3 of 14 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Sweeney Todd (OpusOne)
  [ # 31 ] 21 May 2016 03:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Ben heel benieuwd, ik ga ergens aan het einde van de reeks.
Heb er veel zin in!

Hoe is het snijden gedaan? Moet ik mij hier mentaal op voorbereiden of valt t mee? 😉

  [ # 32 ] 22 May 2016 09:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het valt wel mee. Theater is niet echt een geschikt medium voor horror verhalen, in mijn optiek.

  [ # 33 ] 22 May 2016 10:06 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Wat bedoel je met “degelijk” Klaske? Klinkt niet heel enthousiast?  😜

  [ # 34 ] 22 May 2016 10:42 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het is goed uitgevoerd, maar het is niet wereldschokkend. Er is weinig op aan te merken. Het is allemaal heel keurig uitgevoerd. Casting, zang, spel, decor, kostuums, orkest, alles keurig gedaan volgens het boekje en precies wat je minimaal mag verwachten.

Ik ben blij dat ik de show gezien heb, Sweeney Todd ontbrak nog op mijn lijstje.

  [ # 35 ] 22 May 2016 12:58 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok duidelijk. Ik ga donderdag kijken.

  [ # 36 ] 22 May 2016 01:38 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik was er vrijdag ook. Een sterke eerste try-out, waarbij je merkte,dat het nog een beetje zoeken was voor acteurs en techniek. Ben er vanmiddag wederom en de voorstelling staat tot de pauze in ieder geval al als een huis. Ik vind ‘degelijk’ geen recht doen aan hetgeen het publiek vanmiddag voorgeschoteld krijgt. Vind het een indrukwekkend goede voorstelling.

  [ # 37 ] 22 May 2016 03:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En ook na de tweede akte kan ik mijn bewondering nauwelijks onder woorden brengen. Wow, wat een Fan-tas-tische, indrukwekkende uitvoering was het vanmiddag. Nu al een geoliede machine. En wat een topcast. Kwalitatief krijg je in Nederland niet beter. Je wordt in het verhaal gezogen van begin tot eind. Wie enthousiast werd van Kiss of a Spiderwoman, mag Sweeney Todd niet missen. Opus One heeft weer een meesterwerkje afgeleverd.

  [ # 38 ] 22 May 2016 04:13 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Jippie 😊  Ik vond Kiss of the spiderwoman geweldig! Grappig dat jullie ervaringen zo verschillend zijn.

  [ # 39 ] 22 May 2016 04:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

In welk tijdsbeeld hebben ze de voorstelling geplaatst?

  [ # 40 ] 22 May 2016 04:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Net terug uit het Zonnehuis, wat is het toch een fijn theater! Mooi weer hoe het is omgetoverd in de thema van de voorstelling waardoor je er midden in zit!

Sweeney Todd is niet helemaal mijn stuk, trage eerste acte. Dat ligt aan de manier hoe het geschreven in en aan de typische Sondheimmuziek. Wat heeft die man het allemaal moeilijk gemaakt en daar hou ik niet van. De eerste acte is braaf in alle opzichten muziek, spel en vooral traag!  Dit ligt aan het script, weinig spanningopbouw. De 2e acte heeft alles wat de eerste niet heeft. Die blies me weg. Hulde voor Vera Mann, wat is die vrouw een heerlijke ordinaire snob in dit stuk! We zien haar te weinig.

Mijn review komt later nog online, maar ik wilde dit al vast even delen!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 41 ] 22 May 2016 04:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik was er vanmiddag ook. In de eerste akte prima opbouw van het verhaal en geen enkele mindere speler, zowel qua spel als qua zang. Tweede akte vond ik minder sterk beginnen, rommelig, waardoor ik moeite had mijn aandacht vast te houden. Laatste kwartier echter was zo sterk, dat ik het mindere begin weer snel was vergeten! Dus voor mij toch een iets ander beeld dan hierboven.

