4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Musicals in Concert - Live on Tour
  [ # 46 ] 22 February 2017 11:38 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Jeroen - 21 February 2017 09:24 PM
jemar - 18 February 2017 11:29 PM

Weet iemand waarom Simone niet meezingt in het finalenummer (Wanna Dance With Somebody) en alleen na afloop van dat nummer erbij komt? .

Ik neem aan dat ze zich niet op haar gemak voelt bij dat dansnummer.

Negen gedachten bij deze voorstelling, die ik afgelopen zondag in Apeldoorn, in een matig gevulde zaal, mocht aanschouwen.

De eerste gedachte na afloop was wederom: is het nu echt zo moeilijk van een Musicals in Concert echt een Musicals in Concert te maken. Elke keer weer worden er titels met de haren bijgesleept om maar wat hits te kunnen brengen. Nu weer “Motown’, en natuurlijk via the Bodyguard het I wanna dance with somebody. Nederlandstalige Mamma Mia songs, en Disney-musicals die nog geen stage versie hebben vind ik dan op het randje.

Tweede gedachte: wat was dat voor afgrijselijk langdradig openingsnummer.

Derde gedachte: Jammer dat Jim Bakkum niet alleen niet de meest briljante zanger is, maar ook geen goede danser. De strakke broek laat dat al bij de opening extra opvallen. Vocaal is er voor hem een goede selectie of aanpassing gedaan in deze show, dus was het best aangenaam om te beluisteren,

Vierde gedachte: Jammer dat er zo weinig verrassingen in zaten; Kiss of the Spider Woman was zo goed (maar dat mannen-nummer uit Sister Act natuurlijk een regelrechte draak).

Vijfde gedachte: Wat is Simone toch goed. Alles wat ze hier op het podium doet is sterk. Maar die aandacht voor de award vind ik dan weer totale onzin. Ze laat zien dat ze goed is, dat is vele malen belangrijker dan een vage juryprijs die ook naar een van de Abba-componisten is gegaan..

Zesde gedachte; zelfspot, kwetsbaar opstellen is een succes. Verhalen over een mislukte auditie (Lion King, Stanley), inclusief hoon van de persoon die er wel in stond. Frustratie over typecasting, om vervolgens zo’n musical in andere stijl te doen (Annie), en vooral Sweet transverstie door Jim Bakkum. Erg leuk.

Zevende gedachte: Een live orkest is fijn, maar dan nog is goede acapella een welkome onderbreking, In dit geval een paar hoogtepuntjes.

Achtste gedachte: Zouden de sterren hun ‘oude songs’ nooit beu worden.. Die songs worden namelijk allesbehalve op lopendeband-niveau gebracht.

Negende gedachte; Op Chicago blijkt een andere (con)tekst niet goed te werken.

Sorry maar ik kan mij niet weerhouden om even te reageren op deze enigszins bekrompen en nogal eenzijdige reactie.

1e gedachte: Wat was er niet echt aan deze musicals in concert? Goede band, goede dansers, goed lichtplan. Een dwarsdoorsnede qua musicalacteurs die allen over het algemeen prima presteerden en een zeer afwisselende avond waarbij alle stijlen en genres op musical gebied in meer of mindere mate de revue passeerden. Kortom een prima Musical in Concert avond wat mij betreft.

2e gedachte: mijnsinziens is het best creatief om de artiesten deze avond middels een musicalnummer te presenteren aan het publiek, heb mij er geenszisn aan gestoord.

3e gedachte: was jim hier om te zingen of om te dansen? Volgens mij toch echt om te zingen en alles wat hij toevalligerwijs aan dans meedeed was mooi meegenonomen. Daarbij verbleekt hij als danser uiteraard naast bijvoorbeeld een Stanley Burleson, die liet zien nog altijd geweldig te kunnen dansen. Echter naast een Tony Neef (zo flexibel als een blok beton) zijn zijn dansskills uitstekend te noemen. Jammer dat ik je hier dan niet over hoor.

4e gedachte: Dit zal een kwestie van smaak zijn. Er werden nummers op andere manieren of door anderen gezongen en er kwamen wat nummers voorbij die niet direct tot de musical klassiekers/hoogtepunten behoren. Ik vond het een prettige setlist.

