1 of 2 |  1 2 > 
Love Never Dies naar Hamburg
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Love Never Dies is vanaf herfst 2015 in Hamburg te zien ...

Die Fortsetzung von Andrew Lloyd Webbers Welterfolg feiert im Herbst Deutschlandpremiere im Stage Operettenhaus in Hamburg

Hamburg, 24.02.2015

DAS PHANTOM DER OPER ist das erfolgreichste Musical aller Zeiten. Erfolgskomponist Lord Andrew Lloyd Webber erzà¤hlt nun die bewegende Geschichte in einer faszinierenden Fortsetzung des Musicals weiter: LIEBE STIRBT NIE. Im Herbst 2015 wird sie im Stage Operettenhaus Deutschlandpremiere feiern.

Die umjubelte Inszenierung von LOVE NEVER DIES unter der Regie von Simon Phillips und in der Ausstattung von Gabriela Tylesova wurde von Kritikern und Zuschauern gleichermaàŸen geliebt, als sie 2011 in Australien Premiere feierte. Seitdem wurde sie in Melbourne, Sydney und Tokio aufgeführt und die preisgekrönte DVD-Aufnahme hat weltweit die Herzen vieler Fans berührt.

Das australische Kreativteam hat sich nun wieder vereint, um diese besondere Fassung zum ersten Mal in Europa auf die Bühne zu bringen, in der Musicalmetropole Hamburg. LIEBE STIRBT NIE besticht mit den eingà¤ngigen Melodien aus der Feder von Andrew Lloyd Webber, einem 30-köpfigen Ensemble, über 300 aufwà¤ndigen Kostümen und einem prachtvollen Set — stilecht in Szene gesetzt von dem Schein tausender Lichter.

Die Geschichte beginnt zehn Jahre nach seinem Verschwinden aus dem Pariser Opernhaus. Das Phantom ist in ein neues Leben nach New York entflohen und lebt hier nun mitten unter den lauten Fahrgeschà¤ften und Freak Shows auf Coney Island, dem Jahrmarkt der Neuen Welt. Doch noch immer sehnt es sich nach seiner einzig wahren Liebe und seinem musikalischen Zögling, Christine Daaé. Angelockt von einem mysteriösen Impresario kommen Christine, ihr Mann Raoul und deren junger Sohn für einen groàŸen Auftritt nach Coney Island. Doch dann nimmt das Drama seinen Lauf, von dem Christine dachte, dass es lange vorüber sei.

“Ich bin sehr erfreut, dass Simon Phillips Inszenierung von LIEBE STIRBT NIE nach Hamburg kommen wird”, sagt Andrew Lloyd Webber. “Das ist wirklich eine der besten Produktionen, die ich je von einem meiner Werke gesehen habe.”

„DAS PHANTOM DER OPER hat die Musicalwelt geprà¤gt wie kein anderes Stück und ist nach wie vor ein groàŸer internationaler Publikumsliebling. In seiner mit Spannung erwarteten Fortsetzung là¤sst Andrew Lloyd Webber das Phantom weiter leben. Für ihn selbst und alle Phantom-Fans weltweit ging mit LOVE NEVER DIES ein Traum in Erfüllung. Für die deutsche Erstaufführung hà¤tten wir keinen passenderen Ort als das Stage Operettenhaus, auf der Hamburger Amüsiermeile Reeperbahn, finden können“, so Uschi Neuss, Geschà¤ftsführerin von Stage Entertainment Deutschland.

Der Vorverkauf für LIEBE STIRBT NIE ist ab sofort eröffnet.

[ Gewijzigd: 24 February 2015 11:36 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 25 February 2015 03:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Fan-tas-tisch nieuws. Ohja, ticket voor een zaterdagavond, premium… 160 euro.  Maar goed, volgend voorjaar kun je in Hamburg dus naar EN Love Never Dies en Aladdin. Niet gek.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 2 ] 27 February 2015 07:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ook zeer verheugd met dit nieuws ... Ondanks alle tekortkomingen heb ik nog altijd mooie herinneringen aan het origineel in het Adelphi Theatre Dat wordt een weekend in Hamburg 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 09 July 2015 10:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De IJslandse tenor Gardar Thor Cortes gaat de titelrol vertolken in ‘Liebe Stirbt Nie’. Meer info over hem via de link alsmede zijn versie van ‘So sehr fehlt mir dein Gesang’

Stage Entertainment

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 13 August 2015 10:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De rest van de cast is inmiddels ook bekend.

