Ruud van Overdijk in Concert
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Wie?

Ik ben Ruud van Overdijk (http://www.ruudvanoverdijk.nl), en je zou me kunnen kennen van Op zoek naar Zorro, We Will Rock You, Jesus Christ Superstar of de musical Rent. Na vijf jaar zeer actief te zijn geweest in het theatervak wil ik ontzettend graag doen wat ik het allerliefste doe, de muziek waar ik zielsveel van houd, live brengen voor een select groepje mensen door middel van een eenmalig concert in Amsterdam.

Wat?

Een concert van Ruud van Overdijk op 16 april in Amsterdam met 10 koppige band en verschillende gastoptredens van bekenden uit de muziek en theaterwereld, die ik stuk voor stuk bekend ga maken als het project dichterbij komt.

Waarvoor?

Het bedrag dat ik ophaal met deze crowdfundingsactie heb ik nodig om het geheel echt professioneel te maken. ik wil mijn muzikanten kunnen betalen, de mensen van de techniek en de huur van het licht en geluid.

Dit zorgt ervoor dat het er groots en goed verzorgd uit gaat zien, zodat je echt een hele mooie avond uit krijgt!

De naam van het theater of zaal en de rest van de cast wordt komende periode bekend gemaakt. Wie aanwezig wil zijn bij dit concert op 16 april om 20.00 uur ergens in Amsterdam of dit initiatief wil steunen kan dat regelen via deze link. Een leuk initiatief, ik hoop dat het doorgang kan vinden!

  [ # 1 ] 26 March 2016 11:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ruud van Overdijk geeft eenmalig exclusief concert

Ruud van Overdijk (bekend van o.a. Op zoek naar Zorro, We Will Rock You, Jesus Christ Superstar en RENT) gaat na vijf jaar op verschillende vlakken actief te zijn in het theatervak, doen wat hij het allerliefste doet: de muziek waar hij allermeest van houd, live brengen voor een klein publiek op een intieme locatie.

Samen met een 9-koppige live band, verschillende gastoptredens van vrienden uit de muziek en theaterwereld neemt Ruud het publiek mee in een persoonlijk verhaal, in verschillende muziekstijlen zoals musical, Pop, Rock, Folk en nog vele andere verrassingen. Overal zit een verhaal achter, bij elk moment in het leven een ander geluid.

Ruud: “Omdat het een passie van me is om de beste mogelijke uitvoering van een nummer te zoeken, zul je zeker verrast zijn door de verschillende arrangementen van bekende nummers, en ben vooral niet verbaasd als ik hier en daar ook nog wat piano en gitaar mee speel. Het wordt een zeer diverse avond, met de beste mensen en met de allergrootste passie die me drijft, de liefde voor muziek.“

Het concert is eenmalig te zien op 16 april in podium Mozaïek te Amsterdam.
Kaarten zijn te koop via https://podiummozaiek.stager.nl/web/tickets/67792

Bron: Musicalsites

  [ # 2 ] 10 April 2016 10:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Li-Tong Hsu en Maarten Smeele zullen een gastoptreden verzorgen bij het concert van Ruud.

  [ # 3 ] 16 April 2016 11:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Net terug van het concert van Ruud en blij dat ik geweest ben. Het eerste nummer was snoeiharde rock en dat gaf eigenlijk al aan dat het geen musicalconcert zou worden. Een zeer afwisselende setlist volgde, waarbij wel ruimte voor musical was voorzien met o.a. twee nummers uit Rent in het Nederlands (Ruud prees de vertalingen van Daniel Cohen die ook in de zaal zat - naast mij -, waarvan één met Li-Tong, een nummer uit Once. Dat werd dan afgewisseld met een a capella nummer, of een nummer van Sting, zoals Fragile. Eén en ander aan elkaar gepraat uit de losse pols door Ruud.

Een fraai emotioneel moment was Bring Him Home dat Ruud had opgedragen aan een overleden naaste (en ook op zijn begrafenis had gezongen). Natuurlijk kwam Op Zoek naar Zorro nog even voorbij en Ruud hekelde de commentaren over zijn valse zang tijdens de theaterronde, waarvan fragmenten voor eeuwig op YouTube staan, door vlekkeloos een Michael Jackson medley uit te voeren. Ook een mooi moment van herkenning voor Dennis ten Vergert die twee stoelen van mij vandaan zat.

Als afsluiting Gethsemane uit JCS; wat ik al eerder heb gezegd, er zijn niet zoveel mensen in Nederland die dit nummer mogen zingen, maar Ruud is er zeker één van. Geweldig gedaan.

Het hele gebeuren werd begeleid door de prima spelende band waarin we een aantal Rent-bandleden konden herkennen. Kortom, een leuke gevarieerde avond, zeker leuk voor liefhebbers, maar iemand die Ruud totaal niet kende vertelde mij in de pauze behoorlijk onder de indruk te zijn van zijn kwaliteiten.