2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Wij willen The Phantom terug ! !
  [ # 16 ] 29 January 2016 09:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Michelle zou een goede understudy zijn ja.
Maar ik zat ook te denken aan Nina van Overbruggen. Wellicht een beetje te petit, maar ik heb haar een aantal keer wat klassiekere stukken horen zingen, en holy moses dat was echt heel goed.

Jamai als Raoul zie ik helemaal zitten, maar ik weet zeker dat daar ook een goede net afgestudeerde kop voor kan worden gecast als us.
Als Phantom kom ik toch uit op Rene, ook omdat het er bij MIC vorig jaar als een plaatje uitzag en ik zo 123 niet zou weten wie het zou kunnen doen. Ik zou er sowieso een klassieker geschoolder iemand voor kiezen ipv een Stanley (en misschien ook wel Rene) ongeacht of ze het kunnen. Van mij mag Phantom ook wel echt wat ouder zijn. Zoals bijvoorbeeld aankomende Phantom Ben Forster vind ik eigenlijk nog te jong ogen.
Ik dacht eerst wellicht aan Simone/Pia als Madame Giry, zeker als ik het vergelijk met de huidige Londense Giry (Jacintha Mulcahy), maar bij nader inzien ben ik niet zeker of dat zou werken.
Als Piangi is er maar een voor mij; Milan van Weelden.

Ach if only..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 17 ] 29 January 2016 10:09 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zou Marleen van der Loo graag als Madame Giry zien.

  [ # 18 ] 29 January 2016 11:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Pia heeft echt het perfecte hoofd, houding en de klasse van Giry.  Daarnaast heeft Giry veel stagetime, Joke de Kruijf zou ik erg mooi vinden ook in die rol.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 19 ] 29 January 2016 11:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

rozereneetje - 27 January 2016 07:41 PM

volle zalen zonder twijfel

Dan had deze voorstelling natuurlijk al lang hier gestaan, dus ik denk niet dat deze overtuiging wordt gedeeld door de mensen bij Stage. De povere verkoop van Beauty zal eventuele plannen in deze richting ook vast geen goed doen. Van mij hoeft het ook niet; je kunt toch ook naar Oberhausen als je de voorstelling wilt zien. Zo ver is dat nu ook weer niet (en als dat wel zo was, had je in Hamburg moeten gaan kijken 😉)

  [ # 20 ] 29 January 2016 11:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Jeroen - 29 January 2016 11:17 AM
rozereneetje - 27 January 2016 07:41 PM

volle zalen zonder twijfel

Dan had deze voorstelling natuurlijk al lang hier gestaan, dus ik denk niet dat deze overtuiging wordt gedeeld door de mensen bij Stage. De povere verkoop van Beauty zal eventuele plannen in deze richting ook vast geen goed doen. Van mij hoeft het ook niet; je kunt toch ook naar Oberhausen als je de voorstelling wilt zien. Zo ver is dat nu ook weer niet (en als dat wel zo was, had je in Hamburg moeten gaan kijken 😉)

I agree. Mensen die zo hard roepen dat iedereen in hun omgeving graag naar deze show willen, realiseren zich niet dat je daarmee hooguit een paar rijen in het Circustheater vult. Bij 1 voorstelling. Ik vrees dat de gloriedagen van dit theater voorgoed voorbij zijn en dat geen enkele productie het hier maandenlang succesvol meer volhoudt. Het zal ook niet lang duren voordat CVC dit erkent en hier conclusies uit trekt.

  [ # 21 ] 29 January 2016 11:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Volle zalen, nee. Maar ik denk wel dat het een succes kan worden.
Phantom is al lang geleden, dus niet de zoveelste versie zoals de Jantjes/Grease etc, en was destijds een groot succes.
Een groep wilt waarschijnlijk die oude herinnering koesteren en heeft ‘m al eens gezien dus gaat niet, en een andere groep heeft hem gezien maar wilt hem wel weer zien na 23(!) jaar, en een groot gedeelte van potentiele bezoekers heeft hem nog nooit gezien.
Daarnaast spreekt de titel wel aan, iedereen kent wel een nummer of een stukje van het verhaal, dus minder moeilijk dan bijvoorbeeld een Billy Elliot waarbij hordes publiek dachten een kindervoorstelling te zien omdat er een jongetje in speelde en vervolgens geschokt waren dat er in werd gevloekt..

@Jeroen, puur interesse, welke voorstelling zou jij dan graag (in het CT/of in general) willen zien?

Oh en Joke de Kruijf als Giry. Qua uitstraling ja, ik weet dat ze de stem ooit had, maar toen ik haar in Witches of Eastwick zag viel ze wat mij betreft echt keihard door de mand, en ook haar optredens de afgelopen jaren op de MSAL vond ik nou niet echt heel erg indrukwekkend meer te noemen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 22 ] 29 January 2016 12:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Onhaalbaar gezien de benodigde zaalbezetting om winst te maken, maar Rebecca zou een mooie keuze zijn. En zolang Soldaat van Oranje goed blijft lopen denk ik niet dat je een drama moet programmeren. Die concurrentie is te groot. Aladdin lijkt me een goede optie, al heb ik die show nog niet gezien. Geen idee waar de plannen zijn gebleven voor een ‘Ich war noch niemals in New York’-kloon, maar met het juiste repertoire zou dat ook nog wel eens kunnen werken.