Sterke rollen van de hoofdrolspelers Vera Mann met Amsterdams accent, René van Kooten die de laagste noten moeiteloos haalt, Michelle van de Ven, idem voor de hoogste noten, en last but not least Marjolein Teepen. Ook noemenswaardig is weer Mitch Wolterink die bewijst dat hij de musicalaward van zijn bijrol in Rent meer dan waard is, alsmede het ensemble van Fontys Muziektheater uit Tilburg. En niet te vergeten ook het orkest dat het geheel smaakvol begeleidt.

  [ # 42 ] 22 May 2016 05:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

martijn-j - 22 May 2016 04:32 PM

In welk tijdsbeeld hebben ze de voorstelling geplaatst?

Londen, 1850 😊

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 43 ] 22 May 2016 05:31 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

@Martijn, gewoon 1850, omstreeks die periode.

Ik bedoel met degelijk meer dat de spelers/regisseur niet meer uit het stuk weten te halen dat wat er in het script staat. Na het zien van de versie met George Hearn/Angela Lansbury, George Hearn/Patti Lupone en de film met Johnny Depp/Helena Bonham Carter, vond ik niet dat deze versie iets toevoegde.

Dit is voor mij een keurige en veilige productie. Absoluut goed uitgevoerd, ik heb een fijne avond gehad en genoten van Rene van Kooten en Marjolein Teepen. Ik denk wel dat er aan het einde van de speelperiode iets veranderd zal zijn in de beleving van de spelers, waardoor het de moeite zou zijn om aan het einde van de periode nogmaals te gaan. Maar als dat niet lukt, zet ik de film nog een keer op en dan is het ook goed.

(Ik persoonlijk had heel weinig met Vera Mann, dat Amsterdamse accent, die Blonde-Greet-pruik, ik
was continu bang dat ze zou uitbarsten in ‘Dat zijn onze Jantjes’ en ik kreeg kromme tenen van Mitch Wolterink, maar dat lag meer aan de rol dan hem)

  [ # 44 ] 22 May 2016 05:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

@Klaske, het loont de moeite om nog een keer te gaan. Ik zal niet zeggen dat er een wereld van verschil zat tussen vrijdag en vandaag, maar een fors verschil was er wel degelijk. Geen merkbare zenuwen vanmiddag, vlottere scene-overgangen, al beter ingespeelde acteurs, wat kleine regiewijzigingen, een beter geluid en last but not least, een veel hoger energieniveau waardoor scènes krachtiger over kwamen. Van Kooten speelde grimmiger, Teepen speelde angstaanjagend creepy. Het was allemaal een tandje extra, heerlijk. En Vera Mann, ik begrijp je opmerking over De Jantjes, schoot ook ff door mijn hoofd. Maar ik vind haar fijn spelen, slecht en innemend tegelijk- je krijgt toch een beetje een zwak voor haar- en grappig met veel oog voor nuances in haar spel. En over Mitch, ik kan intens genieten als ik naar zijn spel kijk. Wat een geweldige inleving.
Tja, Sondheim, you love it or hate it. Maar als het je cup of tea is, dan is het ongelooflijk genieten als het top wordt uitgevoerd. Zoals vanmiddag. Na Pippin gelukkig weer een nieuwe verslaving.

  [ # 45 ] 22 May 2016 06:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik denk wel dat er een tussenweg kan zitten bij Sondheim, tussen you love it or you hate it. Into the Woods en Sweeney Todd heerlijke muziek en interessante verhalen, A Little Night Music, Merrily we Roll Along en Funny Thing, mwah, Company nee dank je, Passion alsjeblieft niet!

Ik heb geen hekel aan Sondheim, meer een hekel aan Sondheim-fans. Van die dwepende fans, zoals je ze in de film Camp ziet 😉 Die moet ik trouwens weer eens kijken, met een jonge Anna Kendrick zie ik nu op imdb.com

Even iets anders wat ik me afvroeg. Als je het verhaal van Sweeney Todd niet kent, denken de mensen hier dat de spoiler Beggar woman = Lucy duidelijk is weergegeven bij deze versie? Ik vond hem zelf wel duidelijk, eigenlijk iets te duidelijk. Maar tijdens de finale begonnen de dames achter me te overleggen wie de Beggar Woman nu eigenlijk is. Niet iedereen had hem door, blijkbaar.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 14