Rachel Anne Moore (Christine) Yngve Gasoy Romdal (Raoul)  Masha Karell (Mme Giry) Ina Trabesinger (Meg Giry)

Mathias Edenborn wordt alternate Phantom en cover voor Raoul, Jazmin Gorsline de alternate Christine.

Als Fleck zijn gecast Lauren Barrand en Sandra Maria Germann, als Squelch Paul Tabone en Jak Allen Anderson als Gangle.

Bericht Stage Entertainment

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 13 August 2015 10:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

In het ensemble onze Nederlandse Stef van Gelder (Dogfight - Ordinary Days)!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 6 ] 09 October 2015 09:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Net terug van de Mitarbeiter Preview. Wat is dit toch een briljante set. Na het zien van de DVD was ik zà³ benieuwd hoe het er in het theater uit zou zien, dat ik serieus heb overwogen de reis naar Australië te maken. In het Operettenhaus werkt het wel wat claustrofobisch, maar ik heb genoten van ieder changement.

Hoofdrollen zingen stuk voor stuk fantastisch. Alleen het feit dat het van origine alle drie geen Duitsers zijn stoort af en toe in het spel. Maar hier heb ik ook de makke dat ik destijds Ramin Karimloo, Sierra Bogges en Joseph Millson in London heb gezien en die hebben zo’n onuitwisbare indruk achter gelaten. Ik weet niet welke Gustav speelde, maar diep respect voor de mensen die die jongetjes hier in Duitsland (met de bizar strenge regelgeving) klaar hebben weten te stomen. In het begin wat onzeker, maar ook hier: wat een stem!

Ik hoop van harte dat de productie een beetje gaat lopen hier. De zaal was in ieder geval bijzonder enthousiast (directe staande ovatie!). Maar goed, het publiek bij een Mitarbeiter Preview is doorgaans wat enthousiaster dan normaal.

[ Gewijzigd: 09 October 2015 09:21 PM by S7rin ]
  [ # 7 ] 10 October 2015 12:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Klinkt geweldig en ben erg benieuwd ! Alleen eerst nog een reisje Hamburg plannen 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 11 October 2015 03:11 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2015-05-20

ik heb de derde try out gezien afgelopen vrijdag. Prachtige musical, die ik ook al in Londen heb gezien. Er werd inderdaad heel mooi gezongen, alleen vond ik dat Christine en de phantom nog wat ongemakkelijk acteerden, maar dat zal zeker beter worden als ze meer spelen. De kleine Gustav speelde voor de eerste keer en deed het erg goed, mooie stem, toch heel erg knap van die kleine kinderen, want het is een grote rol. Het decor is groots, de kleding kleurrijk. Mijn Duits is slecht, dus ik was wel blij dat ik de musical al kende van Londen en de dvd, maar ik kon het goed volgen. Dit is trouwens voor het eerst dat ik reageer op dit forum, dus het is puur zoals ik het heb beleefd. Maar zeker de moeite waard om naar Hamburg te gaan!

  [ # 9 ] 11 October 2015 06:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Leuk om de positieve reacties te lezen. Heb een zwak voor deze voorstelling, heb hem in Londen met veel plezier 2 keer gezien en intens genoten hoewel ik me herinner dat de reacties behoorlijk wisselend waren.
Zijn er nog aanpassingen doorgevoerd?

  [ # 10 ] 12 October 2015 12:23 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik herkende in ieder geval de muziek van Beauty Underneath niet meer terug. Is volgens mij een nieuw nummer voor geschreven. Vond het een verbetering.

