Thoroughly Modern Millie at the Landor theatre
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Afgelopen zondagmiddag de matinee van deze off west end voorstelling gezien in de zaal boven de Landor pub in Zuid London (Clapham North). Moet zeggen dat ik enorm genoten heb. 

Thoroughly Modern Millie vertelt het verhaal van Millie, het meisje dat vanuit een nietszeggend stadje in Kansas naar New York reist, op zoek naar succes en een rijke man. Het is 1922, het gaat er ruw aan toe in New York en binnen de kortste keren wordt ze beroofd. Een jonge vent, Jimmy, adviseert haar maar snel terug te gaan naar waar ze vandaan komt.
Millie besluit echter te blijven en komt in een hotel voor alleenstaande vrouwen terecht. Ze verandert haar uiterlijk en gedrag (wil de moderne vrouw zijn) en gaat op zoek naar een baan, vindt die ook en gaat voor een huwelijk met haar baas. Tegelijkertijd raakt ze bevriend met de rijke Miss Dorothy, die de arme kant van het leven wil leren kennen, en komt opnieuw in contact met de op het oog armlastige Jimmy. Dit alles leidt tot allerlei ontwikkelingen, waarbij de hoteleigenaresse onderdeel blijkt uit te maken van een Chinese criminele organisatie, Miss Dorothy ook dreigt te worden ontvoerd en Millie zich zal afvragen of zij kiest voor de rijke baas of de man die echt een plekje in haar hart heeft veroverd. Waarbij de ontknoping dan toch wel weer verrassend is. 

TMM is een m.i. uitermate onderhoudende voorstelling met een grappig verhaal, een mooie score, de nodige humor en aardig wat uitstekende dans- en tapnummers.
Genoten van met name Francesca Lara Gordon in de rol van Millie. Deze pas afgestudeerde dame maakt haar professioneel debuut en doet dat met verve. Aan niets is te merken dat dit haar eerste ‘grote’ rol is. Enorm charisma, dans, spel en zang zeer goed. Ik voorspel dat we van haar nog heel veel gaan horen.
Andere opvallende verschijning was Sarah Marie Maxwell als Miss Dorothy. Deze komt wat mij betreft dezelfde credits toe, waarbij wel gezegd moet worden dat zij al behoorlijk wat ervaring heeft (oa the Uk tour van Top Hat).

Al met al een heerlijke ‘kleine’ voorstelling die nog 2 weken in het Landor staat. Gaat dat zien!

  [ # 1 ] 01 September 2015 02:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zal ik dat maar gaan doen dan 😊.  Ik hou van de Landor voorstellingen.

  [ # 2 ] 01 September 2015 03:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Je zult er geen spijt van hebben vermoed ik. Ik werd aangenaam verrast door het hoge niveau, nadat ik zaterdagavond in het Union een toch wel kwalitatief mindere uitvoering van Our House had gezien.
Ik lees binnenkort hopelijk jouw review.

  [ # 3 ] 01 September 2015 06:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Our house staat ook op het programma, en die moet opboksen tegen een geweldige herinnering van de tourversie van een hoop jaar geleden.

Is het decor een beetje fraai? Want dat was bij The Clockmaker’s daughter (voor Landor-begrippen) echt heel mooi.

  [ # 4 ] 01 September 2015 08:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Off topic: Mijn kennismaking met Our House betrof jaren geleden de DVD, en die beviel zodanig, in combinatie met de lekkere Madness-deuntjes, dat ik deze versie moest zien. Ik heb mij zeker vermaakt maar was niet super enthousiast.  Het kwaliteitsniveau lag m.i. dichter tegen amateurniveau dan professioneel niveau, op een enkele uitzondering na.  Grappen kwamen in de regel niet goed uit de verf en ik werd zeker niet positief verrast door een hoog niveau waarbij sommige acteurs daar dan weer bovenuit staken (wat bij TMM wel het geval was). Maar goed, het enthousiasme was groot, het energielevel hoog en dat maakte het OK.

Weer on topic: Wat decor van TMM betreft, dat is werkelijk minimaal. Maar dat deed voor mij geen afbreuk aan de ervaring. Ik heb volledig kunnen focussen op dans, zang en spel en dat was dik in orde.  De uit mijn hoofd 12-koppige cast had de vloerruimte overigens ook maximaal nodig voor de collectieve tap- en dansnummers.
The Clockmaker’s daughter heb ik helaas niet kunnen bekijken, maar zoals elder al eerder gezegd, er draait dit jaar zo gruwelijk veel dat het zelfs voor een die hard niet bij te houden is…..

‹‹ Tarzan Duitsland      Chitty Chitty Bang Bang ››