8 of 14 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
Sweeney Todd (OpusOne)
  [ # 106 ] 20 June 2016 11:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik sluit me aan bij wat Mark zegt. Wat ze doet, doet ze steengoed. Maar om nou te zeggen dat ze de ster is van deze show, nee.

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 107 ] 20 June 2016 11:23 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

marijke1 - 20 June 2016 10:49 AM

Opus One heeft wat verwennerij online gezet:
2 fragmentjes uit Sweeney Todd.

Ah wat jammer dat het maar een fragment is, ik vond dat “Johanna” zà³ prachtig, zou ik graag helemaal online zien.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 108 ] 20 June 2016 11:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ja jammer dat het fragmenten zijn, maar goed ik ga het vanavond nog een keer live zien:-)
Gaan er nog meer vanavond?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 109 ] 20 June 2016 12:00 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Ik vind Marjolijn, hoewel ze het inderdaad goed doet, ook niet de ster van de voorstelling.
Voor mij is de ster, hoewel ik een grote van René ben en hem ook hierin geweldig vind, zonder twijfel Vera!

  [ # 110 ] 20 June 2016 01:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

jasper050 - 20 June 2016 11:33 AM

Ja jammer dat het fragmenten zijn, maar goed ik ga het vanavond nog een keer live zien:-)
Gaan er nog meer vanavond?

Ja ik, want we hadden geboekt voor ‘de laatste’ en dat is het nu niet meer 😉

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 111 ] 20 June 2016 03:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Mark - 20 June 2016 11:10 AM
sky14 - 18 June 2016 01:28 PM

afgelopen zondag geweest !
MARJOLEIN TEEPEN is de STER van de show !!!

Zonder iets af te willen doen aan de vertolking van Marjolein - ik vond haar inderdaad ook erg sterk - maar ik kijk toch wel enigszins verbaasd, hoe vaak voorbijkomt dat zà­j de ster van de show is. Zo heb ik het niet ervaren en ik denk met name dat dat komt omdat haar rol daarvoor gewoon te klein is. Ja wát ze doet, doet ze erg goed, maar “ster van de show”- gevoel krijg ik er niet bij.

Haar vertolking vind ik ook steengoed en door het feit dat ze heel vaak op scène (of ernaast) aanwezig is en sterk blijft dooracteren, maakt dat haar rol een groter aandeel krijgt in de musical dan normaal het geval is.

Hopelijk krijgt ze bij de MusicalAwards een nominatie voor beste vrouwelijke bijrol (en dan hopelijk ook de prijs). Vind het nog steeds een schande dat ze zo over het hoofd is gezien voor haar rol in Kiss of the Spiderwoman. Niet eens een nominatie…

  [ # 112 ] 20 June 2016 06:40 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik kan me inderdaad ook vinden in wat Mark zegt, en anderen na hem. Haar rol is te klein om echt de ster van de show te zijn, hoe ontzettend goed ze het ook doet. Ik weet overigens niet wie ik dan wel “de ster” zou vinden, ik denk niemand, ik vond eigenlijk bijna iedereen héél erg goed in zijn/haar rol, maar niet iemand die met kop en schouders boven de rest uit stak..

  [ # 113 ] 21 June 2016 05:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

marijke1 - 20 June 2016 10:49 AM

Opus One heeft wat verwennerij online gezet:
2 fragmentjes uit Sweeney Todd.

En vandaag nog een fragment:

Kus Me: https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=gbaudPu_LbI

  [ # 114 ] 25 June 2016 07:21 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Gisteravond genoten van Sweeney Todd. Het was de derde keer dat ik deze musical zag en voor het eerst in het originele tijdsbeeld. Ik vond het een geweldige samenkomst van talent en ruimte. Alles en iedereen wordt optimaal benut. Dat ze inhoudelijk niets met het stuk gedaan hebben is een gemiste kans, maar is ook zo weer vergeven omdat wat er staat, staat als een huis.

Ik moest een beetje wennen aan het accent van Mrs. Lovett. Ik hou nooit zo van Nederlandse accenten in een verhaal dat zich niet in Nederland afspeelt.  Het deed me ook af en toe denken aan My Fair Lady, waar Vera Mann natuurlijk ook met een Amsterdams accent in sprak. Maar wat speelde ze de rol geweldig. Voor mij echt de ster van de voorstelling. Opvallend dat ze niet als laatst applaus haalde.

Wat ik niet helemaal begreep was het einde (SPOILER): waarom komen Anthony en Johanna aan het eind terug naar de bakkerij? Wat hebben ze daar nog te zoeken? Ze hadden toch zo’n haast?

  [ # 115 ] 25 June 2016 02:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

martijn-j - 25 June 2016 07:21 AM

Ik moest een beetje wennen aan het accent van Mrs. Lovett. Ik hou nooit zo van Nederlandse accenten in een verhaal dat zich niet in Nederland afspeelt.

Een (schreeuwerig) accent maakt voor mij een rol wat meer asociaal, wat zij ook moet zijn. Geen ABN sprekend type is Mrs. Lovett.

 


Wat een prachtproductie! Het is na Kiss of the Spiderwoman weer gelukt! Ik ben heel benieuwd naar de productie volgend jaar. Een toppic openen? Wat een pareltjes daar in het Zonnehuis! :D

  [ # 116 ] 25 June 2016 03:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Door een dik aangezet accent wordt iemand voor mij snel een typetje. Nu is Vera Mann gelukkig getalenteerd genoeg om dat te voorkomen, want Mrs. Lovett is absoluut geen typetje. Ik zie haar ook niet als een asociaal mens. Ze is een beetje eigenaardig, maar daar is wel een verklaring voor. Haar man is overleden en ze heeft nooit kinderen gekregen. Ze heeft niemand om voor te zorgen en zit iedere dag alleen in die bakkerij. En dan komt ineens die knappe kapper van vroeger binnen en is er weer een man in haar leven. Met de komst van Tobias dient zich ook nog een kind aan. Helaas gaat ze er nogal ver (te ver) in om dat alternatieve gezin bij elkaar te houden en als ze de boel om wil gooien is het te laat. Ze is net zo’n tragische figuur als Todd. Een accent voegt voor mij niets toe.

  [ # 117 ] 25 June 2016 03:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Mooi omschreven

  [ # 118 ] 28 June 2016 07:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

martijn-j - 25 June 2016 07:21 AM

Wat ik niet helemaal begreep was het einde (SPOILER): waarom komen Anthony en Johanna aan het eind terug naar de bakkerij? Wat hebben ze daar nog te zoeken? Ze hadden toch zo’n haast?

Iemand die hier een theorie over heeft? Ik merk dat het me toch niet loslaat namelijk aangezien verder alles zo klopte.

  [ # 119 ] 28 June 2016 08:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Is het niet gewoon zo dat Johanna zich schuil houdt vanwege alle afgruwelijke dingen die ze ziet/hoort en weer tevoorschijn komt wanneer alles voorbij is en ze Anthony (die de laatste dingen om te vluchten moest regelen) ziet?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 120 ] 28 June 2016 08:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

Ik dacht dat Anthony Johanna daar kwam ophalen? Dat Johanna daar op Anthony bleef wachten dus.

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 14