High Society in The Old Vic
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Zaterdagavond High Society gezien in the Old Vic.  Na Carrie even schakelen naar een volledig ander genre. Een feel good musical uit de oude doos, te vergelijken met bijvoorbeeld Top Hat of Singing in the Rain. 
Het verhaal is flinterdun: Vrouw (Tracy Lord, gespeeld door Kate Fleetwood) staat op het punt te gaan trouwen als haar ex opdraaft alsmede een journalist. Plotsklaps staat de twijfel bij Tracy toe en de vraag is dan natuurlijk wat er met haar aanstaande huwelijk gaat gebeuren. Al met al genoeg stof voor een avonje onbezorgd musicaltheater met heerlijke muziek (Cole Porter) en dans, waarbij vooral het grote shownummer met tap op in de grond verdwijnende piano’s een lust voor het oog is. Er wordt heerlijk groots uitgepakt in een werkelijk prachtig theater. Ik was niet eerder in the Old Vic geweest maar ben zwaar onder de indruk. Het podium bevindt zich ongeveer in het midden van de zaal en publiek zit er “in the round” omheen. Prachtig zicht op het podium, goede stoelen en beenruimte, magistraal geluid. Een soort kleine arena, zo zou iedere zaal mogen zijn.
Bij het binnenkomen van de zaal moet het publiek via het podium, waar een deel van de cast al aanwezig is en voor een ontspannen sfeer zorgt. De voorstellling wordt ingeluid door een aantal minuten improvisatie op de piano door castlid Joe Stilgoe, waar het publiek gevraagd wordt om input te leveren. Als toeschouwer raak je door de aangename interactie meteen in de stemming met heerlijke sfeervolle pianomelodien, waar de show naadloos op aansluit.
Tot slot iets over de cast. Hoog niveau van spel, zang en dans waar 3 namen er voor mij uit sprongen. Kate Fleetwood is een briljante Tracy Lord. Zij speelt haar rol heerlijk overdreven, is grappig, heeft een goede timing en weet blijvend te boeien. Dan Jamie Parker. Met mijn ogen dicht dacht ik even weer bij Assassins te zitten (Parker heeft een uniek stemgeluid). Parker vult de rol van journalist heel grappig in en wint de sympathie van het publiek. Tenslotte Rupert Young die de ex speelt. Leuke chemie met Jamie Parker.
Genoten van een heerlijke voorstelling die ik een ieder die van dit genre houdt kan aanraden.

  [ # 1 ] 13 May 2015 10:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘High Society’ staat bij mij hoog op het verlanglijstje samen met ‘Gypsy’. Toch maar eens kijken of ik binnenkort een kort reisje Londen kan inplannen…

Alleen afgelopen seizoen(en) is er in The Old Vic ‘in the round’ gespeeld. Normaal gesproken is er een traditionele opstelling. Fijn theater om te komen inderdaad en ook de rondleiding in en rond het theater is zeker een aanrader !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 17 May 2015 11:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Reis en hotel zijn geboekt. Kaarten voor ”High Society” nog niet want ben er inmiddels achter dat aan het gros van de plaatsen in de stalls een premium prijskaartje hangt van £90. Deze worden ongeveer een week van tevoren verlaagd naar £60. Even wachten nog.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 25 June 2015 01:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Promo voor ‘High Society’

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl