Sondheim in Concert
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Op maandag 4 juli vindt in het Delamar Theater (Mary Dresselhuijszaal) in Amsterdam een concert plaats waar bekende musicalsterren van nu bekende en ook iets minder bekende nummers uit musicals van Sondheim zullen zingen. Een 1e-rangskaartje kost 29,50 euro excl. bijkomende kosten.

Tot de cast behoort in ieder geval Willemijn Verkaik (zij wordt in zowel de Delamar brochure als op de Delamar site genoemd) en wellicht ook Renée de Gruijl, Steven Roox (beiden alleen vermeld op site) en mogelijk ook Freek Bartels (alleen vermeld in brochure). Kan ook zijn natuurlijk dat Freek uiteindelijk heeft bedankt en daarom niet op de site staat.

  [ # 1 ] 05 July 2016 07:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Wat was dit goed gisteravond!

Ik ben geen Sondheim kenner - we kwamen voor Willemijn Verkaik - maar we hebben genoten. Bovengenoemde artiesten waren er alle 4, ondersteund door een viertal musici.

Ik kende haar niet, maar naast Willemijn en Renee van Wegberg, heb ik een nieuwe favoriete musicalzangeres: Renee de Gruijl.  Mooie stem, mooie stage-presence. Ze zong een aantal pittige Sondheim nummers, waaronder “not getting married today” uit “Company” en “the boy from”, een parodie op “the girl from Ipanema” .

“Rent” in het De la Mar theater stond al op de “misschien” lijst, maar na Renee gisteravond gezien te hebben, gaan we zeker!

Zoals altijd was Willemijn gisteravond steengoed. Is er een stijl die ze niet beheerst? Ik denk het niet..  Freek Bartels zong na de pauze a capella en zonder versterking “Something’s Coming” uit West Side Story.. ook een van de hoogtepunten. Steven Roox zong mooi en was de grappigste van het viertal.

Voor wat mij betreft mag dit een jaarlijks terugkerend evenement zijn, eventueel met een wisselend thema (volgend jaar Stephen Schwartz??)

  [ # 2 ] 05 July 2016 02:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

ik sluit me volledig aan bij de recensie hierboven. Intens genoten van alle vier!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 3 ] 05 July 2016 11:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

En laten we ook de uitstekende band niet vergeten. Zonder synthesizers! (waar zie je dat tegenwoordig nog in musicals)

Willemijn en Freek halen eigenlijk altijd een constant hoog niveau, en dat was deze avond niet anders. Freeks uitvoering van ‘Something’s Coming’ deed denken aan de vertolking van ‘For Good’ door Idina Menzel in Carré. Heel mooi.
Renée liet wederom zien wat een gigantisch talent ze is; daar gaan we nog heel veel van horen. Ieder nummer weet ze weer een ijzersterke interpretatie mee te geven.
En ik vond het ook fijn dat er een wat minder bekende acteur bij was. Leuk om iemand als Steven ook eens buiten een ensemble aan het werk te zien.

De avond had overigens ook nog een M-Lab randje (sorry, het verwerkingsproces is bij mij nog steeds gaande). De productie was in handen van Marleen Vriezen (tot de sluiting hoofd Marketing en Communicatie bij het M-Lab). En de regisseur was Benno Hoogveld (artistiek adviseur bij het M-Lab). Ook de productie-assistentes Babiche van der Voort en Annemarijn Zanting maakten deel uit van het vaste M-Lab team.

De naam M-Productions lijkt dan ook niet toevallig gekozen.

  [ # 4 ] 06 July 2016 08:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben niet superbekend met het repertoire van Sondheim, maar ik heb me prima vermaakt. Voor herhaling vatbaar, wat mij betreft! Met en zonder Sondheim. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 06 July 2016 08:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik ben het voor 200% eens met alles wat boven mij is geschreven! Wat een topavond!

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED