1 of 2 |  1 2 > 
Petticoat (TV-serie)
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De oerhollandse musical Petticoat, met Chantal Janzen in de hoofdrol, krijgt een televisieserie.
Dat vertelt Janzen donderdag bij RTL Boulevard. De serie komt mogelijk bij de KRO terecht.

Petticoat vertelt het verhaal van Pattie Jagersma uit Winschoten die wereldberoemd wil worden en de provincie Groningen verruilt voor een muzikale carrière in Amsterdam.

Janzen volgde voor de rol van Pattie Groningse les en leerde met een geloofwaardige noordelijke tongval te spreken.

Bron: Nu.nl

[ Gewijzigd: 26 March 2015 08:36 PM by martijn-j ]
  [ # 1 ] 26 March 2015 07:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Chantal is in elk geval niet in de serie te zien. Dat zegt ze net op Twitter…

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 2 ] 26 March 2015 10:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Goh, een verhaal dat geschreven is om het talent van Chantal Janzen heen, wat in het theater werd opgevoerd, gevolgd door een succesvolle tv-serie die eveneens als onderwerp ‘gewoon mens uit de provincie wil ster worden’ behandelde (Moeder ik wil bij de revue) en nu - bijna 4 jaar later komt dat eerste terug als tv-serie, zonder Chantal Janzen.

Ben ik de enige die dat mosterd na de maaltijd vindt?

Quote van RTL Boulevard: ““t Schaep is zo’n succes en de KRO is in gesprek om dit ook te doen met Petticoat, de musical”
‘t Schaep is toch een volstrekt andere serie dan het verhaal van Petticoat? Compleet ander genre, ander format (plots van 45 minuten, waar liedjes bij worden gezocht).
Wat een rare vergelijking?

[ Gewijzigd: 26 March 2015 10:34 PM by Quin ]
  [ # 3 ] 27 March 2015 07:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als dit betekent dat jong, voor het grote publiek onbekend musicaltalent een kans krijgt in deze serie te spelen en daarna ook in musicals mag spelen in plaats van de huidige tv-sterren, dan kan die serie voor mij niet vroeg genoeg beginnen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 04 April 2016 09:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Het gaat er echt komen! Met Abbey Hoes in de hoofdrol.

http://www.show.nl/video/clips/2016/primeur-abbey-hoes-muzikale-televisieserie-petticoat/

  [ # 5 ] 05 April 2016 07:22 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik ga in ieder geval kijken!

  [ # 6 ] 05 April 2016 07:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoop dat het script dan wel wat beter wordt uitgewerkt voor de serie. Petticoat was natuurlijk een eersteklas niemendalletje. En dat de serie niet te veel ‘tegenwind’ krijgt 😉

  [ # 7 ] 05 April 2016 08:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Dat lijkt me voor een serie wel essentieel ja, haha! Maar volgens mij gaan ze best wel wat veranderingen aanbrengen, zo speelt Freek in ieder geval al een andere rol dan in de musical. Verder doen Hajo Bruins, Kay Greidanus, Anneke Blok, Marlijn Weerdenburg en Martijn Fischer mee.

  [ # 8 ] 05 April 2016 08:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Het is natuurlijk wel een mooie kapstok om vele leuke liedjes in te kunnen stoppen van vroeger. Ik vind het een leuk idee. En Abbey Hoes? Natuurlijk een prachtige verschijning. Ik ben wel nieuwsgierig.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 9 ] 05 April 2016 12:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Tja, snap de keuze op zich wel… Lekker voortborduren op de voorspelbare trends: Nederlands, nostalgie, gezellige liedjes enz.

Ik vind alleen Abbey nogal overgewaardeerd… Zo saai en voorspelbaar qua mimiek en intonatie. En dan natuurlijk weer: “Ik ben niet echt een zangeres, maar ik vind zingen wel heel leuk…” Er zijn genoeg andere dames die wel heel goed kunnen acteren én zingen toch?

  [ # 10 ] 05 April 2016 02:47 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Rogier, de rol die Freek speelde in de musical, zal gespeeld worden door Jason de Ridder (nu te zien in Theater Terra’s Koning Arthur).
Kay speelt Willem (de rol van Mike Weerts in de musical) en Martijn Fischer is Fred (de rol van Kees Boot).
Freek zal de rol van Maurice spelen. Die Marcel Visscher in de musical speelde (ik zie een parallel :p )

http://www.showbizznetwork.nl/website/kro-ncrv-maakt-serie-van-musical-petticoat/

  [ # 11 ] 05 April 2016 03:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Had al zo’n idee dat het dan mogelijk de rol van Maurice zou zijn die Freek zou gaan spelen. Vind het wel leuk! *Pakt meetlint er vast bij* 😉

  [ # 12 ] 05 April 2016 08:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Jammer dat er geen musicalacteurs behalve freek zijn gecast. Zal Marlijn de rol van Wilma spelen?

Chantal is toch veel te oud voor een puber uit de provincie, dus heel logisch dat zij de rol niet speelt.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 13 ] 06 April 2016 10:26 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb echt nog nooit van die Abbey gehoord…wat is haar achtergrond dan?

  [ # 14 ] 06 April 2016 10:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

IngeG - 06 April 2016 10:26 AM

Ik heb echt nog nooit van die Abbey gehoord…wat is haar achtergrond dan?

Zij is actrice. Ze heeft aan de Amsterdamse Toneelschool gestudeerd en een paar jaar terug een Gouden Kalf gewonnen. Doet voornamelijk films en televisie.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 15 ] 06 April 2016 10:47 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ah oke. Ik vind het verder wel leuk nieuws trouwens! Hoop inderdaad dat ze van het script iets moois maken, met wat inhoud. Dan kijk ik hier zeker naar uit!

 1 2 > 
1 of 2