zit de bekabeling van de decorstukken goed zichtbaar is. Net als de opening in Mary Poppins’ tas, de kabels waaraan MP en Bert zelf gehangen worden en de lijntjes aan de vliegers. Dat verstoort enigszins de magie hoewel ik het niet echt hinderlijk vind. Het is een beetje de keerzijde van altijd vooraan willen zitten…
Dan de cast. Matt Lee is een leuke Bert die de sympathie van het publiek snel weet te winnen. Ik zag deze voorstelling eerder alleen enkele keren in Scheveningen hetgeen me deed terugdenken aan de Bert die William Spaaij neerzette. Spaaij nam het publiek meer mee in de wereld van MP, als een soort gids die je door het verhaal leidt en met een natuurlijk komisch talent, hetgeen ik bij Matt Lee wat minder terugzag. Maar los van deze vergelijking is de performance van Lee gewoon goed. Goede stem, nonchalant spelend, geinig accent (Australie).
Dan in de rol van Mary Poppins Zizi Strallen, een van de zeer succesvolle zusjes Strallen: m.i. perfect gecast, de ster van de avond. Gouden stem, danst geweldig, beweegt gracieus en acteert ijzersterk. Mysterieus, eigenzinnig, resoluut, grappig, Strallen beheerst deze rol nu al (try out) tot in haar vingertoppen.  De chemie met de kids, die krachtig zingen en heel ‘natuurlijk’ spelen,  is groot. Haar vertolkingen van Practically Perfect en A Spoonful of Sugar zijn een streling voor de zintuigen. Strallen geeft de indruk zich als een vis in het water te voelen en dat straalt af op het publiek, die haar met een langdurig ovationeel applaus beloont.

Overige castleden ook dik in orde met een een speciale vermelding voor Penelope Woodman, die als Miss Andrew de verpersoonlijking van het kwaad is. Brimstone and Treacle is meesterlijk, wat zet zij deze rol duivels neer. Altijd leuk om dan de reacties uit het publiek bij het slotapplaus te horen…..

Tenslotte nog leuk te vermelden dat Yves Adang als Neleus en dance captain prominent aanwezig is.

Al met al is en blijft Mary Poppins een heerlijke avond feel good musical, met Supercali… en Step in time als absolute hoogtepunten.  Maar ook het Feed the Birds (Grainne Renihan) en Being Mrs Banks (Rebecca Lock) worden prachtig uitgevoerd. En wat is het dan een kers op de taart dat je hem in de originele taal mag bekijken!

[ Gewijzigd: 21 October 2015 06:34 AM by MarkZ ]
  [ # 5 ] 21 October 2015 08:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Heerlijk verslag Mark! 😊 Ga ik er toch weer voor vallen.. :p

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)