4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Chaplin, de Musical
  [ # 46 ] 22 November 2017 10:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

http://www.showbizzsite.be/nieuws/droom-van-roel-vanderstukken-valt-in-duigen-1600140

Chaplin is geannuleerd!

  [ # 47 ] 22 November 2017 11:37 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

Soms snap ik schrijvers van dat soort berichten echt niet. “Onder andere Deborah De Ridder, Elke Buyle, Goele De Raedt, Roel Vanderstukken en Nordin De Moor zouden de meest belangrijke rollen spelen”

Nordin de Moor speelt de TITELROL en heeft machtig goede recensies gekregen in de eerste run. Waarom dan hem als laatste noemen?!

Hoe dan ook, zeer ruk voor alle betrokkenen.

  [ # 48 ] 22 November 2017 11:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Had er überhaupt iemand verwacht dat dit nog door zou gaan? Deze voorstelling was vorig jaar al ten dode opgeschreven en er is nooit een plan geweest om het alsnog in premiere te laten gaan. Er is nooit een voorstel naar cast geweest ook om eventueel later de boel weer op te pakken.

Dit was een project van Koen Hendricks (evenals Evita), en zodra op de wandelgangen duidelijk werd dat Koen en Geert los van elkaar verder zouden gaan, heeft Geert alle stekkers uit Koen’s projecten getrokken (Chaplin/Evita).

  [ # 49 ] 23 November 2017 03:57 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Men heeft vorig jaar duidelijk aangegeven dat dit allemaal try-outs waren voor de uiteindelijke run in 2018. Dit was ook de reden waarom er geen programmaboeken waren.

  [ # 50 ] 23 November 2017 02:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik vind het een warrig gebeuren het hele proces van deze Chaplin-musical. Zoals ik het begrijp is het een musical die met name op de Vlaamse markt gericht is. Eerst is bijna een jaar voor dato een speeltijd in de Rai in NL. Niet echt een “Theater het Spant-achtige ” kleine try out locatie maar meteen zo’n enorme betonbak zaal. En dat met een nog in ontwikkeling zijnde voorstelling. Dat vond ik destijds al bizar. Evenals de promotie er rondomheen: het is dat ik het hier op het forum gelezen heb, maar anders was het volledig langs me heen gegaan dat Chaplin in de Rai speelde. En dan hou ik toch bovengemiddeld musicalnieuws in de gaten én woon ik in Amsterdam.

En dan nu weer deze annulering van de productie voor 2018. Vaag. Naar ik uit sommige recensies en commentaren begrijp (ik heb de voorstelling helaas nog niet gezien) was het een interessante show met een sublieme hoofdrolspeler. En ik meen ook dat de looptijd in de Rai redelijk succesvol was (maar daarin kan mijn beeld niet kloppen). Ik heb in ieder geval niet de beleving dat de musical uitgebloeid is voordat ie uberhaupt begonnen is omdat de productie zelf en/of de kwaliteit van de cast zo belabberd was.

Rechten, bewerking, casting, repetitietijd, promotie, speeltijd in de Rai: er is nogal wat geld, tijd en energie gestopt in dit project. Kennelijk ziet de investeerder er dus geen heil in om er nog een relatief klein beetje extra in te steken om de show nu ook daadwerkelijk in de theaters te krijgen (en geld terug te gaan verdienen). En dat verrast en verwart me dus.

[ Gewijzigd: 23 November 2017 03:51 PM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 51 ] 23 November 2017 10:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Zoals eerder gezegd was Chaplin een project opgezet door Koen Hendricks binnen Music Hall. Het conflict tussen Geert Allaert en Koen is destijds al zo hoog opgelopen dat Koen enkel, als normaal publiek zijnde, de laatste show heeft gezien.

Music Hall werkt al jaren met dubieuze deurtjes en potjes om gigantische producties zoals deze te kunnen brengen, zonder er maar een cent winst op te maken. In dit geval had Koen de hoop deze voorstelling samen met de regisseur door te ontwikkelen in Belgie en eventueel als co-producent mee te gaan naar West-End. De run in de Rai is destijds geweest in de hoop een Nederlandse producent/investeerders te vinden om te co-produceren en een poging te doen het zinkende schip een handje te helpen.

  [ # 52 ] 24 November 2017 01:07 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is deze musical ooit al ergens succesvol geweest? Er wordt nu al iets van tien jaar aan gesleuteld.

  [ # 53 ] 24 November 2017 05:05 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Officieel omwille van de ‘beschikbaarheid van sommige mensen’.

(op Entertainment Today staat een soortgelijke verklaring)


Ik wil dit toch graag nomineren als lulverhaal van het jaar.

  [ # 54 ] 24 November 2017 03:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

musicfever - 23 November 2017 10:52 PM

Zoals eerder gezegd was Chaplin een project opgezet door Koen Hendricks binnen Music Hall. Het conflict tussen Geert Allaert en Koen is destijds al zo hoog opgelopen dat Koen enkel, als normaal publiek zijnde, de laatste show heeft gezien.

Music Hall werkt al jaren met dubieuze deurtjes en potjes om gigantische producties zoals deze te kunnen brengen, zonder er maar een cent winst op te maken. In dit geval had Koen de hoop deze voorstelling samen met de regisseur door te ontwikkelen in Belgie en eventueel als co-producent mee te gaan naar West-End. De run in de Rai is destijds geweest in de hoop een Nederlandse producent/investeerders te vinden om te co-produceren en een poging te doen het zinkende schip een handje te helpen.

Dank. Iets minder verwarring nu. Blijft wel een rommelig verhaal. Nogal een pittig project om door een uit de hand gelopen conflict te laten stuklopen is mijn gedachte dan. Jammer.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

‹ First  < 2 3 4
4 of 4