6 of 14 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Sweeney Todd (OpusOne)
  [ # 76 ] 29 May 2016 04:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Gisteren geweest, erg mooie voorstelling! Goede balans tussen humor en horror, veel beter dan in de film (wat mijn enige vergelijkingsmateriaal is, overigens). Ik was echt zwaar onder de indruk van van Vera Mann en Marjolein Teepen, wat een prestaties! René was ook erg goed, fijn dat hij nu weer iets heeft om z’n tanden in te zetten na Grease. Daarnaast vond ik Luc Steegers een aangename verrassing, mooie stem en fijn naturel spel. Mitch zong helaas wat zacht en ook Michelle vond ik (vanaf rij 3) heel moeilijk te verstaan, maar qua spel was het allemaal dik in orde. Mooi(e) aankleding/decor ook, leuk om te zien hoe ze zo inventief om zijn gegaan met de kleine speelruimte.

Topvoorstelling dus, op een hele charmante locatie! Hoop alleen wel dat ze daar snel gaan investeren in degelijke stoelen en airconditioning 😉

  [ # 77 ] 05 June 2016 11:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Gisteravond een fantastische Sweeney Todd gezien.
Ik zag de versie met Ernst Daniël Smidt en Simone Kleinsma als tiener en was er dagen van in de war; Sondheim heeft me gegrepen en nooit meer losgelaten.
Ik zag ook de film met Johnny Depp en die was heus niet slecht maar zo geraakt als die eerste keer was ik niet.
Gisteravond had ik echter aan de lopende band flashbacks naar de eerste Nederlandse versie. Zoveel raakvlakken, zoveel momenten in de voorstelling die me wederom raakten… Ook nu ben ik weer een beetje in de war. Hoe Opusone dit in vier weken repeteren voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel, de kwaliteit van de cats zal daar ongetwijfeld een rol in spelen. Met Vera Mann en Rene van Kooten als absolute sterren.
Enige kritiekpuntje: de verstaanbaarheid was (vooral in de hoogte bij Michelle vd ven) soms niet goed. Ik ken de show maar mijn gezelschap niet en zij had er dan ook meer last van dan ik.
Maar verder: wat een prestatie en wat een prachtige plek is het Zonnehuis toch! Laten we hopen dat we daar lang van mogen genieten na het wegvallen van M-lab!

  [ # 78 ] 06 June 2016 06:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Zondagmiddag 5 juni deze voorstelling gezien. En daar heb ik geen spijt van. Prachtige voorstelling!
Zal niet te veel verklappen voor de mensen die de voorstelling nog gaan bezoeken.
Het is in ieder geval een heel sterke cast met René van Kooten als titelvertolker. Maar ook de andere (hoofdrol)spelers erg goed. Henk Poort, voor mij bekend als Bariton vond ik qua zang en stem mooi passen in de rol van Rechter Turpin.  Vera Mann en Marjolein Teepen echte vedettes als respectievelijk mevrouw Lovett en Bedelares.
Sterk maar natuurlijk wel een moordlustig, bloederig verhaal. Hoe en wat laat ik even in het midden. Ik durf even niet naar de kapper te gaan of vleespasteitjes te eten 😉Had de film van tevoren niet gezien en dat vind ik achteraf wel fijn.
Het Zonnehuis is klein en heeft een intieme setting zodat je helemaal in het verhaal meegezogen word.
Ik zou iedereen die hiertoe in de gelegenheid is aanraden deze voorstelling te bezoeken want dat is echt de moeite waard in de korte tijd dat ze nog spelen. Erg van genoten!

  [ # 79 ] 10 June 2016 10:11 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Goed Nieuws!  Sweeney Todd wordt verlengd. Vrijdag 24 juni, zaterdag 25 juni (avond) en zondag 26 juni (matinee) zijn er extra voorstellingen!

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 80 ] 10 June 2016 10:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik ben gisteravond geweest, wat een fantastische show. Hij zit geweldig in elkaar met stuk voor stuk een goede cast. Ik heb echt een topavond gehad!

Ik vind het Zonnehuis een heel fijn, intiem theater. Het podium is misschien klein, maar door gebruik van de hele zaal voelt het alsof je op het podium zit.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 81 ] 10 June 2016 10:44 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben niet meer in de gelegenheid een tweede keer te gaan dus hoop op een reprise! Kans zit er wel in denk/hoop ik aangezien Kiss of the spiderwoman ook terug komt..

  [ # 82 ] 10 June 2016 02:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Extra speeldagen: vrijdag 24 en zaterdag 25 juni om 20.15 uur en op zondag 26 juni om 14.00 uur.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 83 ] 10 June 2016 04:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

jasper050 - 10 June 2016 02:00 PM

Extra speeldagen: vrijdag 24 en zaterdag 25 juni om 20.15 uur en op zondag 26 juni om 14.00 uur.

Staat al 3 posts boven je 😜

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 84 ] 11 June 2016 07:38 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En dezelfde info met de toevoeging dat er hierna geen voorstellingen meer gaat komen 😊.