  [ # 11 ] 16 October 2015 02:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

EPK ‘Liebe Stirbt Nie’ Indrukwekkend !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 12 ] 11 November 2015 10:41 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Das Phantom: Gardar Thor Cortes
Christine Daaé: Jazmin Gorsline
Raoul: Yngve Gasoy-Romdal
Madame Giry: Masha Karell
Meg Giry: Ina Trabesinger
Fleck: Sandra Maria Germann
Squelch: Paul Tabone
Gangle: Jak Allen-Anderson
Dirigent: Bernhard Volk

Op dinsdag 10 november bezocht ik met grote verwachtingen de Duitse versie van ‘Love never dies’. Na het zien van de versie in Londen met Ramin Karimloo en Siërra Boggess en de versie uit Australië — weliswaar op dvd — was ik erg benieuwd om de vernieuwde versie live te zien. Op voorhand gewacht tot er een kortingsactie was en hoewel die in Duitsland schaars zijn heb ik toch een mooie korting van 25 euro kunnen versieren. Toch kost een ticket op dinsdagavond nog steeds 117 euro. Of het dat waard is laat ik in het midden. Een live orkest is zeker een pluspunt en bovendien zit in dit theater toch een 15 man in de orkestbak. De score van Andrew Lloyd Webber verdient deze kost, het maakt de beleving alleen maar intenser. Tot hier mijn pleidooi (en teleurstelling) voor een opwaardering in Vlaanderen en Nederland van de muzikale beleving bij een musical die dit nodig heeft.

Het Stage Operettenhaus ligt aan de Reeperbahn, een straat waarop je — vooral ’s avonds — kan flaneren tussen bruine kroegen, kitscherige gokruimtes en hoerige bars en seksshops. Niet meteen de meest gezellige buurt om een avondje theater mee af te sluiten. Gelukkig staat enkele honderden meters verder de kerstmarkt al opgesteld en biedt dit wel nog een leuke kans tot navieren.

Want reden om te vieren is er des te meer. De productie is volwassen geworden. Ze loopt als een sneltrein en geen moment zit je op je uurwerk te kijken. Excuus, ik heb één moment een blik geworpen op m’n horloge: 18:30:44, de Duitsers houden van pünktlichkeit.

De opening is een showstopper. Na vijf minuten heeft de Phantom je in zijn macht. Je begrijpt onmiddellijk wat zijn probleem is en hoe getormenteerd hij achterblijft zonder Christine. Gardar Thor Cortes zingt de ziel uit zijn lijf in ‘So sehr fehlt mir dein Gesang’. Het applaus dat erop volgt laat duidelijk merken dat noch zijn Ijslandse afkomst noch zijn accent iets aan zijn prestatie afdoet. Wat me wel opviel tijdens de show is het overtollige speeksel dat Phantom niet weggewerkt krijgt. Ik veronderstel dat dat te maken heeft met het masker en het bijhorende schmink- en plakwerk maar dat zorgt er wel voor dat het mondvocht welig tierend in het rond vliegt. Hoewel ik het zelf ook wat vreemd vond, enkele reacties uit de zaal vond ik wat overdreven. Het maakt mijn respect voor de tenor alleen maar groter, hij à­s Phantom, ook in zijn acteren en bewegingen.

Een contrast met zowel Christine, Raoul als Madame Giry. Waar Christine nog wat emotie probeert te tonen lijken voor de twee andere slechts één emotie haalbaar: “mijn speelgoedje werd afgenomen en daar ben ik nu even heel boos/teleurgesteld over”.  Raoul is —speelt- een kwal. Vanaf het moment dat hij het schip verlaat en zich op de kade presenteert merk je dat hij absoluut niet meer de man is op wie Christine verliefd werd tien jaar geleden. Die indruk zal hij de hele show blijven opwekken. De noten die hij zingt zijn juist, echter ze klinken erg onnatuurlijk en zijn niet mooi. Zijn gezichtsuitdrukking past bij zijn acteerprestatie: zuur. Ofwel heeft hij deze rol écht onder de knie — sympathie had ik helemaal niet voor hem/zijn personage — ofwel had hij een slechte dag (of is hij verkeerd gecast?). Idem dito voor Madame Giry: ze zingt oké maar krijgt op geen enkel ogenblik sympathie bij het publiek. à‰én moment weet ze mij te verrassen: wanneer Raoul zich afvraagt of Christine niet wist dat ze door Mister Y werd gehaald en ze hem daar terecht op zijn naïviteit wijst.

Ina Trabsinger zet een mooie Meg Giry neer. Ze zingt heel natuurlijk en heeft een mooi stemgeluid. Ze danst ook nog eens vloeiend en doet me beseffen dat die rol eigenlijk best zwaar is. Scenes als ‘Alles was euch gefà¤llt’ en ‘Badenixe’ zetten haar talent alleen maar meer in de kijker. Dat ze daar even buiten adem van is, is absoluut te begrijpen en past ook perfect in het verhaal en de situatie.

