Carrie
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Voor iedereen die deze maand in Londen is; Ga naar Carrie! (Southwark Playhouse)

Zojuist teruggekomen van deze productie en ik ben echt blown away.
De cast is stuk voor stuk ontzettend goed, de staging was heel tof gedaan, en het theater draagt hier zeer goed aan bij (soort M-lab achtig theater).
En voor de mensen die Carrie kennen; Er is bloed, en die scene is echt episch! 😊

Kan het iedereen aanraden!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 1 ] 03 May 2015 12:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ah mooi mooi, volgend weekend zijn wij er bij. Vind de muziek geweldig en al veel moois teruggevonden op you tube. Hoe vond je Evelyn Hoskins? Sinds Spring Awakening haar niet meer gezien, ben heel benieuwd naar haar ontwikkeling.

  [ # 2 ] 03 May 2015 06:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

LondonMark - 03 May 2015 12:10 AM

Ah mooi mooi, volgend weekend zijn wij er bij. Vind de muziek geweldig en al veel moois teruggevonden op you tube. Hoe vond je Evelyn Hoskins? Sinds Spring Awakening haar niet meer gezien, ben heel benieuwd naar haar ontwikkeling.

Heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vond haar ontzettend goed. Haar hele presence als Carrie is op sommige momenten echt heel creepy, en haar stem… Wauw! Maar vond eigenlijk iedereen goed, zeker de grotere rollen; Sue, Gymlerares, en de moeder erg sterk!
Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden, hoop ‘t hier te lezen 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 3 ] 03 May 2015 09:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

hmm, ik ben deze week in Londen. Kun je aan de box office kopen? Of is t uitverkocht?

  [ # 4 ] 03 May 2015 11:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Judaz - 03 May 2015 09:25 PM

hmm, ik ben deze week in Londen. Kun je aan de box office kopen? Of is t uitverkocht?

Niet zeker maar ik denk eigenlijk dat t niet allemaal uitverkocht is 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 5 ] 12 May 2015 08:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Zaterdagmiddag de matinee van Carrie gezien. Mijn hooggespannen verwachtigen zijn volledig waargemaakt. Waanzinnige “kleine” voorstelling in het Southwark Playhouse. Ik blijf het herhalen, wat weet dit soort theaters in London toch keer op keer bijzondere voorstellingen te programmeren.

Carrie vertelt het verhaal van buitenbeentje Carrie White, die tijdens haar jeugd heen en weer geslingerd wordt tussen de enorme pesterijen op school en de overdreven beschermdrift van haar godsdienst waanzinnige moeder. Als Carrie beseft over bovennatuurlijke krachten te beschikken, zet zij die in om het haar omgeving betaald te zetten, met als hoogtepunt de ingrijpende beruchte bloedscene en wat daarop volgt.

Carrie wordt gespeeld door de briljante Evelyn Hoskins. Ik zag haar in 2009 voor het laatst live in Spring Awakening (zucht, alweer zo lang geleden maar wat staat de laatste voorstelling nog helder op mijn netvlies als de dag van gisteren….) en was benieuwd naar haar ontwikkeling.  Buiten de spotlights heeft Hoskins sinds die tijd in diverse producties gestaan en heeft ze ook in Amerika aan haar carriere gesleuteld. Het resultaat mag er zijn. Hoskins blijkt uitstekend in staat de hoofdrol te dragen. Allereerst een prima stem, die de hele show moeiteloos overeind blijft. De klankkleuren in haar stem passen bij haar verschillende emoties en gemoedstoestand. Dan haar spel. Hoskins speelt Carrie niet, zij IS Carrie. Wat een fantastisch staaltje casting. Door haar voorkomen kan ze moeiteloos een jong, onzeker, wereldvreemd grijs muisje spelen, een hopeloos slachtoffer van de talloze pesterijen op haar school en de geestelijke onderdrukking van haar moeder.Ik begrijp dat ze vaker voor de rol van weirdo wordt gecast, zo las ik in een interview met haar, en dat verbaast me niets. Datzelfde voorkomen (Evelyn heeft m.i. een bijzondere gezichtsuitstraling) zorgt ervoor dat ze de creepy Carrie net zo gemakkelijk lijkt neer te zetten. Het ligt eng dicht bij hoe Carrie er bij het lezen van het boek van Stephen King in je eigen verbeelding uit zou moeten zien.  De bloedscene is bijzonder en ik had het geluk vlakbij de gang te zitten waar Carrie de zaal na deze scene tijdelijk verlaat. Voordat zij dit doet staat ze enkele momenten stil, vlak voor mijn neus. Een werkelijk angstaanjagend moment, horror in het Southwark, voor mij een legendarisch en episch moment dat me lang zal bijblijven.
De moeder van Carrie wordt gespeeld door Kim Criswell. Ik moet even wennen aan haar uitstraling (met name haar bijzondere kapsel) maar dat is snel vergeten. Indrukwekkende performance, prachtige stem. Criswell zet de door god bezeten moeder, die haar in haar ogen duivelse dochter denkt te kunnen redden middels gebed maar bottom line haar het leven zuur maakt, uitstekend neer.  Haar vertolking van “When there’s no one” bezorgt me een dikke laag kippenvel.
Verder vond ik de gymlerares (Jodie Jacobs), pestkop Chris (Gabriella Williams) en Sue (Sarah McNicholas) er in de cast bovenuit steken.
Een prima voorstelling met uitstekend spel en zang en als klap op de vuurpijl een aantal geinige special effects. Voor 22 pondjes kan je nog een paar weken van deze voorstelling genieten.