Sweeney Todd wegens succes verlengd

De Sondheim-musical Sweeney Todd, die momenteel in theater Het Zonnehuis in Amsterdam te zien is, wordt verlengd. Door de aanhoudende vraag naar kaarten heeft producent Maarten Voogel van Stichting Zonnehuis Muziektheater besloten om extra voorstellingen aan het huidige speelschema toe te voegen op vrijdag 24 en zaterdag 25 juni om 20.15 uur en op zondag 26 juni om 14.00 uur. Langer verlengen is helaas niet mogelijk i.v.m. volle agenda’s van cast & crew. De bloederige musical met René van Kooten, Vera Mann en Henk Poort in de hoofdrollen kreeg louter enthousiaste reacties van het publiek en enkel vier en vijf sterren recensies van de media.

Sweeney Todd ging op 23 mei j.l. in première en vertelt over een onterecht veroordeelde barbier (Van Kooten) die terugkeert naar het 19de eeuwse Londen en op zoek is naar wraak. Zijn weg naar revanche leidt hem naar mevrouw Lovett (Mann), de eigenaresse van een slechtlopende bakkerswinkel. Ze komen tot een opmerkelijke samenwerking: hij vermoordt zijn klanten en zij verwerkt de lichamen in pasteitjes die gretig aftrek vinden. De cast bestaat verder uit Henk Poort, Wil van der Meer, Marjolein Teepen, Michelle van de Ven, Mitch Wolterink, Luc Steegers, Martijn van Baardewijk, Thomas Kuipers, Willemien Dijkstra en April van Amelsvoort.

Horror en humor gaan hand in hand in deze musical met muziek en liedteksten van Stephen Sondheim en een script van Hugh Wheeler. De originele regie is van Harold Prince. Sweeney Todd is in een vertaling en regie van Koen van Dijk nog t/m 26 juni 2016 exclusief te zien in het monumentale Zonnehuis in Amsterdam-Noord, net voorbij de NDSM-werf.

http://www.sweeneytodd.amsterdam

  [ # 85 ] 13 June 2016 07:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik ben vorige week geweest. Wát een voorstelling!
Ik heb echt genoten, vond het perfect.
Inderdaad mee eens dat Michelle soms wat lastig te verstaan is in de hoogte.
Marjolein bleef constant in haar rol; echt super.

irritatiefactortje: mensen naar mij/om mij kwamen duidelijk voor Marjolein en waren super fan ofzo. Elke keer als zij op kwam werd er gewezen, nagedaan met grootse gebaren… Haalde mij soms een beetje uit het verhaal. Maar goed.

Desondanks echt een heerlijke avond gehad.
En wat een schattig theatertje! Zo in een woonwijk.

  [ # 86 ] 13 June 2016 06:30 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Even een praktische vraag (of eigenlijk twee): hoe zit het met parkeren rondom het Zonnehuis? Kan dat een beetje, en is dat ook ‘s avonds betaald?

En hoe zit het met eten in de omgeving? Of is het dan net zo makkelijk om richting Amsterdam CS te gaan en daar of in de stad wat te eten?

  [ # 87 ] 13 June 2016 06:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Er zit een pop-up restaurant bij het Zonnehuis, heb er niet gegeten dus ik weet niet of het wat is…

Parkeren rond het Zonnehuis is gratis.

[ Gewijzigd: 13 June 2016 07:08 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 88 ] 13 June 2016 07:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb 2 keer gegeten bij Pllek in Amsterdam Noord. Is niet op loopafstand van het zonnehuis maar voor als je metde auto gaat. Heel gezellig en lekker eten. ALs het mooi weer is leuk om buiten te zitten daar.

  [ # 89 ] 14 June 2016 09:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Jaaaaaaaa ....... wat een mooie voorstelling is dit zeg ...... wooooow. Laat dat gezeur vanuit de toneelwereld over dat er in musicalland niet gespeeld kan worden nu eindelijk eens over zijn: zag van de week het toneelstuk Intouchables en deze musical. In alles was dit met kop en schouder de betere voorstelling, inclusief het (toneel)spel van de acteurs. Sorry, dat moest er nog even uit :red:

He, wat is Sondheim toch fijn als het goed neergezet wordt, en dat wordt het hier. Aan deze voorstelling vond ik dus bijna alles goed: leuk hoe de zaal tot decor gemaakt is, leuke mix van jong talent en ervaren spelers op het toneel, goed spelend orkest, mooie vertaling. Ik heb wederom genoten in het Zonnenhuis, wat mij betreft het nieuwe M-Lab als ze deze standaard hoog houden. Prachtige voorstelling, ik was van begin tot eind geboeid. Hulde.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 90 ] 14 June 2016 10:02 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag gisteren deze voorstelling en ben wat minder enthousiast. Qua spel kwam het op mij niet erg “vrij” over en het verhaal verliep voor mijn gevoel wat stroef en langzaam. Een wereld van verschil met de (half-)concertante versie die ik vorig jaar in Londen zag. Bryn Terfel heeft op mij destijds een grote indruk gemaakt en zowel qua zang als spel kan René van Kooten daar niet aan tippen. Bij de andere rollen had ik dat eigenlijk ook. Overigens vond ik Michelle van der Ven niet bijzonder onverstaanbaar (maar ik vond het wel hinderlijk dat haar stem qua techniek alle kanten op schoot). Het was voor mij de eerste keer dat ik de Nederlandse versie hoorde, maar heb alles prima kunnen volgen.

Het was geen slechte voorstelling, maar met de Londense versie nog redelijk vers in mijn herinnering is dit voor mij geen topper. Leuk wel dat een aantal castleden van Into the Woods van Fontys van afgelopen jaar ook in deze productie spelen…  :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 14