In ieder geval niet te ernstig, het geld waard, en niet de uitstraling van een magnetronmaaltijd. Ook met een sticker ‘nu nog lekkerder’.

  [ # 23 ] 29 January 2016 12:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Hahahaha! Heerlijke omschrijving van het huidige marketingmodel :p.
Interessante titels ja! 😊 Ik ben voor (maar ik zou Phantom niet erg vnden). Over 4 maanden eindelijk Alladin zien, ik ben ook erg benieuwd naar die show. Puur afgaand op wat ik online aan fragmenten heb gezien heb ik het idee dat die show het in NL best goed zou kunnen doen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 24 ] 29 January 2016 06:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Mocht het mogelijk zijn om Celinde te casten voor een nieuwe versie van Phantom denk ik dat het wel een succes kan worden. Kijk naar het grote succes van The Bodyguard; dat is mede te danken aan Romy die in allerlei verschillende Tv-shows met allemaal verschillende doelgroepen I Will Always Love You zingt (Uitmarkt, RTL Late Night, Carlo’s TV Café etc.). Zorg voor een goede promo met Celinde in de ‘hoofdrol’, zet daar als Phantom René naast, Pia als Giry en Jamai als Raoul (slechts als voorbeeld) en je hebt een sterke cast met een naam in een goede show.

Het enige nadeel vind ik het Circustheater. Het theater vind ik mooi maar de locatie is echt onhandig en vrij afgelegen… Gisteren heb er ik BatB gezien en voor mij en waarschijnlijk vele anderen is het echt een hele reis er naartoe. Het Beatrix ligt wat dat betreft een stuk centraler al zie ik hem daar niet zo snel staan.

[ Gewijzigd: 29 January 2016 06:20 PM by DaanvH ]
   Handtekening   

- Live your life

  [ # 25 ] 29 January 2016 10:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Ik zou heel graag The Phantom willen zien. Maar een ding, waarom het circustheater? Is Carré er ook niet goed genoeg voor (okee mensen moeten dan verder reizen (sommigen)) ik ben nog nooit in dat theater geweest dus precies weten doe ik niet. Wat ik op tv van het theater zie denk ik wel dat het de grandeur van the Phantom er uit kan halen. The Phantom staat sowieso heel erg hoog op mijn to watch list, dus het maakt mij niet uit hoe ver ik moet ik ga gewoon, met gezelschap of zonder.

Ik heb ook het idee dat mensen wat moe worden van blije musicals, maar inderdaad als je een ‘drama’ musical naar Nederland haalt heb je de grootste concurrent; Soldaat van Oranje.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 26 ] 30 January 2016 12:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik denk dat Carré er wel geschikt voor is maar die heeft toch nooit een vaste productie?

  [ # 27 ] 30 January 2016 02:27 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Naïef of niet, ik blijf gewoon hopen op een terugkeer van The Phantom. Maar dan inderdaad wel met de allure en kwaliteit die deze productie verdient. En ook graag in een Circustheater met weer wat meer allure (echt hoor, nog even en er staan in het Circustheater gewoon een ballenbak en een glijbaan).

En de casting van Celinde is natuurlijk een absolute must. Sinds ik haar zag bij Shakespeare in Concert in het M-Lab (2012) is zij voor mij de gedroomde Christine.
Te gek dat ze die rol nu ook daadwerkelijk speelt, en dan nog wel in de oerproductie in Londen. Daarmee kunnen ze voor een Nederlandse productie toch niet meer om haar heen.


Mijn voorkeuren (eerste cast, alternate, understudy):

Christine Celinde Schoenmaker, Tessa van Tol, Ianthe Tavernier
Raoul Jamai Loman, Freek Bartels, Oedo Kuipers, Stef van Gelder
Phantom René van Kooten, Roberto de Groot, Milan van Weelden

  [ # 28 ] 30 January 2016 09:46 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

WickedGreenFan - 29 January 2016 10:51 PM

Is Carré er ook niet goed genoeg voor?.

Ik vind Carré absoluut sfeervoller dan het Circustheater en The Phantom zou er mooi staan. Denk alleen niet dat het daar mogelijk is om met liften te werken. Geen kaarsen uit de grond dan dus.

__niX - 30 January 2016 12:35 AM

Ik denk dat Carré er wel geschikt voor is maar die heeft toch nooit een vaste productie?

Soms wel. De originele producties van Cats en Les Mis stonden er voor langere tijd. De revivals van Cabaret en Les Mis ook een paar maanden.

  [ # 29 ] 30 January 2016 02:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Dan zeg ik verbouwen die handel en zet er The Phantom voor vast in
Succes gegarandeerd
Wie weet trekt het ook toeristen dan ondanks de taal?...

  [ # 30 ] 30 January 2016 09:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Ik zie The Phantom daar wel zitten hoor. Als het circustheater kunnen verbouwen voor Tarzan, kunnen ze Carré toch ook wel verbouwen voor The Phantom. Of zie ik iets over het hoofd, wat betreft rechten of vergunningen?

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

 < 1 2 3 > 
2 of 3