6 of 17 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Sky - nieuwe musical John Ewbank en Marco Borsato
  [ # 76 ] 04 April 2016 06:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was gisteren op de première van SKY de musical en sprak met Marco Borsato, Lone van Roosendaal, Lisse Knaapen, Matteo van der Grijn en vele anderen.

Het videoverslag is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

De recensie van Musicalworld volgt snel.

  [ # 77 ] 04 April 2016 09:43 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

AD is niet echt positief, 2 sterren. De recensent noemt Sky - door het flinterdunne verhaal - een opwindende Efteling-attractie… Oeps.
http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4275087/2016/04/03/3D-musical-SKY-voldoet-niet-aan-hoge-verwachtingen.dhtml

edit: Parool geeft ook 2 sterren. Om de gehele recensie te lezen moet je je registreren: http://www.parool.nl/recensies/ondanks-3d-mist-sky-toch-diepgang~a4275370/

[ Gewijzigd: 04 April 2016 09:46 AM by Laush ]
  [ # 78 ] 04 April 2016 10:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

En dan is vanaf nu ook Musicalworlds eigen recensie online. Lees hem en bekijk ons videoverslag hier.

  [ # 79 ] 04 April 2016 11:23 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

In het verslag ziet het er wel erg gaaf uit, jammer dat zoals iedere recensie bijna aangeeft het verhaal zo flinterdun en slecht blijkt te zijn.

Die lelijke dikke baard van Matteo is dat speciaal voor de rol?

Zonder baard en bril is toch een stuk knapper….

  [ # 80 ] 04 April 2016 11:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ook NRC is niet positief: http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/04/decor-eist-hoofdrol-op-1606485 Lovende woorden voor het decor en de 3D-effecten, maar daar blijft het ook wel bij.

  [ # 81 ] 04 April 2016 12:35 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ai! Mooie recensie ook van musicalworld!

Toch weer een beetje de zelfde fout als er tegenwoordig snel gemaakt wordt.
Er is een idee, er is een producent die geloofd dat het idee goed kan worden. Hoppa er wordt en productie op de planken gegooid.

Werk het idee eerst goed uit, organiseer een lezing waarbij gewaardeerde vakcollega’s komen kijken. Verbeter het stuk.
En breng het dan pas op de planken.

De keuze voor een onervaren (nouja Pappie heeft veel ervaring) theater regisseur en script schrijfster (man lief heeft veel ervaring) is rond uit dom.

  [ # 82 ] 04 April 2016 01:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Ze zijn er 10 jaar mee bezig geweest…...Als het dan nog niet goed is, houdt het misschien op. John Ewbank is er zelfs nà³g langer mee bezig geweest.

  [ # 83 ] 04 April 2016 01:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Ik ben het zelden zo eens geweest met recensies. Vooral die van musicalworld klopt als een bus.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 84 ] 04 April 2016 03:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Iedereen denkt tegenwoordig maar dat ze zomaar een musical kunnen schrijven/produceren. Maar een musical schrijven en produceren is zo’n beetje het moeilijkste wat er is. En dat is ongeacht het talent wat er aan mee werkt. Zo ook met Sky. Robin de levita is een zeer ervaren producer en hij heeft met Soldaat van Oranje de grootste musicalhit in de geschiedenis van Nederland achter zijn naam. Maar dat is geen garantie voor succes. Je kunt je zelfs afvragen of soldaat van oranje wel zo’n goede show is. Als het zo’n goed product zou zijn zou er dan echt niet een producent in het buitenland zijn geweest die de show een kans had gegeven in het buitenland? Soldaat van Oranje wordt enorm geholpen door het verhaal dat iedere nederlander kent en door de truc met de draaiende zaal. Maar als je de show plat slaat en puur kijkt naar de muziek en teksten, dan blijft er niet veel van over.
Een ander voorbeeld is Andrew Lloyd Webber die met Cats en de Phantom twee wereldhits had, maar de laatste 20 jaar bijna geen hit meer heeft gehad, eerder flops. Ik heb bijvoorbeeld Stephen Ward gezien in Londen en dat was met afstand een van de saaiste shows die ik ooit heb gezien met een half gevulde zaal een week na de premiere.  Kortom, zelfs als je megahits op je naam hebt staan kun je de bietenbrug op gaan