De teleurstelling van de avond is Jazmin Gorsline als Christine.. Ze zingt fantastisch maar acteert ondermaats. Geen enkel moment geloof ik dat ze onder de indruk is door Phantoms list om haar naar Coney Island te halen, zijn verlangen,... Het lijkt haar —ondanks dat ze het tegenovergestelde zingt- koud te laten. Was ze dan slecht? Helemaal niet, ze zingt haar solo ‘Liebe stirbt nie’ fantastisch maar van een Duitse productie had ik algemeen betere acteerprestaties en meer charisma verwacht. Geen platte uitdrukkingsloze personages.

Gustave wordt gespeeld door Ruben en hij doet dat erg goed. Wat ouder dan de tienjarige jongen die hij speelt maar dat vormt geen probleem. Wat een moeilijke partijen, zowel zangtechnisch als ritmisch, maar hij doet het uitstekend.

De verschillen met de Australische versie zijn klein. Hoewel ‘The beauty underneath’ stevig werd aangepast kan ik er wel aan wennen. Het klinkt nu ineens wat meer Webber en toont in ‘Wo die schönheit sich verbirgt’ dat Phantom en Gustave meer delen dan op het eerste gezicht lijkt. Verder zijn er een paar uitgebreidere scènewissels maar die zijn misschien weggeknipt op de dvd. Alleszins gaat alles erg vlot en ondertussen worden we telkens getrakteerd op een mooi intermezzo van het orkest. Speciale vermelding toch voor de Entr’acte muziek. Het brengt je zo terug in de sfeer van de show en geeft het publiek de kans om zijn waardering uit te drukken in een enthousiast applaus voor de dirigent en zijn muzikanten. Heerlijk!

Het scenebeeld is fantastisch, net zoals op de dvd. Om de paar minuten ziet het toneel er (helemaal) anders uit. Het lijkt allemaal wel wat kleiner maar hoe compact het er ook uitziet, het past perfect en is minutieus ingepast in het theater. In die beleving zit je met de neus op de bühne en beleef je alles van kortbij. Enig nadeel hieraan is dat je bij de eindscène wel alle zwakke punten ziet. Dat Gustave vastgehaakt zit met een veiligheidsclip en ze moeite hebben om hem daarvan los te maken ziet toch wat vreemd. Wat me deze keer ook echt opviel is hoe eenvoudig het schot zijn doel raakt zonder teveel spoilers weg te geven. Er komt helemaal geen bloed aan te pas terwijl sommige handen worden bekeken als bebloed en vies. Het zal wel een bepaalde reden hebben. De acteerprestatie van Phantom maken het allemaal goed!

Heb ik een mooie avond gehad? Zeker! Met dank aan Phantom en het orkest. Ik zie de show graag terug binnen enkele maanden als iedereen wat meer op elkaar is ingespeeld en hopelijk wat meer diepgang en gelaagdheid in zijn of haar personage heeft gevonden. Anders hoop ik vurig op een andere cast (met uitzondering van Phantom en Meg Giry).

Bedankt Gardar Thor Cortes, je hebt me laten geloven dat liefde blijkbaar nooit sterft…

  [ # 13 ] 12 November 2015 03:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Fijne review, heb er een prima beeld bij gekregen, dank. Doet me zeker overwegen naar Hamburg af te reizen. LND heeft in Londen destijds 2x grote indruk gemaakt en ik vind deze sequel zelfs interessanter dan….
Jammer dat de cast niet helemaal voldeed(in tegenstelling tot London), zeker als je op een dinsdagavond na aftrek korting 117 euro kwijt bent,  dat is tamelijk bizar te noemen..

[ Gewijzigd: 12 November 2015 03:38 AM by MarkZ ]
  [ # 14 ] 26 April 2016 12:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Op de homepage kun je het eerste deel terugvinden van het interview wat ik had met Nederlander Stef van Gelder en Vlaming Pieter Casteleyn. Beiden maken deel uit van het ensemble van Liebe Stirbt Nie

  [ # 15 ] 02 May 2016 06:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ook deel 2 is inmiddels terug te lezen.

 1 2 > 
1 of 2