4 of 17 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Sky - nieuwe musical John Ewbank en Marco Borsato
  [ # 46 ] 25 January 2016 12:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Lone en Eva zijn wel mensen die ik hoog heb zitten. Het wordt in ieder geval interessanter nu.

@MeMartijn: ook een doorgecomponeerd stuk heeft een scriptschrijver nodig.

[ Gewijzigd: 25 January 2016 12:29 PM by martijn-j ]
  [ # 47 ] 25 January 2016 12:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

@memartijn staat allemaal op de website 😉
Overigens leuke cast; Heeft een creative iets met SYTYCD gedaan? Leuk om te zien dat Redouan, Kalila, Anthony weer een podium hebben

Maar ook; Keone en Mari Madrid als choreografen, dat zijn echt geen kleintjes!

[ Gewijzigd: 25 January 2016 01:16 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 48 ] 25 January 2016 12:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

martijn-j - 25 January 2016 12:18 PM

Lone en Eva zijn wel mensen die ik hoog heb zitten. Het wordt in ieder geval interessanter nu.

@MeMartijn: ook een doorgecomponeerd stuk heeft een scriptschrijver nodig. Ik zou ook graag weten wie dit is.

Sarah Miles, ze schreef ook het script voor Ewbanks Carmen.

  [ # 49 ] 25 January 2016 12:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dank. Had nog geen tijd gehad om op de site te kijken.

  [ # 50 ] 25 January 2016 12:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Ja, had het inderdaad ook al gevonden! 0:)
@martijn j Ik bedoelde meer of het dan een aaneenschakeling van Ewbank nummers zou worden.

  [ # 51 ] 25 January 2016 01:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Ik ben een beetje Marco Borsato moe…
Zijn nieuwe cd is precies hetzelfde als zijn voorgaande alleen net een piep klein beetje anders.
(Ik zie niets met m’n ogen dicht gehalte…)

Bij The Voice zegt Anouk ook dat hij alles en iedereen maar fantastisch en uniek vindt.

Ben bang dat Sky de grote Marco Borsato show wordt. Zo van ik maak er ook nog even een musical bij, want dat kan ik ook wel denk ik.

Ben fan van Matteo en Lone, die moeten natuurlijk ook gewoon werk hebben, maar ik laat dit aan me voorbij gaan. Ik houd daarbij ook van mooie theatrale musical stemmen en geen popsterren die een verhaal proberen te vertellen.

Ik ben snel enthousiast te krijgen voor alle theaterproducties, dus dit verbaasd mezelf haha 😉

  [ # 52 ] 25 January 2016 01:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Lone, wauw!  Deze zag ik niet aankomen, na haar grote roep om werk in de media de afgelopen tijd! Een reden om te gaan net als Matteo. Verder lijkt het me geen super project. Ik vraag me af of dit aanslaat, een onbekend verhaal in een groot vast theater…..

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 53 ] 25 January 2016 03:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV sprak met de cast van SKY, de musical van Marco Borsato en John Ewbank. Aan het woord komen Lone van Roosendaal, Matteo van der Grijn, Lisse Knaapen e.v.a.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 54 ] 25 January 2016 07:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Anniek - 25 January 2016 12:19 PM

@memartijn staat allemaal op de website 😉
Overigens leuke cast; Heeft een creative iets met SYTYCD gedaan? Leuk om te zien dat Redouan, Kalila, Anthony weer een podium hebben

Maar ook; Keone en Mari Madrid als choreografen, dat zijn echt geen kleintjes!

Dat was me ook opgevallen, alle drie fantastische dansers.
Ik wordt daar wel nieuwsgierig van!

  [ # 55 ] 26 January 2016 11:25 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ben heel erg benieuwd. De muziek van Ewbank is vaak theatraal genoeg, de cast en de creatives zijn duidelijk op kwaliteit gekozen en niet op bekendheid en Robin de Levita is de beste producent van Nederland, wat mij betreft.

En weer een nieuwe musical er bij. Begint na De Tweeling en Het Meisje met het Rode Haar toch een beetje een trend te worden?

  [ # 56 ] 13 February 2016 11:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Er loopt inmiddels een leuke aanbieding via Musical Club voor ‘Sky’

Nieuwsgierigheid naar deze nieuwe Nederlandse musical en de cast heeft me over de streep getrokken en heb voor een mooie prijs geboekt voor één van de previews.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 57 ] 20 March 2016 06:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ik ben vandaag naar de middagvoorstelling geweest. Ik vind het een soort Carry Slee verhaal meets Droomvlucht voorstelling met Marco Borsato liedjes. Ik vond het een mooise voorstelling maar ben niet helemaal enthousiast. Ten eerste heb ik een hekel aan de bombastische nummers van Borsato, en daar zat er helaas één van in. En zonder al te veel te verklappen, er zat een soort vecht / schreeuw scene tussen Joël de Tombe en Eva van der Gugt, en die vond ik echt niet om aan te horen, en dat lag denk ik aan het nummer.Brrr! Matteo had een mooie rol als vader van Sky en die vond ik echt prachtig nummers hebben ook samen met Lone en Lisse. En een speciale vermelding voor de jongen die het jeugdvriendje “Howie” (“Robbie” op de website) die was schattig, grappig en zong nog een wat hele mooi nummers.

  [ # 58 ] 20 March 2016 07:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb ook vanmiddag de voorstelling gezien en ben wel enthousiast. Het is erg lastig om ‘Sky’ te omschrijven maar voor mij was het een rare soms bizarre mix van ‘Alice In Wonderland’ en ‘The Wizard Of Oz’. Qua thematiek moest ik regelmatig denken aan ‘wonder.land’ van het National Theatre, maar deze musical is véél beter geslaagd.

Hoewel musical is misschien ook niet het juiste woord. Het is geen doorgecomponeerde score met veel onderbrekingen, maar Ewbank weet wel prachtig theatrale muziek te schrijven, die mij in ieder geval heeft geraakt. Ik ben geen kenner van zijn repertoire maar ik herkende maar twee Borsato songs. Vooral de overbekende finalesong is bijzonder knap in de musical gemonteerd na een nogal onverwachte wending in het verhaal.

De 3D effecten in de show zijn samen met de projecties bijzonder knap en subtiel verweven in de voorstelling en kennen een paar magistrale momenten. Zeker te prijzen dat men niet de techniek de boventoon heeft laten voeren maar dat de creatives wel degelijk een musical met een hart hebben gecreëerd. Ik heb genoten en was aan het slot geraakt en ontroerd.

Op de cast valt weinig aan te merken. Ik was onder de indruk van Lisse Knaapen in de titelrol die bovendien spatzuiver zong. IJzersterke rollen ook van Lone van Roosendaal en Matteo van der Grijn als de ouders en een fantastische Eva van der Gucht als Betty Steeven.

Op momenten voelde de cast in de voorstelling nog wat onwennig en er zijn zeker nog zaken die aangepast gaan worden lijkt me omdat niet alles even goed op het publiek overkwam. Maar daar zijn de try-outs voor natuurlijk.

Dit zijn slechts wat eerste indrukken, zeker is wel dat ik nog een keer ga kijken.

[ Gewijzigd: 24 March 2016 06:10 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 59 ] 24 March 2016 06:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Lisse Knaapen met een medley uit ‘Sky’ RTL Late Night

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 60 ] 24 March 2016 06:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Pfoe, ik vind het heel moeilijk om hier naar te luisteren. Misschien klinkt ze in het echt beter hoor, maar wat een geschreeuw, dat is toch helemaal nergens voor nodig.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 17