Een mooi voorbeeld vind ik altijd the light princess. Een musical geproduceerd door het national theatre, een instelling die wat grote musicalhits heeft geproduceerd. Een show geregisseerd door Marianne Elliot, succesvol regisseuse van grote theaterhits en met muziek van Tori Amos. Deze show had op papier alles in zich om aan een zegetocht door de wereld te beginnen. Toch is deze show niet de hit geworden die ze verwacht hadden (en in mijn ogen zelfs een totale mislukking).
Ook mijn favoriete show Chess is ondanks de formidabele krachten van een topregisseur als Trevor Nunn, componisten Benny Andersson/Bjorn Ulvaeus die een fantastische score hebben geschreven en tekstschrijver Tim Rice die de beste teksten uit zijn carrière voor deze show schreef, nooit de hit geworden die het beloofde te zijn.
Wat is het dan dat het zo moeilijk maakt om een musical te maken? Als ik dat wist dan was ik nu miljonair. Het is een bijna ongrijpbaar proces.  Een verkeerde scene, nummer of tekst kan dodelijk zijn. Wat in ieder geval wel helpt is om een nieuwe show in kleine theaters eerst te testen bij het publiek. En bovenal moet een show een hart hebben en eigenlijk op zijn minst een goed verhaal. Juist bij het laatste gaat het bij Sky helemaal fout.  Als je gewoon heel eerlijk naar het verhaal en vooral de opbouw ervan kijkt dan vraag je je echt af hoe het in hemelsnaam heeft kunnen gebeuren dat een ervaren producent als Robin de Levita in deze valkuil is gestapt. Een thema dat al zo vaak in allerlei vormen is gebruikt, een volstrekte verkeerde opbouw, banale dialogen en nietszeggende popliedjes in plaats van songs die het verhaal verder helpen.  En dan ook nog nieuwe theatertechnieken waarvan je van te voren nooit kan voorspellen of die werken of niet. Ik verdenk de producent er echt van dat hij eerst bedacht heeft dat hij een 3d musical wilde maken en dan pas het verhaal en de schrijvers erbij heeft gezocht.
Diezelfde Robin de Levita deed erg neerbuigend over de musical oude stijl, maar de ervaring met Sky zullen voor hem een lesje in nederigheid zijn. Uiteindelijk draait het bij een musical toch vooral om een ding, zoals een engelse componist het ooit zei: it’s all about the book.

[ Gewijzigd: 04 April 2016 03:23 PM by chess ]
   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 85 ] 04 April 2016 04:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik ben benieuwd. De zaal is morgen niet vol, wij kregen via het werk kans op kaarten van BCA, ik heb 2 kaarten gewonnen, maar je kon zelf invullen of je 1, 2, 3, of 4 kaarten wilden. Ik kreeg de bevestigingsmail en als ik het goed zie: Rij 2 zaal.

Ik ga het wel zien, ik heb geen verwachtingen, die hebben de recensies al doodgeslagen 😉

  [ # 86 ] 04 April 2016 04:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mooie woorden voor Lisse en de dansers in de Volkskrant, maar ook hier krijgen het script en de muziek + liedteksten een behoorlijke veeg uit de pan: http://www.volkskrant.nl/theater/in-sky-is-lisse-knaapen-de-absolute-koningin-van-het-bal~a4275580/

  [ # 87 ] 04 April 2016 05:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Is er recent nog een script zo neergesabeld als deze? Ik denk dat Crazy Shopping de laatste was? Ook zo’n voorbeeld waarbij men dacht dat met een zak geld, moderne muziek en goede mensen het voldoende was.

  [ # 88 ] 04 April 2016 06:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Wel een heerlijke recensie die van de volkskrant, spijkerhard en erg grappig 😀. Vooral die dodelijke laatste zin 😀

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 89 ] 05 April 2016 11:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ai, dat zijn geen goede recensies. Die van de Volkskrant is wel heerlijk geschreven. Ik vond Marco er al wat paniekerig/treurig uitzien bij Humberto, nu begrijp ik waarom.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 90 ] 05 April 2016 12:26 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

SKY is momenteel boekbaar van dinsdag t/m zaterdag tot 30 juni.. Benieuwd hoeveel maanden daar bij komen en vooral, hoeveel dagen in de week ze dan door spelen..

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 17