5e gedachte: Ik ben 2 avonden geweest (donderdag en zondag). Op beide avonden viel mij op dat ik Simone Kleinsma minder vond zingen dan ik van haar gewend was en gehoopt had. Met name in nummers die standaard geen onderdeel uitmaken van haar eigen repetoire vond ik haar niet sterk en als je het nou over een draak van een nummer hebt, dan was dat toch echt de uitvoering van het nummer ‘meidengrut’ uit Annie.

6e gedachte: grotendeels eens, alleen was Jim vrijwel 1 op 1 gekleed zoals Tony Neef in Rocky over the Rainbow en was er dus geen sprake van een andere stijl o.i.d.

Overige gedachte laat ik voor wat het is.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet wat meer de prestaties van de diverse artiesten benoemd. Persoonlijk vond ik Carolina geweldig samen met de achtergrondzangers tijdens het Disney a capella blok. Simone Kleinsma wist mij te raken met ‘De winnaar krijgt de macht’ en ‘t is over’. De dans van Stanley tijdens Mr Bojangles was nog altijd geweldig. Jim op hakken en korset, was zeer komisch maar vocaal ook erg goed uitgevoerd. Tony Neef vond ik vocaal beiden avonden (buiten Sonneveld) niet echt overtuigend te noemen al was het duet met Vajen (Total eclipse of the heart) erg mooi. Om met Vajen te eindigen, wat kan die meid geweldig zingen, ze is de enige die mij deze avonden meermaals kippenvel heeft bezorgd met haar spatzuivere uithalen en geweldige tekstbeleving. Wat een enorm talent blijkt zij toch eens te meer te zijn.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 47 ] 22 February 2017 12:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

tberends - 22 February 2017 11:38 AM

Sorry maar ik kan mij niet weerhouden om even te reageren op deze enigszins bekrompen en nogal eenzijdige reactie.

 

Onnodige negatieve benadering zeg.. dit is een musicalforum. Iemand mag toch zijn mening geven?  Zeker niet eenzijdig, Jeroen benoemt ook dingen die in positieve zin opvielen.

Jeroen100 (andere Jeroen)

  [ # 48 ] 22 February 2017 12:38 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

jeroen100 - 22 February 2017 12:14 PM
tberends - 22 February 2017 11:38 AM

Sorry maar ik kan mij niet weerhouden om even te reageren op deze enigszins bekrompen en nogal eenzijdige reactie.

 

Onnodige negatieve benadering zeg.. dit is een musicalforum. Iemand mag toch zijn mening geven?  Zeker niet eenzijdig, Jeroen benoemt ook dingen die in positieve zin opvielen.

Jeroen100 (andere Jeroen)

Inderdaad ieder mag zijn mening geven…graag zelfs. Echter als ik het over bekrompen heb doel ik op uitspraken als ’ is het nu echt zo moeilijk van een Musicals in Concert echt een Musicals in Concert te maken’,  ‘afgrijselijk langdradig’, ‘natuurlijk een regelrechte draak’, ‘niet de meest briljante zanger is, maar ook geen goede danser’ (het gaat om het zingen!), ‘lopendeband-niveau’, ‘titels met de haren bijgesleept’.

Het is jammer dat een voorstelling met dit soort termen beschreven wordt i.p.v. gewoon vertellen wat je van de voorstelling vond, hoe een ieder het deed, enz enz enz.  Deze manier van becommentariĆ«ren vind ik enigszins bekrompen maar dat is ‘slechts’ mijn menig, spijtig dat je dat een negatieve benadering vindt.

[ Gewijzigd: 22 February 2017 12:40 PM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 49 ] 22 February 2017 12:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Maar wat maakt dat nou uit? Nogmaals, dit is een forum. Als iemand wil zeggen dat het verschrikkelijk was, ook al vonden anderen dat niet, moet dat toch kunnen?