  [ # 6 ] 13 May 2015 07:35 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Leuk jouw ervaring te lezen Mark. Ik dacht er precies hetzelfde over. Sue vond ik ook erg goed! Ik ga zeker nog een keer.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 7 ] 31 May 2015 04:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Zaterdagmiddag de voorlaatste voorstelling van Carre gezien. Het was nog beter dan de vorig keer. Je merkt dat de show inmiddels een maand draait. Voorstelling loopt gesmeerd, acteurs zijn nog beter op elkaar ingespeeld en de special effects verlopen vlekkeloos. Heb opnieuw van het spel en de zang van Evelyn Hoskins genoten, werkelijk adembenemend hoe zij Carrie neerzet. Net als de vorige keer weet het publiek haar prestatie uitstekend op waarde te schatten, getuige de tussentijdse reacties en het ovationeel applaus en gejoel na afloop. Maar dat applaus valt feitelijk de hele cast ten deel want de bezetting is uitstekend te noemen. Met naast Hoskins een dikke pluim voor Kim Criswell en Sarah McNicholas. Beiden zetten hun ‘dubbele’ relatie met/gevoelens voor Carrie zeer overtuigend neer, waardoor het eind de voorstelling ook deze keer weer behoorlijk ‘binnenkomt’.
Wat jammer dat Carrie maar een maand heeft gedraaid, deze voorstelling verdient een verlenging….. en die komt er misschien ook wel, want enkele castleden vertelden na afloop dat men bezig is met een transfer naar een ander theater. Fingers crossed!

  [ # 8 ] 21 February 2016 09:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En zojuist volledig terecht de What’s on Stage Award voor best Off West End productie gewonnen! Ik hoop stiekem nog op een reprise…

  [ # 9 ] 22 February 2016 08:53 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

You’re not alone (Waaaaaarom hebben ze ooit I’m not alone van de setlist geschrapt, dat nummer is zo mooi) met die gedachte Mark. Wat mij betreft dan ook niet meer dan terecht en verdiend dat deze award is gewonnen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 10 ] 22 February 2016 11:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En nog even off-topic Anniek: Les Mis de WOS Award voor best West End Show!! Heb ik maar niet gepost ivm angst voor gevalletje “daar heb je hem weer met zijn Les Mis” maar het voelt wel goed als Les Mis addict ha ha

  [ # 11 ] 22 February 2016 12:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

hahahaha, maar echt! Ik was ook echt heel blij. Zoveel stellen die awards niet meer voor heb ik het idee, behalve weer een leuk commercieel eventje, maar toch altijd leuk te lezen dat je favoriet wint :p
Had Miss Saigon een grote kans gegeven, maar zeg nou zelf; Helicopter versus Barricade.. 😉

Maargoed, Carrie was een van de beste (nieuwe) dingen die ik vorig jaar zag, dus ik hoop echt op een revival. Wel mooie timing van deze awards want het vuurtje lijkt weer een beetje aangewakkert.

[ Gewijzigd: 22 February 2016 12:28 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

‹‹ American Idiot      Musicalbezoeken Hamburg ››