Ik vind de recensie van Jeroen niet ontzettend negatief overkomen hoor, zo had ik het helemaal niet gelezen. Hoe ik het lees, heeft hij een prima avond gehad, maar had er ook nog wel veel meer ingezeten. (en dat geloof ik ook wel, gezien de setlist en de musicalacteurs die meededen)

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 50 ] 22 February 2017 02:21 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Lotus18 - 22 February 2017 12:46 PM

Maar wat maakt dat nou uit? Nogmaals, dit is een forum. Als iemand wil zeggen dat het verschrikkelijk was, ook al vonden anderen dat niet, moet dat toch kunnen?

Tuurlijk moet dat kunnen, maar geef dan ook je mening of stel zaken ter discussie maar verzand niet in termen die kant noch wal raken.

Maar ik ben vooral benieuwd hoe andere personen die zijn geweest de voorstelling ervaren hebben, laten we het daar graag weer verder over gaan hebben.

[ Gewijzigd: 22 February 2017 02:27 PM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 51 ] 25 February 2017 10:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik vroeg me af hoe dat nummer heet wat Vajen in het begin zingt en dan zo van
EIN-DE-LIJK VOLWASSEN ik kan het niet herleiden

  [ # 52 ] 25 February 2017 11:13 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2011-01-25

sky14 - 25 February 2017 10:16 PM

Ik vroeg me af hoe dat nummer heet wat Vajen in het begin zingt en dan zo van
EIN-DE-LIJK VOLWASSEN ik kan het niet herleiden

Ik denk dat je ‘Is dit wat ik wil’ uit Droomvlucht bedoelt…

  [ # 53 ] 26 February 2017 02:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

tberends - 22 February 2017 11:38 AM

1e gedachte: Wat was er niet echt aan deze musicals in concert?

Volgens mij staat het er heel duidelijk. Ik vind het bloedirritant dat er ‘musicaltitels’ met de haren worden bijgesleept om maar populaire bekende popnummers te kunnen zingen. Echt musicalrepertoire lijkt me essentiĆ«ler bij een musicalconcert dan een groep uitstekende dansers.

2e gedachte: mijnsinziens is het best creatief om de artiesten deze avond middels een musicalnummer te presenteren aan het publiek, heb mij er geenszisn aan gestoord.

Niks mis met het idee, wel met de songkeuze wat mij betreft.

tberends - 22 February 2017 11:38 AM

3e gedachte: was jim hier om te zingen of om te dansen?

Ik weet niet waarvoor hij er was, maar ik neem toch aan om op te treden en dat is het totaalpakket . Als iemand niet goed danst, zorg er dan voor dat dit wat minder opvalt in placering en kleding.. Bij de opening zag Tony Neef, waar jij zo negatief over doet voor mij, er weldegelijk soepeler uit.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet wat meer de prestaties van de diverse artiesten benoemd. Persoonlijk vond ik Carolina geweldig samen met de achtergrondzangers tijdens het Disney a capella blok.

Volgens mij benoem ik het a capella werk als een hoogtepunt, zonder er meteen de vier namen aan te koppelen. Jij noemt er nu eentje.

Sorry maar ik kan mij niet weerhouden om even te reageren op deze enigszins bekrompen en nogal eenzijdige reactie.

Ik schrijf heel regelmatig volledige verslagen, Daar had ik bij dit musicalconcert geen behoefte aan, zeker omdat er een totale spanningsboog ontbreekt, en ik geen zin had in een songlijstje en oordeel per liedje,.
Ik heb er geen enkel probleem mee als andere deze (of een andere) voorstelling anders ervaren.  Ik heb de dingen die me positief en negatief opvielen benoemd. Als je dat bekrompen en eenzijdig vindt moet je dat vooral vinden. Gezien eerdere reacties op die quote wordt die mening in ieder geval niet breed gedeeld.

  [ # 54 ] 28 February 2017 12:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

De voorstelling van vanavond in het Oude Luxor is geannuleerd i.v.m. ziekte.

Bron: Luxor

  [ # 55 ] 28 February 2017 06:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hmm wordt lastig om die mensen van vanavond om te boeken aangezien alles al bijna uitverkocht is de rest van de week. Ik hoop dat morgen doorgaat aangezien ik morgen ga. M’n ouders donderdag.

  [ # 56 ] 28 February 2017 11:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

MarronSisters - 28 February 2017 06:24 PM

Hmm wordt lastig om die mensen van vanavond om te boeken aangezien alles al bijna uitverkocht is de rest van de week. Ik hoop dat morgen doorgaat aangezien ik morgen ga. M’n ouders donderdag.

Luxor heeft meteen alle nog beschikbare kaarten voor de rest van de week geblokkeerd, zodat zoveel mogelijk mensen de kans krijgen om toch nog naar de voorstelling te gaan.  Natuurlijk kan helaas niet iedereen altijd nog een gaatje vinden om om te boeken, maar gelukkig het merendeel wel!

Of morgen doorgaat, was vanavond nog niet bekend. Ik heb het even nagevraagd (werk in het Luxor) en ze gaan hier wel van uit, maar met ziekte weet je het natuurlijk nooit! Houd in ieder geval je e-mail en telefoon in de gaten rond het middaguur. Dan zal wel bekend zijn of de voorstelling doorgaat.

Simone Kleinsma is waarschijnlijk degene die ziek is.

  [ # 57 ] 01 March 2017 04:18 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Zou best goed kunnen dat het Simone is idd, aangezien ik van andere mensen had gehoord dat ze afgelopen weekend al last had van haar stem. Ik hoop dat de shows van vandaag t/m zaterdag doorgaan aangezien alles nu echt wel vol zit en er voor de artiesten, voor zover ik begreep, agenda technisch gezien geen extra shows meer gepland konden worden.

  [ # 58 ] 01 March 2017 12:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

De voorstelling vanavond gaat in ieder geval door!

Daarnaast zijn er toch nog een aantal kaarten vrijgekomen.

  [ # 59 ] 01 March 2017 02:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Gelukkig! Hopelijk morgen ook gewoon! (en de rest van de week!)

  [ # 60 ] 01 March 2017 06:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik ben het eens met het feit dat er te weinig ‘echte’ musicalnummers inzitten, maar de vraag is of het publiek daar ook op zit te wachten.
Je kunt misschien zeggen van wel, want het is MUSICALS in concert, maar de musicals gebaseerd op films, series, boeken, Nederlandse of buitenlandse artiesten zijn nou eenmaal erg succesvol.
Dit is - ook niet geheel naar mijn smaak - waarschijnlijk de toekomst van musical in Nederland. Wij kunnen wel allemaal heel graag The Phantom willen zien, of totaal nieuwe nooit eerder in Nederland opgevoerde musicals, maar het grote publiek zit daar helemaal niet op te wachten.

Ook uit recente onderzoeken in de toneelsector blijkt dat mensen graag dingen willen zien die ze kennen of op z’n minst herkennen.
Van televisie, van de radio, van YouTube, van Spotify, uit de bioscoop….
Dan heb ik het even over het grote publiek, niet de die-hard musicalfans, of de liefhebbers van het gesubsidieerde toneel, waar soms de experimenten belangrijker zijn dan een inhoudelijk goed stuk. (Maar dat is mijn persoonlijke mening).

Maar ook ik moet eerlijk zeggen: het viel me op dat er bijv. geen enkel nummer van componist Andrew Lloyd Webber in zat.
Geen Evita, The Phantom of the Opera, Sunset Boulevard, Cats, Jesus Christ Superstar of Joseph in deze voorstelling.
Ze kregen de rechten zeker niet?

Al met al vond ik het een verrassende en heerlijke avond, maar dat kwam vooral door de fantastische artiesten.

Over Simone Kleinsma wil ik maar een ding kwijt: zij is de enige van al deze mensen die (op 1x per seizoen een mindere avond na) jaar na jaar constante topkwaliteit levert. Qua rollen, qua keuze voor shows, qua personality shows, het is altijd constant, los van of je fan bent van haar stem/acteren of niet. Daarom is ze ook de enige die applaus krijgt als ze opkomt (inmiddels 3x meegemaakt, of dat moet inmiddels anders zijn) - het publiek wil haar die waardering geven, omdat iedereen haar constante kwaliteit waardeert en het: “YES, ze is er weer bij” effect groot is als ze opkomt.  Datzelfde geldt denk ik ook voor het moment van de oeuvre award.

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5
‹‹ Sondheim in Concert      musical monday ››